Viena-Palatul Hofburg-partea a II-a

 

VIENA - PALATUL HOFBURG -

PARTEA a II-a

 

 


 

In acest articol va prezint Palatul Hofburg din Viena, partea a II-a.

 

 

Daca doriti mai multe informatii despre Palatul Hofburg din Viena, partea I, le gasiti aici.

 

 

Fortareata veche

 

Partea veche a Palatului Hofburg se afla in sud-estul Ineer Burghof (Curtea interioara a castelului): Fortareata Veche (Alte Burg), care dateaza din timpul regelui Boemiei Ottokar al II-lea Premysl (1253-1278), care, dupa dizolvarea primei dinastii austriece (Casa de Babenberg) a locuit ocazional in Viena, in anul 1246.

 

Castelul, care la acea vreme avea 4 turnuri si intarea in fortificatia orasului, reprezinta inima istorica a Hofburgului Vienei, care se numeste astazi Schweizertrakt (Aripa Elvetiana). In anul 1273, dupa ascensiunea la tronul romano-german, Regele Rudolf I von Habsburg l-a cucerit pe Ottokar al II-lea Premysl in batalia de la Durnkrut si apoi in batalia de la Jedenspeigen din anul 1278 si a dat Austria fiilor sai, Albrecht I si Rudolf al II-lea.

 

Astfel a inceput domnia Habsburgilor in Austria, care a tinut pana la sfarsitul monarhiei din anul 1918 si care a influentat decisiv Viena ca Residenzstadt (oras rezidential al dinastiei).

 

Ramasite ale vechiului sant cu apa exista inca in orasul rezidential si duc in Alte Burg; ele amintesc de castelul medieval, iar in dreapat si in stanga portii sunt bile care au fost folosite pentru a rula podul mobil. In timp ce 3 din cele 4 turnuri au fost distruse repede, Turnul Widmertor a ramas dintr-o bucata, pana in perioada barocului. Parti ale fortaretei medievale sunt inca vizibile in pasajul din Heldenplatz.

 

Palatul Hofburg s-a mentinut bine fortificat mult timp, nu numai ca era aproape de fortul medieval, ci facea si parte din sistemul de baraj. In orice caz, la acea vreme, contemporanii nu erau impresionati de imaginea resedintei. Conform topografiei lui Merian din anul 1649, palatul imperial nu a fost "atat de magnific construit si este foarte ingust pentru un suveran atat de puternic".

 

Pana la a doua ocupatie turceasca din anul 1683, utilitatea Palatului Hofburg si abilitatea sa de a asigura protectie au fost rolurile sale fundamentale din spatele fundatiilor arhitectonice. In anul 1515 a avut loc Conferinta Printilor in Burg. Negocierile au pus bazele ascensiunii Austriei ca putere majora.

 

Imparatul Maximilian, casatorit cu Maria de Burgundia, una dintre cele mai bogate mostenotoare ale Europei, isi casatorise deja copiii sai cu mostenitorii Spaniei in anul 1496 si a negociat cu Wladislaw (Jagello) al II-lea, Regele Ungariei si al Boemiei, casatoria nepotului sau. Intr-o nunta dubla, ceremonioasa, nepotul sau Ferdinand s-a casatorit in cele din urma cu fiica lui Wladislaw, Ana, in timp ce nepoata sa Maria s-a casatorit cu fiul lui Wladislaw, Regele Ludovic al Ungariei.

 

Astfel, Habsburgii si-au asigurat coroanele Ungariei si Boemiei pana la sfarsitul monarhiei. Aceasta politica de casatorie foarte inteligenta a Habsburgilor a intrat in istorie cu celebrul citat "Alte pamanturi pot duce razboaie, dar tu, o Austrie fericita, casatoreste-te!".

 

Poarta Elvetiana

 

Fiind proiectata de Pietro Ferabosco in anul 1551, Poarta Elvetiana (Schweizertor) este una dintre cele mai importante monumente renascentiste din Viena. Pragul de sus al portii a fost impodobit cu motive renascentiste, dintre care numai piatra si otelul de foc (simbolurile Ordinului Lana de Aur) sunt identificate astazi. Inscriptia il numeste pe viitorul imparat Ferdinand I, prin titlurile sale oficiale de Rege Romnao-German, Rege al Ungariei si Boemiei, Infant Spaniol, Arhiduce de Austria si Conte de Burgundia.

