Atractiile turistice Londra-partea I

 

ATRACTIILE TURISTICE LONDRA -

PARTEA I

 


 

In acest articol va prezint atractiile turistice din Londra, partea I.

 

 

Londra este o metrolpola foarte frumoasa, merita vizitata, chiar daca este scumpa. Am descris atractiile turistice pe zile, asa cum le-am vazut noi. In afara de obiectivele turistice mari, nu prea am avut mult timp de plimbare, deoarece distantele sunt foarte mari in Londra, iar muzeele sunt si ele mari si necesita mult timp de vizitare. Ne-am plimbat putin in jurul obiectivelor turistice, dupa vizitare.

 

 

Transportul Bucuresti - Londra

 

Am mers cu avionul din Bucuresti, cu compania Blue Air. Avionul de plecare a fost la ora 08.25, din Bucuresti si a facut 3hr 25 min, iar la sosire la ora 18.10, din Londra si a facut 3hr 10 min. Am aterizat/decolat pe aeroportul Luton. Costul pentru doua bilete de avion a fost de 1.996,62 Ron. Cand am cumparat biletele de avion a trebuit sa ne alegem si meniul, nu puteai sa treci mai departe fara acest pas. Am ales vita cu sos de prune si curcan cu sos de cascaval (dus/intors).

 

Am luat un shuttle din aeroport spre gara Luton. Biletele de autobuz le-am cumparat de la sofer si au costat 2,40 lire/persoana/calatorie (trebuie sa ai bani cash, se primesc numai lire, care se pot cumpara din aeroport). Am mers apoi cu trenul din gara Luton pana in gara St.Pancras. Am cumparat bilete de casa de bilete si a costat 26,50 lire/persoana, dus-intors. Din gara St.Pancras am mers pe jos pana la hotel, am facut jumatate de ora.

 

Transportul in Londra

 

Transportul in Londra se face numai cu mijloacele de transport! Nu se poate merge pe jos la obiectivele turistice, deoarece distantele sunt foarte mari. Am citit inainte de plecare ca se poate merge pe jos la obiectivele turistice si nu am luat in calcul buget pentru metrou, ceea ce a fost o greseala. Distanta dintre statiile de metrou este mare, am testat noi (din greseala), am coborat cu o statie de metrou inainte si am mers un sfert de ora pe jos.

 

Noi am circulat numai cu metroul. Intr-adevar, metroul in Londra este complicat, dar hartile de la metrou sunt foarte bune si au personal la turnicheti, care te poate indruma daca nu te descurci. Noi cumparam dimineata doua bilete de la intrarea la metrou, care erau valabile o zi. Metroul este scump in Londra, am dat 26,20 Lire pe zi, pentru doua persoane, dar nu am avut alta alternativa. Erau si abonamnete la metrou, pentru cateva zile, dar nu era nicio reducere daca luai pentru mai multe zile.

 

Statia de metrou Baker Street si metroul londonez, in urmatoarele 3 fotografii. Statia de metrou Baker, aflata la jonctiunea strazilor Baker si Marylebone din Orasul Westminster, este prima statie de metrou construita in lume si deschisa pe data de 10 ianuarie 1863.

 



 

Cazarea in Londra

 

Am fost cazati la Hotel Studios2Let, pe strada North Gower nr.192. Hotelul se afla la 450 de metri fata de statia de metrou King's Cross St.Pancras. Camera nu era foarte mare, dar a fost buna si curata. Preturile cazarilor erau foarte mari, asa ca am cumparat cea mai iefitna camera, dintre cele care corespundeau cerintelor noastre, adica zona buna, hotel 3-4 stele si baie in camera. Camera a costat 469 Euro, pentru 5 nopti, fara mic dejun, dar avea minibar. Am facut rezervarea cu 5 luni inainte, pe Booking.

 

Camera de hotel in care am fost cazati, in urmatoarele 3 fotografii.

 





Mancarea in Londra

 

Am citit inainte de plecare ca mancarea este proasta in Londra. Vreau sa fac o remarca, mancarea ieftina nu este asa de buna si diversificata. Se gaseste si mancare foarte buna, dar este exagerat de scumpa. Am vrut sa mancam si noi fish&chips, mancarea lor traditionala. Am intrat intr-o seara intr-un pub foarte frumos, din centru, aflat intr-o cladire veche. Era foarte aglomerat si o atmosfera generala de veselie. Ne-a repartizat o chelnerita la o masa, cu alte persoane. A durat un sfert de ora pana ne-a adus meniul si ne-a spus ca dureaza mai mult de jumatate de ora prepararea. Oricum, cand am vazut ca o portie de fish&chips costa 35 lire, am plecat.

