Londra-Muzeul Britanic (British Museum)-partea a III-a

 

LONDRA -

MUZEUL BRITANIC (BRITISH MUSEUM) -

PARTEA a III - a

 


 

In acest articol va prezint Muzeul Britanic (British Museum) din Londra, partea a III-a (Departamentul Orientului Mijlociu, Departamentul Egiptului si Sudanului si Departamentul Asiei). Aceste departamente se intrepatrund, asa ca prezentarea mea va fi in ordinea in care sunt salile muzeului.

 

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muzeul Britanic (British Museum) din Londra, partea I (prezentare generala a muzeului si Biblioteca Regelui), le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muzeul Britanic (British Museum) din Londra, partea a II-a (Departamentul Greciei si Romei), le gasiti aici.

 

Departamentul Orientului Mijlociu

 

Avand o colectie de 330.000 de lucrari, Muzeul Britanic poseda cea mai mare si mai importanta colectie de antichitati din Mesopotamia din afara Irakului. Cu o colectie de o importanta imensa, fondurile de sculpturi asiriene, antichitatile babiloniene si sumeriene sunt printre cele mai cuprinzatoare din lume, avand apartamente intregi de camere cu paneluri de alabastru, reliefurile palatelor asiriane din Nimrud, Ninive si Khorsabad.

 

Colectiile reprezinta civilizatiile din Orientul apropiat antic si din zonele sale adiacente. Acestea acopera Mesopotamia, Persia, Peninsula Arabica, Anatolia, Caucazul, parti din Asia Centrala, Siria, Tara Sfanta si asezarile feniciene din vestul Mediteranei din perioada preistorica si includ obiecte de la inceputul Islamului, in secolul al VII-lea.

 

Prima adaugare semnificativa a obiectelor mesopotamiene a fost din colectia lui Claudius James Rich in anul 1825. Colectia a fost ulterior marita foarte mult prin sapaturile lui A.H.Layard in siturile asiriene din Nimrud si Ninive, intre anii 1845 si 1851. La Nimrud, Layard a descoperit Palatul de Nord-Vest al lui Ashurnasirpal al II-lea, cat si alte trei palate si diferite temple. Ulterior, el a descoperit Palatul Sanherib de la Ninive, cu "nu mai putin de 71 de sali". Drept urmare, au fost aduse la Muzeul Britanic un numar mare de reliefuri de palat, stele ale lui Lamassu, inclusiv Obeliscul Negru al lui Salmanezer al III-lea.

 

Munca lui Layard a fost continuata de asistentul sau, Hormuzd Rassam si in perioada 1852 - 1854 el a descoperit Palatul de Nord al lui Ashurbanipal (ultimul mare rege al Imperiului Neo-Asirian) din Ninive, cu numeroase reliefuri magnifice, inclusiv faimoasa Vanatoare de Lei a lui Ashurbanipal si reliefurile Lachish. De asemenea, el a descoperit Biblioteca Regala a lui Ashurbanipal, o colectie mare de tablite cuneiforme de o importanta enorma, care se ridica astazi la aproximativ 130.000 de piese.

 

WK.Loftus a sapat la Nimrud intre anii 1850 si 1855 si a gasit un palmares remarcabil de fildes in Palatul Ars. Intre anii 1878 si 1882, Rassam a imbunatatit fosrte mult fondurile muzeului cu obiecte rafinate, inclusiv Cilindrul Cyrus din Babilon, portile de bronz din Balawat, obiecte importante de la Sippar si o colectie fina de bronzuri urartiene de la Toprakkale, inclusiv o figurina de cupru a unui taur inaripat cu cap de om.

 

La inceputul secolului al XX-lea, s-au facut excavari la Carchemish, Turcia, de catre D.G.Hogarth si Leonard Woolley, ultimul fiind asistat de T.E.Lawrence. Colectiile mesopotamiene au fost marite mult prin excavarile din sudul Irakului, dupa Primul Razboi Mondial. Au fost aduse din Tell al-Ubaid mobilierul din bronz al unui templu sumerian, inclusiv decoratiuni cum ar fi lei in marime naturala si un panel cu vulturul cu cap de leu Indugud, gasit de H.R.Hall in perioada 1919 - 1924.

