BELGIA – BRUXELLES


Deoarece in perioada 23-26 mai 2019 au loc alegeri pentru Parlamentul European, m-am gandit sa scriu un articol despre orasul Bruxelles din Belgia. Bruxelles (Brussels in engleza) este capitala Belgiei, sediul guvernului și parlamentului federal, precum și a mai multor entități federale: Regiunea Capitalei Bruxelles , Regiunea Flandra și comunitățile franceza si flamanda.
De asemenea Bruxelles este una din cele trei capitale ale Uniunii Europene (împreună cu Luxemburg si Strasbourg), sediul Organizatiei Tratatului Atlanticului de Nord (OTAN), a Uniunii Europene Occidentale și a organizației EUROCONTROL. Am vizitat Bruxelles in iunie 2014, cand am fost la un training la Luxemburg, unde am stat cinci saptamani. Am fost la Bruxelles cu cu trenul, am stat numai o zi, intr-un weekend, cand eram liberi. M-am plimbat prin Bruxelles, pe jos, de la gara si nu am avut timp sa intru la niciun muzeu. Va prezint un filmulet cu obiectivele din Bruxelles, in ordinea in care le-am vazut eu. Din pacate, nu am ajuns in Piata Mare din Bruxelles. Am servit masa de pranz la o autoservire din Parcul Bruxelles unde erau fosrte multe feluri de mancare, ieftine si gustoase. Am mancat wafers cu ciocolata la un chiosc in Parcul Jubileului, le faceau in fata ta si sunt absolut delicioase. Tot in acelasi parc era festivalul berii belgiene si am baut o bere blonda. Seara am mancat o portie de peste si am baut bere rosie belgiana, este cam tare. Am cumparat ciocolata belgiana, fosrte buna si am luat un autobuz inapoi spre gara, deoarece era tarziu si riscam sa pierd trenul. Belgienii sunt renumiti pentru ciocolata si bere. Recomandare: Vizitati Bruxelles de la sfarsitul lunii iulie si pana la inceputul lunii septembrie, daca doriti sa intrati in Palatul Regal!

Catedrala Sf.Mihail si Sf.Gudula, situata pe dealul Treurenberg, locas sfant de origine romano-catolica. A fost construita in anul 1047 si renovata in secolul al XIII-lea, in stil gotic tarziu.
Parlamentul federal belgian, format din Senat si Camera Reprezentantilor. Lucrarile parlamentului se desfasoara in Palatul Natiunii, situat in centrul orasului Bruxelles, in vecinatatea Palatului Regal.
Parcul Bruxelles (Waranderpark), este cel mai mare parc urban, public din centrul orasului. Intrarea principala este in partea de nord, vis-a-vis de Parlamentul belgian.
Palatul Regal, situat in fata Parcului Bruxelles, la iesirea din parc. A fost constriuit in a doua jumatate a secolului al XI-lea si prima jumatate a secolului al XII-lea si a fost un castel fortificat, fiind resedinta Ducelui de Brabant. Este deschis de la sfarsitul lunii iulie si pana la inceputul lunii septembrie.
Comisia Europeana, este o institutie a Uniunii Europene, responsabila cu intocmirea propunerilor legislative, punerea in aplicare a deciziilor, respectarea tratatelor si gestionarea activitatii curente a Uniunii.
Consiliul European,este format din liderii de stat sau de guvern ai statelor membre ale Uniunii.
Parcul Jubileului din Bruxelles (Parc du Cinquantennaire), situat in partea de nord a cartierelor. Aici se afla Muzeul regal de arta si istorie, unde se afla si Muzeul Artelor. Alt muzeu din parc este Muzeul Regal al Istoriei Militare.
Muzeul Regal al Istoriei Militare
Sarbatoarea berii belgiene din Parcul Jubileului din Bruxelles.
Parlamentul European este o institutie legislativa a Uniunii Europene (UE), aleasa prin scrutin direct odata la cinci ani. Parlamentul Europeanare trei sedii oficiale: Bruxelles (Belgia), Luxemburg si Strasbourg (Franta). Luxemburg este sediul birourilor administrative, iar reuniunile intregului Parlament au loc la Strasbourg si la Bruxelles.
“Bun venit la Parlamentul European” (scrie si in limba romana)
Statuia Europei, cunoscuta si sub numele de “Unitate si Pace”
Place Royal (Koningsplein) sau Piata Regelui, este o piata istorica neoclasica, aflata langa cntrul orasului si este o replica aproape exacta a Pietii Regale din Reims. Aici a avut loc, in anul 1831, incoronarea Regelui Leopold I, primul rege al belgienilor.
Principala cladire este Biserica Sf.Jacques – sur – Coudenberg, consacrata in anul 1787.
In centrul pietei se afla statuia ecvestra a lui Godfrey de Bouillon, liderul primei Cruciade din anul 1096.
Mont des arts (Kunstberg), care inseamna Muntele Artelor, este un complex urban si un loc istoric din centrul orasului, care include Biblioteca Regala a Belgiei, Arhivele Natioanle ale Belgiei, Piata-Centrul Intalnirilor din Bruxelles si o gradina publica.
Biblioteca Regala a Belgiei
Recomand vizitarea orasului Bruxelles!

Comments

Popular posts from this blog