Germania-Fussen si imprejurimile sale


GERMANIA – BAVARIA
FUSSEN SI IMPREJURIMILE SALE




In acest articol va prezint orasul Fussen si imprejurimile sale, din Bavaria, Germania.

Fussen este un oras in Bavaria, in districtul Ostallgau, situat la 1 kilometru de granita cu Austria. Orasul este cunoscut pentru industria producatoare de viori si ca fiind cel mai apropiat oras de castelele Neuschwanstein si Hohenschwangau. Fussen inseamna natura frumoasa, istorie si cele mai faimoase castele Germane, Neuschwanstein si Hohenschwangau. Orasul este inconjurat de dealuri si pajisti verzi, iar varfurile Alpilor se inalta la sud de Fussen.


Fussen este localizat pe malurile raului Lech, care se varsa in Lacul Forggensee. Forggensee este un lac artificial, care a fost facut pentru a preintampina inundatiile. Fussen este la 808 metri altitudine deasupra nivelului marii.

Scurt istoric al orasului Fussen

Fussen a fost o asezare din timpurile Romane, situata pe Via Claudia Augusta, drumul vechi Roman care ducea dinspre sud spre nordul Italiei si dinspre nord spre Augusta Vindelicum (Augsburgul de astazi), atunci capitala regionala a provinciei Romane Raetia. Mai mult de 2.000 de ani, trupe de razboi, caravane comerciale, imparati si regi au trecut prin Fussen pe Via Claudia Augusta, care este inca un drum transalpin popular, cu trecatorile Fern si Reschenpass.

Numele original al orasului Fussen a fost “Foetes” sau “Foetibus”, care deriva din cuvantul latin “Fauces”, insemnand “defileu”, probabil referindu-se la defileul raului Lech, care trece prin Fussen. In Antichitatea Tarzie, Fussen a gazduit o parte din Legiunea a III-a Italica, care se afla acolo pentru a pazi drumurile comerciale importante din Alpi.

Fussen a devenit mai tarziu locul “Castelului Inalt” (Hohes Schloss, in limba germana), rezidenta de vara a printilor - episcopi de Augsburg. Mai jos de Castelul Inalt este complexul Baroc al Manastirii Benedictine a Sfantului Mang, a carei istorie dateaza din secolul al IX-lea. Fussen il are ca patron spiritual pe Sfantul Mang (Magnus din Fussen). Sfantului Mang si fratele sau Benedictin, Teodor, au fost doi calugari, care au venit din Elvetia, din Abatia Evanghelica Sfantul Gallen.

Locul original de inmormantare al Sfantului Mang a fost intr-o capela mica, construita de el. Moastele sale au fost transferate in cripta bisericii, construita in anul 850. In jurul anului 950, toate moastele sale au disparut.

In anul 1745 s-a semnat Tratatul de la Fussen, intre Electoratul de Bavaria si Habsburg Austria, tratat care a incheiat participarea Bavariei la Razboiul de Succesiune al Austriei. In timpul secolului al XIX-lea, compozitorul Richard Wagner a venit la Fussen cu trenul, cand l-a vizitat pe Regele Ludwig al II-lea al Bavariei.

Din anul 1950, Fussen a devenit familiar vizitatorilor, ca fiind punctul terminus de sud al Drumului Romantic.  

Atractii turistice in Fussen si in imprejurimile sale

-        Castelele Neuschwanstein, Hohenschwangau si Muzeul Regilor Bavarezi, care sunt localizate langa oras. La aceste obiective se ajunge cu autobuzul din Fussn, statia de autobuz se afla in fata garii.

-        Daca doriti mai multe detalii despre Castelul Neuschwanstein le gasiti aici.

-        Daca doriti mai multe detalii despre Castelul Hohenschwangau si Muzeul Regilor Bavarezi, le gasiti aici.

In Fussen se pot vedea urmatoarele:

-        Castelul Inalt, a fost construit din anul 1486 pana in anul 1505. Palatul gazduieste o parte a galeriei Colectiei de Picturi de Stat din Bavaria, colectie care se focalizeaza pe lucrari de arta Gotica si Renascentista tarzie si sculpturi. Tot in palat se afla si superbul Rittersaal (Salonul Cavalerilor), cu tavanul sau frumos, sculptat in lemn. Din pacate, nu am vizitat Castelul Inalt.