 

Woolley a continuat sa excaveze Ur intre anii 1922 si 1934 si a descoperit "Cimitirele Regale" din mileniul III I.Hr. Unele dintre capodopere incud: "Standardul lui Ur", "Berbecul intr-un arboret", "Jocul regal al lui Ur" si doua lire cu cap de taur.

 

Departamentul are, de asemenea, trei statui diorite ale domnitorului Gudea din vechiul stat Lagash si o serie de "Kudurru" (a fost un tip de document de piatra) de calcar sau pietre de granita din diferite locatii din Mesopotamia antica. Desi colectiile se concentreaza pe Mesopotamia, majoritatea zonelor inconjuratoare sunt bine reprezentate.

 

Colectia Achaemenida a fost imbunatatita prin adugarea Tezaurului Oxus, in anul 1897 si a obiectelor excavate de savantul german Ernst Herzfeld si de exploratorul maghiaro-britanic Sir Aurel Stein. Au fost donate muzeului reliefuri si sculpturi din situl Persepolis de catre Sir Gore Quseley in anul 1825 si de catre cel de al cincilea Conte de Aberdeen in anul 1861, iar muzeul a primit o parte dintr-un tezaur de bijuterii de la Pasargadae ca diviziune a descoperirilor din anul 1963 si parte a tezaurului Ziwiye in anul 1971.

 

A fost achizitionata baza unei coloane mari din Sala celor O Suta de Coloane din Persepolis, la schimb, de la Institutul Oriental Chicago. Mai mult, muzeul a reusit sa achizitioneze unul dintre cele mai mari ansambluri de argintarie Achaemenida din lume. Imperiul Sasanid de mai tarziu este, de asemenea, bine reprezentat de farfurii si cupe din argint, ornamentate,  multe reprezentand monarhi conducatori care vaneaza lei si cerbi.

 

Antichitatile feniciene provin din intreaga regiune, dar aici sunt remarcabile colectia Tharros din Sardinia si numarul mare de stele feniciene din Cartagina si Maghrawa. Numarul de inscriptii feniciene din siturile din Cipru este, de asemenea, considerabil si artefactele gasite in necropola Kition (cele doua Liste de taxe Kition au cea mai lunga inscriptie feniciana descoperita pe insula), situl templului Idalion si doua piedestale bilingve gasite la Tamassos.

 

O alta colectie valoroasa, trecuta adesea cu vederea este formata din antichitatile yemenite, cea mai buna colectie din afara tarii. Mai mult, muzeul are o colectie reprezentativa de piese Dilmun si Parthiane excavate in diferite movile funerare din siturile antice A'ali si Shakhura (care include un bol de sticla cu nervuri romane) din Bahrain.

 

Din statul modern Siria provin aproape 40 de busturi funerare din Palmira si un grup de reliefuri din piatra venit din excavarile lui Max von Oppenheim de la Tell Hallaf, care au fost cumparate in anul 1920. Au urmat mai multe materiale provenite din sapaturile lui Max Mallowan la Changar Bazar si Tell Brak in perioada 1935 - 1938 si din sapaturile lui Woolley la Alalakh in anii de dinainte si de dupa cel de Al Doilea Razboi Mondial. Mallowan s-a intors impreuna cu sotia sa, Agatha Christie pentru a efectua mai multe sapaturi la Nimrud in perioada postbelica, ceea ce a asigurat multe artefacte importante pentru Muzeul Britanic.

 

Colectia de materiale palestiniene a fost intarita prin lucrarea lui Kathleen Kenyon de la Tell es-Sultan (Ierihon) in anii 1950 si prin achizitionarea in 1980 a aproximativ 17.000 obiecte gasite la Lachish in expeditia Wellcome - Marston din perioada 1932 - 1938.

