Grecia - insula Aegina (Egina)


GRECIA – INSULA AEGINA (EGINA)

In data de 17 februarie 2018 am vizitat insula Aegina (Egina).



Aegina, Egina sau Eghina este o insula din Grecia, in Marea Egee, care se află în Golful Saronic.

Numele insulei provine de la mama legendară a lui Aecus, Aegina. Ea a născut și a domnit pe această insulă. Economia insulei se bazează pe turism, pescuit și agricultură (se cultiva grâu, măsline, struguri, smochin și fistic). Fisticul este cultivat în mod intensiv.


Am luat metroul din statia Monastiraki, linia 1 (verde pe harta), pana in portul Pireu (Piraeus). Calatoria  dureaza cam 20 minute, este o calatorie in mare parte de suprafata, nu subterana, iar un bilet costa 1,4 EURO. Deci metroul a costat 2,8 EURO/persoana/dus-intors.


 In port sunt mai multe companii care organizeaza plecari spre Aegina, unele vand doar bilete pentru barca (boat) iar altele doar pentru ferry. La ora la care am ajuns noi in port (09.00) pleca doar o barca (sunt vapoare mici, de fapt, ca in poza de mai jos), trebuia sa asteptam cam o ora sa luam un ferry. Calatoria a durat 40 minute si a costat 14 EURO/persoana. Vaporasul se ia de la dana (poarta) E8, unde am ajuns indrumati de cei de la agentia de bilete. In vaporas nu se sta pe punte, am stat inauntru. 

Sunt masute in fata scaunelor, unde se poate manca un sandvis.


Vaporasul cu care am calatorit din portul Pireu catre Aegina (cel mare)


Portul Aegina

In port la Aegina am baut o cafea, la o terasa. Cafeaua a costat 2 EURO.

 

Am luat apoi autobuzul catre Manastirea  Sf. Nectarie. Statia de autobuz este chiar langa cheiul portului, pe stanga, pe o strada mare. Autobuzul circula cam la 2 ore, iar biletul a costat 1,8 EURO. Am coborat din autobuz chiar in fata manastirii.  

 

Asezarea este impartita in 2 parti.  Jos este Catedrala, care a fost construita dupa moartea Sfantului Nectarie, necesara datorita afluxului tot mai mare de turisti, iar sus este Biserica veche in care slujea Sfantul , precum si locurile in care vietuia si a si fost inmormantat.


  Pentru a ajunge la Biserica veche se urca pe o alee serpuita, marginita de diversi pomi si plante. Aleea se afla chiar in stanga Catedralei.

 

Catedrala (exterior), in urmatoarele 3 poze.






Catedrala (interior), in poza de mai jos.



Capela cu mormantul Sfantului Nectarie, in urmatoarele 2 poze.





Chilia Sfantului se vede in urmatoarele 2 poze.





La intoarcere, nu era niciun taxi in curtea manastirii, iar autobuzul urma sa vina peste 1 ora. Asa ca am mers pe jos pana in port, sunt 4 km. Drumul este asfaltat, peisajele sunt superbe, se vede portul Aegina.

Drumul si peisajele de la manastire spre portul din Aegina, in urmatoarele 7 poze.


Aici am facut un popas, sa ne odihnim putin








Cand am ajuns in Aegina, am luat masa la o terasa a restaurantului Babis Aegina (poza de mai jos).


Interiorul restaurantului

Terasa restaurantului, unde am servit masa, in cele doua poze de mai jos. Terasa este peste drum de reataurant, chiar langa plaja.




Privelistea care se vedea de pe terasa reastaurantului, in poza de mai jos.



Meniul de la restaurant, in poza de mai jos.



Am mancat peste. Portia din poza de mai jos a costat 7 EURO, ne-a adus inainte niste pasta de peste delicioasa, care a costat 0,90 EURO/portia, o sticla de apa de 1 litru, care a costat 1,80 EURO, plus bacsis, in total 10 EURO, partea mea.




Portia aceasta de peste a costat 7,5 EURO.




Si drumul de la restaurant spre port, in urmatoarele 3 poze. In drum spre port erau multe tarabe, de unde am cumparat 3 pungute cu fistic care au costat 4,5 EURO, biscuiti naturali cu fistic 5 EURO si rahat cu fistic 5 EURO. Au fost delicioase!






La intoarcere am luat un feribot mare, care transporta atat pasageri cat si vehicule, durata calatoriei cu acesta este de 1 ora si 15 min, iar pretul este de 8.9 EURO / persoana / calatorie. Pentru pasageri exista spatii inchise (restaurant) si deschise (pe 2 etaje). Plimbarea a fost superba!

Imaginile pozate de mine de pe feribot, in urmatoarele 8 poze.


Etajul 2 al feribotului

Aegina vazuta de pe feribot, cu situl arheologic Kolona in fundal (“coloană”, în traducere din limba greacă). Kolona este singura coloană rămasă în picioare a Templului lui Apollo din Aegina.







 Restaurantul feribotului

Feribotul cu care am calatorit spre Aegina (Nova Ferries, in Portul Pireu)

 Portul Pireu

Portul Pireu

TOTAL COSTURI AEGINA = 55 EURO.

TOTAL COSTURI GRECIA (ATENA PLUS AEGINA) = 415 EURO pentru 6 zile.

Detalii despre costurile din Atena le gasiti aici.

A fost o vacanta minunata, recomand tuturor vizitarea Atenei si insulei Aegina!

Comments

Popular posts from this blog