 

Noi nu am fost in pietele lor celebre, unde se gaseste mancare ieftina si buna, pentru ca nu am avut timp si nici nu am intalnit vreuna in drumul nostru. Am preferat sa vizitam muzee decat sa umblam dupa mancare. Nici street food nu era pe unde am umblat noi. In ceea ce priveste restaurantele, nu erau diversificate, pe aceeasi strada erau multe restaurante cu acelasi specific, de exemplu mancare asiatica, care nu prea ne place. Asa ca trebuia sa mergi in alta zona daca vroiai alt fel de mancare (cu metroul).

 

Am luat cate jumatate de felie de pizza de la pizzeria The Lodge Cafe  de la intrarea in Parcul Hyde si a costat 10 lire in total. Deci pretul pentru o felie de pizza era de 10 lire si am impartit-o in doua. A fost delicioasa, dar nu ne-a ajuns nici pe o masea.

 

Pizza din Parcul Hyde, in urmatoarele doua fotografii.

 



In rest, am mancat numai pui si cartofi prejiti, astfel incat nu am mai mancat pui un an dupa ce ne-am intors din Londra. Am mancat amandoi un sfert de pui, la un fast food pe langa Victoria Strret si a costat 8,1 lire. M-am cam enervat atunci, ca ne-au dat puiul fara nicio garnitiura si nu am stiut ca se platea separat daca vroiai garnitura.

 

Am citit inainte de plecare ca sunt pui intregi, la grill, la supermarket. Am cumparat si noi unul si, surpriza, puiul era crud. Ne era foame si am pierdut 3 ore sa facem puiul la microunde, in loc sa ne plimbam. Noroc ca aveam cuptor cu microunde in camera. Asa ca nu recomand "pui la grill" din supermarket. Ce este drept este ca a fost foarte bun si am mancat cateva zile din el. Puiul si berea din imaginea de mai jos au costat 11,5 lire. Berea nu ne-a placut.

 


Am cumparat cartofi prajiti si paine, ca sa mancam cu pui. O portie de cartofi prajiti a costat 3 lire in centru sau 1,5 lire in zona in care am stat noi. Painea a costat 1 lira sau 1,5 lire. Am dat 3 lire pe o sticla de 2 litri de apa Borsec (da, din Romania). Asa ca am cumparat un bax de apa si salam tiplat, pe care am dat 11,5 lire, in zona in care era hotelul la care eram cazati. Salamul nu ne-a placut, ziceai ca-i plastic. Am luat si un suc la cutie, care a costat 1 lira.

 

Vremea in Londra

 

As recomanda sa mergeti in Londra in lunile de vara. Noi am fost la inceputul lunii septembrie in Londra si a fost foarte frig. In Romania era foarte cald si nu ne-am luat multe haine groase, asa ca am tremurat de frig. Unele doamne erau imbracate cu haine de blana, cand am vizitat noi Londra. Adidasii care i-am avut la mine m-au strans si am umblat cu niste balerini din panza, nu am avut ce sa fac, chiar daca era frig.

 

Muzeele din Londra

 

In Londra sunt mai mult de 170 de muzee si multe dintre ele au intrarea gratuita. Dar la obiectivele cele mai importante intrarea se plateste si este foarte scumpa. Noi am vazut numai British Museum gratuit.

 

Ziua 1

 

King's Cross si St Pancras

 

Zona din jurul garilor King's Cross si St Pancras se afla in plin proces de regenerare. Gara St Pancras International a fost renovata integral si este unul din reperele arhitectonice si comerciale ale zonei. Edificiul victorian, in stil gotic este punctul terminus din Londra al trenului Eurostar, iar hotelului invecinat St Pancras i s-a redat gloria de altadata. Alaturi se afla gara King's Cross, care a fost renovata, adaugandu-i-se un hol semicircular.

 

Gara St Pancras, in urmatoarea fotografie.