 

Sapaturile arheologice se desfasoara inca in orientul Mijlociu, acolo unde este permis si, in functie de tara, muzeul continua sa primeasca o parte din descoperiri de la situri precum Tell es Sa'idiyeh din Iordania.

 

Colecta Muzeului de Arta Islamica care include material arheologic numara aproape 40.000 de obiecte, fiind una dintre cele mai mari de acest tip din lume. Ca atare, ea contine o gama larga de ceramica, picturi, tigle, lucarari metalice, sticla, sigilii si inscriptii din intreaga lume islamica, din Spania, in vest, pana in India, in est. Este deosebit de renumita pentru colectia sa de ceramica Iznik (cea mai mare din lume), numarul mare de lampi de moschee, inclusiv una de la Domul Stancii, lucrari metalice medievale, cum ar fi Vaso Vescovali, cu reprezentarile sale ale zodiacului, o selectie exceleenta a astrolabelor (instrument astronomic vechi de observare) si a picturilor Mughal si a lucrarilor pretiose de arta, inclusiv o broasca testoasa mare, din jad, realizata pentru imparatul Jahangir.

 

Dupa razboi au fost excavate mii de obiecte de catre arheologi profesionistei, in situri iraniene cum ar fi Siraf, de catre David Whitehouse si Castelul Alamut de catre Peter Willey. Colectia muzeului a fost marita in anul 1983 de legatul Godman din Iznik, Hispano-Moresque si ceramica iraniana timpurie. Sunt expuse artefacte din lumea islamica in Galeria 34 a muzeului.

 

O selectie reprezentativa din departamentul Orientului Mijlociu, inclusiv cele mai importante piese, sunt expuse in 13 galerii din intregul muzeu si totalizeaza aproximativ 4.500 obiecte. La parterul muzeului,

o intreaga suita de camere afiseaza reliefuri sculptate, de la palatele asiriene de la Nimrud, Ninive si Khorsabad, in timp ce 8 galerii de la etajul superior contin materiale mai mici din siturile antice din Orientul Mijlociu.

 

Restul formeaza colectia de studiu care variaza in marime, de la margele la sculpturi mari. acestea includ aproximativ 130.000 de tablete cuneiforme din Mesopotamia.

 

Khorsabad

Palatul lui Sargon

 

Aceasta zona contine in principal sculpturi din orasul si palatul din Khorsabad, construit pentru regele asirian Sargon al II-lea (721 - 705 I.Hr.). Perechea de tauri cu aripi si capete de oameni a stat initial la una dintre portile citadelei, ca gardieni magici impotriva ghinionului.

 

Camera 10, tauri cu aripi si capete de oameni din Khorsabad, in urmatoarea fotografie.

 


Camere cu reliefuri sculptate, de la palatele asiriene, in urmatoarele 3 fotografii.

 



Camera "Lumea lui Alexandru"

 

Departamentul Egiptului si Sudanului

 

Muzeul Britanic gazduieste cea mai mare si mai cuprinzatoare colectie de antichitati egiptene (cu mai mult de 100.000 de piese) din afara Muzeului Egiptean din Cairo. Colectia, de o importanta imensa pentru gama si calitatea sa, include obiecte din toate perioadele si din fiecare sit important din Egipt si Sudan.

 

Impreuna, aceste obiecte ilustreaza fiecare aspect al culturilor din Valea Nilului (inclusiv Nubia), din perioada neolitica predinastica (cca 10.000 I.Hr.) pana la timpurile copte (crestine) (secolul al XII-lea D.Hr.) si pana in prezent, o perioada de peste 11.000 de ani.

