Romania-Delta Neajlovului

 

 ROMANIA - DELTA NEAJLOVULUI

 


 

In acest articol va prezint Delta Neajlovului, din Romania.

 

 

Am fost la Comana, de la Bucuresti si am stat o zi, pe data de 26 iulie 2020. Nu mai fusesem niciodata la Comana si mi-a placut foarte mult. Ne-am plimbat cu vaporasul in Delta Neajlovului.

 

Comana este o comuna in judetul Giurgiu, formata din satele Budeni, Comana (resedinta), Falaștoaca, Grădiștea si Vlad Țepeș. Comana se afla in estul judetului, la limita cu judetul Ilfov, pe malul drept al Argesului, acolo unde el primeste apele Neajlovului, care la randul sau primeste apele afluentului Gurbanu.

 

Pe teritoriul comunei se afla Parcul National Comana, care este format din trei paduri: Călugăreni- Fântânele, Oloaga - Grădinari si Padina Tătarului, cu o suprafata totala de aproximativ 500 de hectare.

 

Delta Neajlovului mai este denumita si Balta Comana. Are o suprafata de circa 1.100 hectare de zona mlastinoasa, alimentata de raul Neajlov, face parte din Parcul National Comana si este considerata cea mai mare zona umeda din sudul Romaniei, ocupand locul doi din tara ca biodiversitate, dupa Rezervația Biosferei Delta Dunării.

 

In Delta Neajlovului sunt 141 de specii de pasari, din care jumatate sunt protejate international, 19 specii de pesti, din care doua (tiganusul si cleanul de Comana) se gasesc numai in acest areal natural si 31 de specii de mamifere.

 

Ne-am plimbat cu vaporasul in Delta Neajlovului. Pretul unui bilet pentru plimbarea cu vaporasul este de 20 lei/adulti si 10 lei/copii sub 6 ani. Plimbarea a durat jumatate de ora. Am stat la coada cam 10 minute si am prins al doilea vaporas. Vaporasul are cam 20 de locuri. Se pot inchiria si barci cu vasle (care costa 35 lei/ora) si caiace de la debarcader, pentru cine vrea sa mearga singur (si stie sa vasleasca sau sa foloseasca caiacul).

 

Delta Neajlovului, in urmatoarele fotografii.

Vaporasul, in urmatoarea fotografie.

 


Barca cu vasle in Delta Neajlovului, in urmatoarea fotografie.

 


Pontonul de unde am luat vaporasul, in urmatoarea fotografie.

 


Vaporasul si poze cu mine pe vaporas, in urmatoarele 4 fotografii.

 



 

Am inceput plimbarea prin Delta Neajlovului.

 



Delta Neajlovului si Manastirea Comana

 



 

Pasari in Delta Neajlovului

 



Stuf in Delta Neajlovului, in urmatoarele 8 fotografii.

 







Nuferi in Delta Neajlovului, in urmatoarele doua fotografii.

 



Stuf in Delta Neajlovului, in urmatoarele 4 fotografii.

 










Pasari in Delta Neajlovului, in urmatoarele doua fotografii.

 





Caiace in Delta Neajlovului, in urmatoarele doua fotografii.

 




Ne-am intalnit cu alt vaporas (la intoarcere), ca in urmatoarele doua fotografii.

 


Delta Neajlovului si Manastirea Comana

 



Barca cu vasle in Delta Neajlovului, in urmatoarea fotografie.

 



 

 

 

Recomand plimbarea cu vaporasul in Delta Neajlovului!

 






Comments

Popular posts from this blog