 

In aceeasi linie cu stema se afla lantul din Ordinul Lana de Aur; arata un vultur cu un singur cap, deoarece Ferdinand nu era inca imparat la acea vreme.

 

In zona unde podul mobil era coborat odata peste sant, sunt doi lei din piatra, care dateaza din secolul al XVIII-lea. Cel din stanga tine scutul austriac in labele sale, in timp ce leul din dreapta tine un scut cu 5 vulturi, stema inferioara a Austriei de astazi.

 

Pasajul portii boltite este decorat cu fresce de tavan din anul 1553, care arata stemele circumscriptiilor austriece de atunci: blazonul austriac (stema Austriei) insotit de armele Stiriei, Carniolei, Carintiei si Austriei deasupra Enns. La baza arcadei, Imparatul Leoplod I a gravat personal motoul Imparatului Maximilian al II-lea: "Cand Dumnezeu este cu noi, cine esate impotriva noastra?".

 

Poarta Elvetiana, in urmatoarele 4 fotografii.

 



Redarea stemei austriece in pasajul Schweizertor dateaza din anul 1553

 

Aripa Elvetiana si Capela Hofburg (Hofburgkapelle)

 

Din era Mariei Tereza, cand Garda Elvetiana a stat de paza la intrarea Palatului Hofburg, Alte Burg a fost denumit Aripa Elvetiana (Schweizertrakt). Structura sa centrala dateaza din secolul al XIII-lea si isi pastreaza forma originala, aproape patrata, un complex cu 4 aripi, exceptand turnurile sale, care au fost indepartate pana in anul 1753. Fatada de astazi in stil renascentist dateaza din timpul renovarii din anul 1550.

 

Intr-o nisa de la stanga Schweizertor este o fantana care a furnizat apa potabila locuintelor palatului de-a lungul secolelor. Bazinul fantanii are gravat in el un vultur dublu, singura memorie a Imparatului Carol al V-lea din Viena, care nu a stat de fapt niciodata in oras.

 

Pe partea de pe mana dreapta sunt scarile catre capela, a carei forma actuala dateaza din perioada anilor 1447-1449, cand viitorul imparat Frederic al III-lea a comandat renovarea si extinderea capelei existente deja.Originile sale medievale sunt puternic ascunse in spatele fatadei din secolul al XVIII-lea, care a fost proiectata de Jean Nicolas Jadot de Ville-Issey.

 

Capela invecinata a fost odata partea de sud a santului care a fost umplut in secolul al XVIII-lea, si este o parte a absidei gotice. Capela cu interiorul baroc este una dintre cele mai traditionale locuri pentru muzica bisericeasca din Viena. Hofmusikkapelle a fost reorganizata de Maximilian I in anul 1498 si de aceea este inca confirmata ca o institutie muzicala in Europa.

 

Membrii orchestrei apartin Filarmonicii Vienei. In fiecare zi la ora 09.15 dimineata este tinuta o Mesa, pentru care se cumpara bilete. Oricum, Mesa este tinuta in camerele publice inconjuratoare.

 

Aripa Elvetiana si Capela Hofburg (Hofburgkapelle), in urmatoarea fotografie.

 



Trezoreria

 

Trezoreria este astazi in locul in care a fost bucataria Curtii. Trezoreria tine cele mai importante comori istorice ale Austriei. Colectia Trezoreriei Vienei nu include numai bijuteriile coroanei imperiale ale Austriei ci si pe cele ale Sfantului Imperiu Roman, cat si ramasite ale regaliei imperiale, care includ vesminte de incoronare, printre altele globus cruciger, Cartea Imperiala a Gospels, crucea ceremoniala si asa-numita sabre a lui Carol cel Mare.

 

Legendarul potir din agate si Ainkhurn sunt, de asemenea, expuse aici. Exponatele Trezoreriei Ecleziastice atasate expun vesminte pretioase brodate din Evul Mediu si chivoturi valoroase.

 

In Trezorerie s eintra prin Poarta Elvetiana.

 

 

Burggarten (Gradina Castelului)

 

Dupa ce fortele de ocupatie franceze au distrus bastioanele castelului in anul 1809 si fortul explodat a fost indepartat, a fost construit complexul gradinilor imperiale, care a ramas gradina privata a familiei regale, pana la sfarsitul monarhiei. La capatul nordic al ei se afla Casa cu palmieri, o casa cu ferestre in stil Art Nouveau, construita intre anii 1901 si 1905 de Friedrich Ohmann, si care gazduieste astazi o cafenea.