-        Muzeul Patrimoniu din Abatia Benedictina Sfantul Mang, aflat in aripa de sud a abatiei, care prezinta istoria Manastirii Sfantul Mang și a orașului și în special a manufacturilor tradiționale de chituri și viori din Fussen. Abatia in sine este un muzeu, care include camerele de primire în stil baroc ale abației si Fussen Totentanz (Fresca Dansul mortii), din capela Sfanta Ana. Dansul a fost pictat de Jakob Hiebeler si este cel mai vechi “dans al mortii” pastrat in Bavaria. Din pacate, nu am vizitat Muzeul din Abatie.

Ambele muzee sunt deschise de marti – vineri, in perioada aprilie – octombrie si in plus, vineri si weekendurile in timpul verii.

Muzeul Patrimoniu din Abatie, in urmatoarele doua fotografii.



Intrarea principala in fosta abatie


Curtea interioara a fostei abatii

-      

         Mănăstirea Benedictină a Sfintului Mang

Istoria abației în Evul Mediu a fost marcată de eforturile comunității religioase de a menține o respectare a Regulii Sfintului Benedict. De-a lungul timpului, călugării au îmbrățișat în mod repetat diverse reforme și mișcări reformatoare menite să aducă o revenire la principiile de bază ale vieții benedictine. Aceste reforme au condus la creșterea spirituală și economică și la o creștere numerică a membrilor comunității, ceea ce a necesitat construirea de noi clădiri. 

Manifestarea energică a Contrareformei a condus la construirea unui enorm complex mănăstiresc în stil baroc, între anii 1696 și 1726, comandat de către abatele Gerhard Oberleitner (1696-1714), care astăzi, împreună cu Castelul Inalt caracterizează orașul Füssen. 

Arhitectul Johann Jakob Herkomer (1652-1717) a transformat sediul abației medievale într-un complex de clădiri organizate simetric. Bazilica medievala s-a transformat într-o biserica barocă, bazată pe modele venetiene si care il venereaza pe Sfantul Magnus. Pentru prima dată în arhitectura barocă din sudul Germaniei legenda sfântului local a inspirat suita de fresce din întreaga biserică. Comunitatea locala de la acel moment a dorit ca noua biserică să stârnească invidia cunoscătorilor prin calitatea operelor sale de artă. 

În a doua jumătate a secolului al XVIII-lea, comunitatea a revenit la datoriile sale spirituale, intelectuale și sociale. Abația a avut o influență decisivă in viața economica și culturala și a credinței în Füssen și în întreaga regiune. 

Cea mai veche fresca din Germania se afla in cripta bazilicii si dateaza din anul 980. Ziua Sfantului Mang (6 septembrie) este comemorata cu o slujba religioasa, urmata de o procesiune cu torte, in partea veche a orasului. In timpul saptamanii in care se sarbatoreste Sfantul Mang, se vinde un vin special, “Vinul Magnus”, care se produce in serie limitata de 500 sticle.

Exteriorul manastirii, in urmatoarea fotografie.





Interiorul manastirii, in urmatoarele 10 fotografii.










 


-        Spitalkirche Hl.Geist, cu picturi pe fatada de nord si cu fresce si picturi in interior. Biserica originala si spitalul au ars in anul 1733. Arhitectul Franz Karl Fischer a construit aceasta biserica Rococo, in anii 1748 – 1749. Biserica ete deschisa zilnic, de la 8.30 pana la 18.00. Din pacate, nu am vizitat biserica in interior, era inchisa cand am fost eu.




-        Centrul istoric Fussen, cu biserici baroce, case gotice.







-        Oktoberfest la Fussen. Am fost la Fussen in perioada 04 – 08 octombrie 2014. Citisem inainte de plecare ca este perioada Oktoberfest la Munchen si ca este foarte aglomerat seara. Spre surprinderea noastra, s-a organizat Oktoberfest si la Fussen si a fost foarte frumos, nu era prea aglomerat. Am petrecut si noi Oktoberfest in centrul vechi al orasului Fussen, la terasa hotelului BMZ. Am baut bere si am ascultat muzica. Am cerut o bere mica, iar sotul o bere mare. Berea mica era de jumatate de kilogram, iar cea mare de 1 kilogram. Am chemat inapoi chelnerul sa imi aduca totusi o bere mica si mi-a spus ca aceea este mica. Oricum, berea nemteasca este cea mai buna bere din lume, dupa parerea mea. Am baut bere in Bavaria in 5 zile cat am baut in tot restul vietii mele. Este slaba si gustoasa, eu nu pot sa beau multa bautura.

“O bere mica si una mare”, in urmatoarea fotografie.



Oktoberfest la terasa hotelului BMZ, in urmatoarele 4 fotografii.