 

Antichitatile egiptene au facut parte din colectia Muzeului Britanic chiar de la fondarea lui din anul 1753, dupa primirea a 160 de obiecte egiptene de la Sir Hans Sloane. Dupa infrangerea fortelor franceze conduse de Napoleon in Batalia Nilului (Batalia navala de la Abukir) din anul 1801, antichitatile egiptene colectate au fost confiscate de catre armata britanica si aduse la Muzeul Britanic in anul 1803. Aceste lucrari, care includeau si faimoasa Piatra Rosetta, au fost primul grup important de sculpturi mari care a fost achizitionat de Muzeul Britanic.

 

Ulterior, Marea Britanie l-a numit pe Henry Salt consul in Egipt. El a achizitionat o imensa colectie de antichitati, dintre care unele au fost adunate si transportate cu mare ingeniozitate de celebrul explorator italian Giovanni Belzoni. Majoritatea antichitatilor colectate de Salt au fost achizitionate de Muzeul Britanic si de Muzeul Luvru.

 

Pana in anul 1866, colectia a constat din 10.000 obiecte. Antichitatile provenite din excavari au inceput sa vina la muzeu in ultima parte a secolului al XIX-lea, ca urmare a lucrarilor Fondului de Explorare a Egiptului, prin eforturile lui E.A.Wallis Budge. De-a lungul anilor, au venit din aceasta sursa peste 11.000 de obiecte, inclusiv piese din Amarna, Bubastis si Deir el-Bahari. De asemenea, organizatii si persoane au excavat si donat obiecte Muzeului Britanic, cum ar fi Scoala Britanica de Arheologie din Egipt, precum si Expeditia Universitatii din Oxford de la Kawa si Faras din Sudan.

 

Sprijinul activ al muzeului pentru sapaturile din Egipt a continuat sa aibe ca rezultat achizitii importante pe tot parcursul secolului al XX-lea, pana cand modificarile legilor antichitatilor din Egipt au condus la suspendarea politicilor care permit exportul descoperirilor, desi diviziunile continua inca in Sudan.

 

Muzeul Britanic a efectuat propriile sapaturi in Egipt, de unde a primit divizii de descoperiri, inclusiv Asyut (1907), Mostagedda si Matmar (anii 1920), Ashmunein (anii 1980) si obiecte din situri din Sudan, precum Soba, Kawa din nordul Dongolei Reach (anii 1990). Dimensiunea obiectelor egiptene se ridica acum la peste 110.000 de obiecte.

 

In toamna anului 2001, cele opt milioane de obiecte care formeaza colectia permanenta a muzeului au fost extinse in continuare, prin adaugarea a sase milioane de obiecte din Colectia Wendorf de preistorie egipteana si sudaneza. Acestea au fost donate de profesorul Fred Wendorf de la Southern Methodist University din Texas si cuprind intreaga colectie de artefacte si ramasite de mediu din sapaturile sale, din siturile preistorice din desertul Sahara, intre anii 1963 si 1997.

 

Alte colectii de lucrari de teren au venit recent de la Dietrich si Rosemarie Klemm (Universitatea din Munchen) si de la William Adams (Universitatea din Kentucky).

 

Cele sapte galerii egiptene permanente de la Muzeul Britanic, care includ cel mai mare spatiu expozitional (Sala 4, pentru sculptura monumentala) pot sa expuna doar 4% din fondurile sale egiptene. Galeriile de la etajul al doilea au o selectie a colectiei muzeului de 140 de mumii si sicrie, cea mai mare din afara orasului Cairo. O mare parte din colectie provine din morminte sau contexte asociate cu cultul mortilor si alte piese, in special mumiile, care raman printre cele mai cautate exponate de catre vizitatorii muzeului.

 

Scultura egipteana (2686 I.Hr. - 395 D.Hr.)

 

Civilizatia antica egipteana a durat peste 3.000 de ani. Cele mai multe dintre dovezile care au supravietuit pana astazi vin din temple si morminte, care au fost construite sa dureze.

 

Aceasta galerie include cateva dintre cele cunoscute si spectaculoase obiecte ale Muzeului Britanic, cum ar fi statuile colosale ale celor mai mari regi ai Egiptului si faimoasa Piatra Rosetta. Obiectele sunt asezate cronologic. Ele dateaza din Regatul Vechi pana in Perioada Romana.

