Letonia-Riga-Plimbare cu vaporul pe fluviul Daugava
LETONIA – RIGA – PLIMBARE CU VAPORUL
PE FLUVIUL DAUGAVA
In acest articol va invit la o plimbare virtuala cu vaporul
pe fluviul Daugava din Riga, Letonia.
Ne-am plimbat intr-o seara cu vaporul pe fluviul Daugava in Riga,
intre orele 20.00-21.00. Plimbarea a costat 15 EURO/persoana si a durat o ora.
Pe vapor era obligatoriu sa servesti ceva si am luat un suc de fructe natural
si o sticla de apa plata de 500 ml, care ne-au costat 5 EURO.
A fost foarte frumoasa plimbarea, mai ales ca erau Noptile
Albe la Riga si soarele era pe cer seara. Eu am mai fost la Riga in anul 1982,
cu o excursie organizata, la Noptile Albe. Excursia a fost la sfarsitul lunii
iunie atunci si nu am stiut ca Noptile Albe tin si in iulie, cand am fost noi,
anul trecut.
Daugava sau Dvina de Vest este un fluviu care curge prin
Rusia, Belarus si Letonia. Are lungimea de 1.020 km si izvoraste din Podisul
Valdai din Rusia si se varsa in Golful Riga al Marii Baltice, de langa Riga.
Sunt 5 poduri in Riga, peste fluviul Daugava: Podul Insula
sau Podul Salu, Podul de cale ferata sau Podul de Fier, Podul de Sud, Podul de
Piatra si Podul Vanšu.
“imposibil de construit un pod peste Daugava”, a fost o
metafora folosita in Riga pana in secolul al XVIII-lea, cand autoritatile
suedeze, care controlau Riga pe atunci (1701) au construit primul pod plutitor
care conecta Riga Centala (Vecriga) cu Pardangava. Pana la sfarsitul secolului
al XIX-lea a fost inlocuit de un pod cu pontoane.
In 1872 si 1914 au fost construite inca doua poduri, dintre
care unul, Podul de cale ferata sau Podul de Fier a fost distrus in timpul
celui de Al Doilea Razboi Mondial. Cel mai nou pod este Podul de Sud.
Faleza fluviului Daugava in Riga si vaporul cu care ne-am
plimbat, in urmatoarele doua fotografii.
Orarul curselor, in urmatoarea fotografie.
De pe malul fluviului Daugava se vede Podul de Sud.
Podul de Sud
Podul de Sud a fost construit intre anii 2004 si 2008 si a
fost deschis pe data de 17 noiembrie 2008. Constructia cailor de acces a durat
pana in anul 2013. Datorita costurilor uriase ale podului, a fost cunoscut ca
Podul din Aur.
Podul de Sud, in urmatoarea fotografie.
Vaporul cu care ne-am plimbat, in urmatoarele 3 fotografii.
Podul de Sud vazut de pe vapor, in urmatoarea fotografie.
Podul de cale ferata sau Podul de Fier
Primul pod de cale ferata din fier din Riga, de peste 600 picioare
lungime a fost ridicat in perioada 1871-1872 pentru Compania de Cale Ferata
Jelgava Riga. Noul pod a fost inaugurat in 1914, bombardat de doua ori, in
timpul Primului Razboi Mondial anul 1917 si celui de Al Doilea Razboi Mondial
in anul 1944 si a fost reconstruit de doua ori. In zilele noastre, acest pod
este singurul de cale ferata din Riga.
Podul va fi duplicat ca parte a noii linii Caile Ferate
Baltica, prin Riga.
Podul de cale ferata sau Podul de Fier, in urmatoarele doua
fotografii.
Podul de Piatra
Podul de Piatra a fost numit Podul Octombrie pana in anul
1992.
Podul de Piatra si Podul de cale ferata sau Podul de Fier (in
departare), in urmatoarea fotografie.
Podul de Piatra, in urmatoarele 4 fotografii.
Riga vazuta de pe vapor, in urmatoarele 5 fotografii.
Podul Insula sau Podul Salu a fost construit in perioada
1975-1977 si a fost numit Podul Moscova pana in anul 1991. Podul asigura
accesul la Zacusala (Insula Mare) si Lucavsala. Pe 26 iunie 2018 a fost
initiata a doua faza de reconstructie a podului, care costa 19,6 milioane EURO.
Podul Insula sau Podul Salu, in urmatoarele 4 fotografii.
Sucul de fructe natural si sticla de apa plata de 500 ml, in
urmatoarea fotografie.
Ambarcatiuni si un planor, in urmatoarele 3 fotografii.
Podul Vanšu
Podul Vanšu din Riga este un pod cu tiranti, care
traverseaza fluviul Daugava. Vanšu se refera la cablurile care suspenda
puntea sa. O traducere directa a numelui sau este Podul Giulgiului.
Podul Vanšu, in urmatoarele 7 fotografii.
Turnul de radio si televiziune Riga, din Riga
Este al treilea cel mai inalt turn din Europa si a fost
construit intre anii 1979 si 1989, cu finantare de la guvernul central al
Uniunii Sovietice.
Cel mai inalt punct al turnului atinge 368,5 metri.
In turn este un restaurant, “Vēja roze” (Trandafirul
Vanturilor), la nivelul de 93 metri, care a fost deschis inca de la finalizarea
turnului, pana in anul 2006. Exista o platforma publica de observatie chiar
deasupra restaurantului, la 97 de metri, de unde se poate vedea cea mai mare parte
a orasului cu imprejurimile sale si Golful Riga.
Turnul de radio si televiziune Riga, din Riga, in urmatoarele
6 fotografii.
Noptile Albe la Riga, in urmatoarele doua fotografii.
Drumul de intoarcere, in
urmatoarele fotografii.
Podul de Sud, in urmatoarea fotografie.
Podul de Piatra, in urmatoarele 3 fotografii. Cladirea care
se vede in prima si a treia fotografie este Biblioteca Nationala a Letoniei,
cunoscuta si sub numele de Castelul de Lumina si a fost infiintata in anul
1919.
Podul de Sud, in urmatoarele doua fotografii.
Podul de Sud, in urmatoarele doua fotografii.
Podul de Sud, in urmatoarele doua fotografii.
Vaporul cu care ne-am plimbat, in urmatoarele 5 fotografii.
Avea si balansoare.
Castelul Riga vazut din plimbarea cu vaporul pe fluviul
Daugava, in urmatoarea fotografie.
Recomand
plimbarea cu vaporul pe fluviul Daugava din Riga, Letonia!
Comments
Post a Comment