-        Schwangau este un sat in Bavaria, in districtul Ostallgau. Satul se afla la 4 kilometri de orasul Fussen si la 1,5 kilometri de satul Hohenschwangau, unde se afla castelele Neuschwanstein si Hohenschwangau.

Schwangau nu are statie de tren, dar are autobuze care duc la Fussen, Hohenschwangau si la alte orase invecinate din Alpi. Este penultima localitate din Drumul Romantic, un drum turistic care se termina in Fussen. Am mers cu autobuzul cateva statii din Fussen in Schwangau. Statia de autobuze din Fussen se afla in fata garii. Am vrut sa mergem cu telecabina din Schwangau, la recomandarea gazdei de la pensiunea unde am fost cazati, in Fussen. Autobuzul ne-a lasat chiar in fata statiei de telecabina.

-        Telecabina de la Schwangau Ostallgau, urca pe muntele Tegelberg, care are 1720 metri. Telecabina se inalta spre cer si urca pana la inaltimea de 1700 metri. Calatoria dureaza 10 minute si ofera panorame incredibile ale castelelor Neuschwanstein si Hohenschwangau, cat si a muntilor inconjuratori, Ammer. Telecabina de la Schwangau ofera un mod unic de a vedea Castelul Neuschwanstein in intregime.

Programul telecabinei este zilnic, de la 09.00 – 17.00, iar pretul unui bilet dus – intors a fost de 12,20 EURO. La urcarea cu telecabina, sus pe munte este un platou, unde se afla este o terasa frumoasa. Am servit masa de pranz pe aceasta terasa. Am urcat apoi pe munte, cam 10 minute, pentru a privi si fotografia panorama de sus.

Urcarea cu telecabina, in urmatoarele 5 fotografii.









Terasa de pe muntele Tegelberg, in urmatoarea fotografie.





Panorama vazuta de pe muntele Tegelberg, in urmatoarele 5 fotografii.








Coborarea cu telecabina.






Castelul Neuschwanstein vazut din telecabina, in urmatoarea fotografie.



Castelele Neuschwanstein si Hohenschwangau vazute din telecabina, in urmatoarele doua fotografii.






Statia de telecabina din Schwangau, in urmatoarea fotografie.




Am fost cazati la o pensiune in Fussen, care se afla la 800 metri de centrul istoric al orasului. Zona este foarte frumoasa, cu multa verdeata si foarte multa liniste. Am luat un apartament cu o camera dubla, una single, bucatarie, baie si terasa. Cazarea, taxele si micul dejun au costat in total 530,4 EURO, deci 177 EURO/persoana, pentru 4 nopti. Mi-a placut foarte mult, iar gazda era foarte primitoare.

Pensiunea unde am fost cazati in Fussen, in urmatoarele 6 fotografii.










Noi am ajuns in Fussen cu trenul, de la Zurich. Am stat cateva zile in Zurich inainte sa mergem la Fussen.

Am avut trei zile pline de vizitare a obiectivelor turistice din Fussen si imprejurimi. In prima zi am vizitat Castelele Neuschwanstein si Hohenschwangau, in a doua zi am fost cu telecabina din Schwangau si am vizitat Muzeul Regilor Bavarezi, iar in a treia zi am fost la Munchen, despre care voi vorbi in articolele viitoare.

 In ziua in care am fost cu telecabina, am intentionat sa vizitam Castelul Linderhof, dar era un singur autobuz care ducea la castel, pe la ora 12.00, iar la intoarcere era un autobuz pe la ora 16.00, asa ca nu era timp suficient de vizitare al castelului.

Recomandare: Sa inchiriati o masina, daca va duceti in Fussen! Gazda noastra ne-a spus ca trebuia sa inchiriem o masina, in ultima zi, inainte de plecare, era cam tarziu pentru acest lucru.

Mancarea in Fussen este foarte gustoasa, am mancat la terase in centrul Fussenului si am cumparat mancare si de la supermarketul din centru, era foarte ieftin. La terase am mancat carnati bavarezi cu varza calita si lasagna. Portiile sunt uriase, o portie de carnati continea 6 carnati, iar cand am cerut o portie de lasagna, mi-a adus toata tava. Berea la halba este foarte buna, tot in cantitati uriase.  Masa a costat 74 EURO/persoana, pentru 4 zile, dar am mancat foarte mult si am baut multa bere.

 

 

Recomand vizitarea orasului Fussen si a imprejurimilor sale! Mi-a placut mult la Fussen de Oktoberfest, atmosfera a fost foarte placuta, de vacanta de vara, chiar daca era luna octombrie!






Comments

Popular posts from this blog