 


 

Am mers pe jos de la hotel pana la Muzeul Britanic si am facut cam jumatate de ora. A fost singura data cand am mers pe jos din tot concediul, deoarece distanta ne-a permis acest lucru. Am mers pe Bedford Place, din Bloomsbury, o strada cu cladiri vechi, foarte frumoase. In aceasta zona sunt multe blocuri de apartamaente.

 

Bedford Place, in urmatoarele 3 fotrografii.

 





Bloomsbury

 

Desi este amplasat central, Bloomsbury are o atmosfera surprinzator de tihnita. Bloomsbury este inima literara a Londrei si locul in care se afla British Museum, British Library si o mare parte din University of London.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muzeul Britanic (British Museum) din Londra, partea I (prezentare generala a muzeului si Biblioteca Regelui), le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muzeul Britanic (British Museum) din Londra, partea a II-a (Departamentul Greciei si Romei), le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muzeul Britanic (British Museum) din Londra, partea a III-a (Departamentul Orientului Mijlociu, Departamentul Egiptului si Sudanului si Departamentul Asiei), le gasiti aici.


Ziua 2

Orasul Westminster (City of Westmnister)

 

Westminster este un burg londonez si un oras cu drepturi depline, care se afla in partea central-vestica a Londrei si la nord de raul Tamisa. Westminster, centrul Londrei oficiale, arata foarte diferit astazi fata de inceputurile sale de insula mlastinoasa, unde Eduard Confesorul a construit o biserica, "West Minster" (Abatia Westminster de astazi) si un palat. In prezent, aici se afla Parlamentul britanic si Trafalgar Square, piata mare a Londrei.

 

Statia de metrou Westminster, in urmatoarea fotografie.

 


 

Piata Parlamentului

 

Piata Parlamentului este o piata din Londra, dominata in cea mai mare parte de Palatul Westminster. Este unul dintre centrele vitale ale metropolei si un punct de intalnire pentru londonezi, pentru a sarbatori evenimente importante sau organizarea de evenimente publice.

 

Piata Parlamentului are multe cladiri, in afara de Palatul Westminster: Abatia Westminster, Biserica Sfanta Margareta, Guildhall Middlesex (sediul Curtii Supreme a Regatului Unit), Casa Porticullis si altele.

 

Strazile care duc la Piata Parlamentului sunt: Strada Sfanta Margareta (spre Millbank), Broad Sanctuary (spre strada            Victoria), strada Marele George (Great George Street), strada Parlamentului si strada Podului (Bridge Street, spre Podul Westminster).

 

Daca doriti mai multe informatii despre Palatul Westminster, din Londra, partea I (istoricul, exteriorul si turnurile palatului), le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Palatul Westminster, din Londra, partea a II-a (interiorul palatului), le gasiti aici.

 

In fata Palatului Westminster (pe unde se intra in palat), se afla statuia lui George al V-lea, o sculptura a regelui Regatului Unit si Imparat al Indiei, care a domnit in perioada 6 mai 1910 - 1936).

 

Statuia regelui George al V-lea, in urmatoarea fotografie.

 


Piata Parlamentului, in urmatoarele fotografii.

 


Cladirile Guvernului, in Piata Parlamentului, langa Whitehall, in urmatoarele doua fotografii.

 



Casa Porticullis, in urmatoarea fotografie.

 


 

Daca doriti mai multe informatii despre Abatia Westminster (Westminster Abbey), le gasiti aici.

 

Sala Capitulara si Camera Artofor

 

Aceasta cladire a fost construita de zidarii regali in anul 1250 si a fost folosita initial in secolul al XIII-lea de calugarii benedictini pentru intalnirile lor zilnice. A devenit mai tarziu un loc de intalnire pentru Marele Consiliu Regal si Camera Comunelor, fiind predecesorul Parlamentului britanic de astazi. Este o cladire frumoasa, octogonala, cu tavan boltit si coloana centrala delicata, are sculprura medievala rar intalnita, podeaua originala din gresie glazurata si picturi spectaculoase pe pereti. Cladirea apartine de Abatia Westminster.

 

Programul de vizitare al Salii Capitulare si Camerei Artofor este de luni-vineri, intre orele 10.00 - 16.30, iar ultima intrare este permisa cu o ora inainte de inchidere. Intrarea este libera.

 

Sala Capitulara si Camera Artofor, in urmatoarele 3 fotografii.