 

Statuia colosala a lui Amenhotep al III-lea, cca 1370 I.Hr. (camera 4), in urmatoarele doua fotografii.

 


 

Usa falsa si arhitrava mormantului lui Ptahshepses

 

 

Inscriptiile mormintelor egiptene se focalizau pe viata de apoi, dar aceasta usa include o prezentare unica a vietii remarcabile a proprietarului. Ptahshepses s-a nascut in pe timpul faraonului Menkaura, a crescut in palatul regal si s-a casatorit cu o fiica a urmatorului rege. Cariera lui a cuprins domnia a cel putin sase faraoni. Regele Neferirkara i-a permis sa-l salute sarutandu-i piciorul, o favoare exceptionala. Curtenii sarutau pamantul de obicei, intrucat faraonii erau considerati pe jumatate divini.

 

Usa falsa si arhitrava mormantului lui Ptahshepses, in urmatoarea fotografie.

 


 

Destramarea regatului

Prima perioada mijlocie - Dinastia 7 - inceputul Dinastiei 11 (cca 2181 - 2096 I.Hr.)

 

In timpul acestei ere nu a fost o guvernare nationala puternica. Puterea a trecut de la Curte la elitele provinciale. In Memphis a fost o succesiune rapida de regi incompetenti (Dinastiile 7/8). Pentru prima oara in o mie de ani tara s-a divizat in entitati politice mici.

 

Stela unui mormant


 

Statuia lui Seti al II-lea, Templul Mut, Karnak (1200 - 1194 I.Hr.), in urkmatoarele doua fotografii.

 



 

Departamentul Asiei

 

Domeniul de aplicare al Departamentului Asiei este extrem de larg; colectiile sale de peste 75.000 de obiecte acopera cultura materiala a intregului continent asiatic (din Asia de Est, de Sud, Centrala si de Sud - Est), din neolitic pana in prezent.

 

Pana de curand, acest departament se concentra pe colectarea de antichitati orientale din societati urbane sau semi - urbane de pe continentul asiatic. Multe dintre aceste obiecte au fost colectate de ofiteri si exploratori coloniali in fostele parti ale Imperiului Britanic, in special in subcontinentul indian. Exemplele includ colectiile facute de persoane precum James Wilkinson Breeks, Sir Alexander Cunningham, Sir Harold Deane, Sir Walter Eliot, James Prinsep, Charles Masson, Sir John Marshall si Charles Stuart.

 

A fost cumparat un numar mare de antichitati chinezesti de la bancherul anglo - grec George Eumorfopoulos, in anii 1930. Marea colectie de aproximativ 1.800 de tiparituri si picturi japoneze detinute de Arthur Morrison a fost achizitionata la inceputul secolului al XX-lea. In a doua jumatate a secolului al XX-lea, muzeul a beneficiat foarte mult de legatul filantropului PT Brooke Sewell care a permis departamentului muzeului sa achizitioneze multe obiecte si sa completeze golurile din colectie.

 

In anul 2004, colectiile etnografice din Asia au fost transferate catre Departamentul Asiei al Muzeului Britanic. Acesta reflecta mediul divers al celui mai mare continent din lume si variaza de la India la China, Orientul Mijlociu si Japonia. O mare parte din materialul etnografic provine din obiectele detinute initial de culturile tribale si de vanatorii - culegatori, dintre care multe moduri de viata au disparut in secolul trecut.

 

Colectii deosebit de valoroase provin din Insulele Andaman si Nicobar (asamblate de ofiterul naval britanic Maurice Portman), Sri Lanka (in special prin administratorul colonial Hugh Nevill), nordul Thailandei, Sud - Vestul Chinei, Ainu si Hoikadu din Japonia (printre acestea cea mai remarcabila este colectia zoologului scotian John Anderson), Siberia (cu artefacte colectate de exploratorii Kate Marsden si Basett Digby si se remarca prin piesele sale Sakha, in special modelul de fildes al unui festival de vara de la Yakutsk) si insulele din sudul Asiei de Est, in special Borneo.

 

Acesta din urma a beneficiat de achizitionarea in 1905 a colectiei Sarawak, realizata de Dr.Charles Hose, precum si de la alti ofiteri coloniali, cum ar fi Edward A.Jeffreys. In plus, un grup mic si valoros de obiecte din Java, inclusiv marionete de umbra si un set muzical de gamelan a fost asamblat de Sir Stamford Raffles.

 

Galeria principala dedicata artei asiatice din muzeu este Galeria 33, cu afisarea sa cuprinzatoare de obiecte din subcontinentul chinezesc, indian si din sud - estul Asiei. O galerie alaturata prezinta sculpturile si monumentele Amaravati. Alte galerii de la etajele superioare sunt dedicate colectiilor sale japoneze, coreene, de pictura si caligrafie si de ceramica chinezeasca.

 

Jadul

 

Termenul de "jad" este traducerea cuvantului chinezesc yu. Intelesul traditional al cuvantului yu sau yushi (piatra de jad) se aplica la o varietate larga de pietre atractive cu texturi compacte, potrivite pentru cioplire. Pietrele sunt adesea in nuante de verde sau alb, dar pot fi, de asemenea, de alte culori sau stralucitoare, cum ar fi turcoazul sau roca-cristal.

 

Sttintific, termenul de jad este restrictionat la doua minerale silicat, nefrit si jadeit. Ambele sunt rezistente si deosebit de rigide. In China au fost folosite cateva surse de nefrit inca din timpurile stravechi. Cea mai buna calitate este considerata a fi jadul Khotan (in chineza, Hetian), care este extras din raul Yurungkax de sub muntii Kunlun-Altun din provincia Xinjiang, in vestul Chinei.

 

Jadeitul a inceput sa fie importat din Burma in anii 1700. Astazi, nefritul este importat, de asemenea, din tari precum Rusia si Coreea de Sud.

 

Pietre de jad, in urmatoarele doua fotografii.

 


Bijuteriile, vesmintele si coafurile purtate de aceasta figura reflecta stilul de la Curte a dinastiei Jin

 


Statuie religioasa din lemn, pictata, cu imaginea lui Guanyin

 

Guanyin este Bothisattva cel mai adesea ales pentru rugaciunea individuala in China. Bothisattva a atins iluminarea dar a ales sa stea pe pamant pentru a-i ajuta pe altii. Guanyin este identificata prin imaginea lui Buddha in infatisarea sa. Ea aude strigatele lumii si este privita ca Zeita Mama sau Zeita Milostivirii.

 

Sculptura templului din care provine statuia este asamblata din blocuri de lemn. Initial, ar fi fost acoperita cu un strat subtire de tencuiala si pictata in culori stralucitoare. Credinciosii au contribuit financiar pentru a comanda statui, care i-ar fi putut ajuta in rugaciuni.

 

O sectiune a acestei sculpturi este detasabila si este posibil sa fi fost plasate documente inauntru, precum si rugaciuni sau ofrande.

 

Statuia lui Guanyin, in urmatoarea fotografie.

 



 

Cortegiul mormantului

 

Acest grup de figuri "sancai" provine din mormantul lui Liu Tingxun, un oficial din dinastia Tang, care a murit in anul 728 D.Hr. El a fost ingropat in Lucyang. Printre statuile cele mai inalte si intacte care au supravietuit in aceasta zona, acestea au fot probabil plasate la intrarea in camera de inmormantare. Procesiuni similare au fost reprezentate, de asemenea, in picturile peretilor din morminte. Numarul si inaltimea statuilor corespundeau rangului social al decedatului.

 

Figuri "sancai" provenite din mormantul lui Liu Tingxun, in urmatoarele doua fotografii.