 




Strada Victoria (Victoria Street)

 

Strada Victoria, denumita dupa monarhul Britanic care a domnit din anul 1837 pana in anul 1901, este o strada din Londra care trece de la est la nord, de la intersectia sa cu New Bridge Street si Victoria Embankment din cartierul Castle Baynard din City of London si ajunge pe Mansion House Street la intersectia Bank. Strada Victoria a fost comandata in anul 1861 pentru a simplifica trecerea catre districtul central de afaceri si a ramas o strada importanta din Londra. Pe aceasta strada se afla sediul Bloomberg din Londra, la numarul 3.

 

Strada Victoria, in urmatoarele fotografii.

 





La 10 minute de mers pe jos de la Abatia Westminster, pe strada Victoria, se afla Catedrala Westminster (Westminster Cathedral).

 

Daca doriti mai multe informatii despre Catedrala Westminster (Westminster Cathedral), le gasiti aici.

 

Am mers mai departe pe strada Victoria.

 


 

Teatrul Palatului Victoria

 

Acest teatru se afla pe strada Victoria, nr.79, in Orasul Westminster, in West End, vizavi de Gara Victoria. Istoria teatrului a inceput in anul 1832, ca o sala mica de concerte, aflata deasupra grajdurilor Hotelului Royal Standard. Actualul teatru a fost construit pe acelasi loc, in anul 1910. A fost deschis publicului pe data de 6 noiembrie 1911.

 

West End

 

In ciuda numelui sau, din care deducem ca este vestul orasului, West End (Capatul de vest, in traducere), este de fapt centrul cumparaturilor si distractiilor din Londra. Se intinde intre Oxford Street la nord si cuprinde Soho, Chinatown si Covent Garden, pana la Embankment, pe malul Tamisei, la sud. Zona nu are prea multe obiective turistice traditionale, dar este intesata zi si noapte de turisti si localnici, pentru ca aici se afla cele mai multe magazine, teatre, restaurante, baruri si cluburi.

 

Teatrul Palatului Victoria, in urmatoarele doua fotografii.

 



Ne-am intors pe Strada Victoria.

 




Am mers pe Podul Westminster.  Podul Westminster, in urmatoarele 6 fotografii.

 

Palatul Westminster vazut de pe pod

 




 

 

Pe malul celelalt al Tamisei se afla London Eye.

 

London Eye este cea mai inalta roata de observatie din Europa si a fost construita cu ocazia noului mileniu. Este una dintre cele mai inalte structuri din Londra, avand o inaltime de 135 de metri. Roata are 32 de capsule inchise, fiecare avand o capacitate de 12 persoane. Capsulele fac o rotatie completa in 30 de minute, iar viteza lor este suficient de mica sa le perimita pasagerilor sa se urce si sa se dea jos din mers. Intr-o zi senina, se poate vedea din London Eye pana la 40 km departare.

 

Programul London Eye este zinic, astfel: de la 10.00-20.30, in perioada ianuarie-martie si septembrie decembrie; pana la 21.00 in perioada aprilie-iunie; pana la 21.30, in perioada iulie-august, cu exceptii. Pretul unui bilet pentru London Eye, in anul 2022, este de 30 lire si este valabil o zi.

 

London Eye vazut de pe Podul Westminster, in urmatoarele doua fotografii.

 



 

London Eye si Londra vazuta noaptea din el, in urmatoarele 16 fotografii, facute de fiul meu in anul 2011.

 

O capsula a rotii

 


Palatul Westminster si Big Ben vazute din London Eye

 






The Pool of London

 

Intre London Bridge si Tower Bridge se afla Upper Pool of London (in traducere: Partea Superioara a Piscinei Londrei), un fost nod al comertului pe apa. Centrul comercial Hay's Galleria, cu magazinele, tarabele si restaurantele sale, marcheaza primul dintre docurile comerciale Surrey de pe malul sudic. La est, cladirea ovala din sticla este City Hall, primaria in care lucreaza Primarul Londrei si Greater London Authority (autoritatea care administraza Londra). Peste Tamisa se afla The City, despre care voi vorbi in articolul urmator.

 

Upper Pool of London, in urmatoarele 8 fotografii.



Tower Bridge si Turnul Londrei

 




 

Daca doriti mai multe informatii despre Tower Bridge, le gasiti aici.

 

 

 

Va urma...

 





Comments

Popular posts from this blog