 


 

Etiopia si Egiptul crestin

 

Crestinismul timpuriu a inflorit atat in Egipt cat si in Etiopia. Crestinii din Egipt au mostenit si au fost influentati de cultura bogata a trecutului tarii lor. Mai sus de Nil si mai adanc in Africa de Est se intinde pamantul Etiopiei. Crestinismul a fost stabilit aici in secolul al IV-lea D.Hr., dar multi etiopieni practica alte religii, printre care islamismul si iudaismul.

 

Bisericile crestine ale Egiptului si Etiopiei au origini inca din anul 330 D.Hr., cand Aarhiepiscopul Alexandriei a numit acolo primul episcop, un sirian pe nume Frumentius.

 

Egiptul copt

 

Pana in secolul al IV-lea D.Hr., populatia Egiptului antic a fost crestina in cea mai mare parte. Cuvantul "copt" vine de la denumirea greceasca pentru Egipt. "Copt" se foloseste inca pentru a descrie populatia crestina a tarii si scriptul care a fost dezvoltat in scrierea limbii egiptene.

 

Cateva obiecte facute de copti infatiseaza imagini crestine distincte. Altele au imprumutat motive din Egiptul faraonic anterior si din arta, arhitectura si mitologia Greciei si Romei. Obiectele expuse in Muzeul Britanic dateaza din secolul al IV-lea pana in secolul al VIII-lea D.Hr. si provin din orase, manastiri si cimitire.

 


 

Galeriile de la etajul al doilea cu o selectie a colectiei muzeului de 140 de mumii si sicie, in urmatoarele fotografii.

 


 

Arheologia funerara egipteana (2686 I.Hr. - 395 D.Hr.)

 

Aceste galerii exploreaza conceptia egiptenilor antici asupra mortii si a vietii de dupa moarte si pregatirile care asigurau tranzitia de succes a decedatilor de la viata pamanteasca la viata de apoi. Vitrinele de langa peretii muzeului arata cum erau pregatiti decedatii prin mumificare, magie si ritualuri. Vitrinele centrale ilustreaza evolutia componentelor principale ale inmormantarii si schimbarea relatiilor de-a lungul timpului.

 

Mormintele si inmormantarile Perioadei Tarzii

 

Sicrie exterioare aurite de la mormantul lui Henutmehyt, Teba, Egipt, dinastia a 19-1, 1250 I.Hr. (Camera 63), in urmatoarele doua fotografii.

 


Obiecte gasite in morminte si cimitire

 


 

Mesopotamia (6000 - 1500 I.Hr.) (Camera 56), in urmatoarele doua fotografii.

 


 

Tencuiala turnata din Persepolis

 

Tencuiala a fost realizata dupa o parte a unei usi uriase a unui palat construit intre anii 470 - 450 I.Hr. Scena il arata pe rege stand pe tron si tinand un sceptru si o floare de lotus. Un insotitor sta in spatele lui si deasupra este un baldachin bogat decorat. Tronul este sustinut de o platforma uriasa cu labele leului si trei randuri de figuri. Oamenii poarta costume diferite de-a lungul Imperiului Persan, care se intindea din Libia pana in India.

 

Lorenzo Giuntini l-a insotit pe Herbert Weld la Persepolis in anul 1892, unde au creat cofrajele. La intoarcerea sa in Londra, el a facut aceasta tencuiala turnata. Mai multe tencuieli din Persepolis pot fi vazute in camera 52, Iranul antic.

 

Tencuiala turnata din Persepolis, in urmatoarea fotografie.

 


 

Japonia medievala

Traditii religioase (1200 - 1600)

 

Primele texte budiste si statui au fost aduse in Japonia in anii 500 D.Hr. din Coreea. Budismul ramane astazi o parte vitala a vietii japoneze. Aceasta sectiune analizeaza rolul budismului si a altor forme de religie in societatea japoneza in timpul perioadei medievale.

 

Japonia medievala, in urmatoarele 4 fotografii.

 




 

 

Recomand vizitarea Muzeului Britanic!

 


Comments

Popular posts from this blog