 

Sute de zburatoare libere, fluturi exotici locuiesc in Casa fluturilor, de la urmatoarea usa. Aici se afla o padure uda tropicala in miniatura, care este mentinuta la 26°C si la un nivel de umiditate de 80%, in conditii aproape naturale. O cascada, mici iazuri si poduri creeaza un fundal pitoresc in fata caruia se desfasoara frumusetea fluturilor.

 

Una dintre zburatoare este molia Atlas, mare si colorata, cu modelele sale frumoase si o anvergura a aripilor de pana la 30 cm. Cadrane vizuale ofera informatii despre insecte si o privire de ansamblu asupra ciclului de viata a unui fluture. In asa-numita "cutie pupala" se pot observa fluturi in timp ce ecluzeaza.

 

Pe partea de vest a Neue Burg este un monument dedicat lui Francisc Stefan de Lorena; in coltul de sud se afla un monument dedicat Imparatului Franz Josef. Monumentul este o copie din metal a celui creat de Johannes Benk pentru Scoala de Cadeti de Infanterie, care a fost instalat temporar in parcul municipal Wiener Neustadt si a fost casat in anul 1938. Pe 18 august 1957, de ziua imparatului, monumentul a fost, in sfarsit, dezvelit in Burggarten.

 

Monumentul lui Wolfgang Amadeus Mozart, creat de Viktor Tilgner in anul 1896 a stat initial in ceea ce este astazi Albertinaplatz, in fata Cafenelei Mozart. In urma bombardamentelor din 12 martie 1945, monumentul a fost mutat in locatia sa originala si a fost, in sfarsit plasat in Burggarten in iunie 1953. Pe bazorelieful din fata sunt gravati in piatra personajele din opera Don Giovani; pe partea din spate, este gravat compozitorul la varsta de 6 ani, la pian, tatal sau Leopold cu vioara si sora sa, Nannerl, cantand.

 

Burggarten (Gradina Castelului), in urmatoarea fotografie.

 


 

Josefplatz (Piata Josef)

 

Josefplatz este caracterizata de Biblioteca Nationala a Austriei, vechea biblioteca a Curtii. Langa ea se afla Redoutensaal, care a fost denumita dupa functia sa veche de sala de bal, in care erau tinute "Redouten" (baluri mascate). In centrul pietei se afla monumentul Imparatului Josef al II-lea facut de Franz Anton Zauner, care este o amintire a marelui imparat reformator.

 

Cea mai veche cladire din piata este Augustinerkirche (Biserica Sf.Augustin), care a fost ascunsa in spatele fatadei baroce in secolul al XVIII-lea, pentru a da pietei un caracter unificat. Astazi se poate gasi aici colectia scrisa de mana a Bibliotecii Nationale.

 

Josefplatz, in urmatoarele 6 fotografii.

 



Monumentul Imparatului Josef al II-lea

 

 

Augustinerkirche (Biserica Sf.Augustin)

 

Chiar si astazi, intrarea in fosta Hofpfarrkirche, care dateaza din secolul al XIV-lea, se face printr-o poarta discreta din Josefplatz. Biserica, consacrata in anul 1349, este cea mai veche biserica mentinuta, cu trei nave din Ordinele Mendicante din Viena. Barocul sau interior, care dateaza din secolul al XVII-lea, a fost restaurat in stilul gotic de catre arhitectul Curtii, Johann Ferdinand Hertzendorf von Hohenberg, din anul 1784.

 

Alaturi de cor se afla Capela Sf.Gheorghe (Georgskapelle), cu doua nave. Cavalerii Ordinului Sf.Gheorghe, infiintat la mijlocul secolului al XIV-lea, obisnuiau sa se intalneasca aici. In timpul perioadei baroce, capela a devenit o casa de manastire, unde se afla mormantul Imparatului Leopold al II-lea.

 

Dupa ridicarea bisericii la rangul de biserica parohiala a familiei imperiale, in anul 1634, Augustinerkirche a devenit locul pentru ceremoniile religioase ale acestei familii, in principal pentru casatorii. Aici s-au casatorit Maria Tereza cu Francisc Stefan de Lorena, cat si Imparatul Franz Josef cu printesa bavariana Elisabeta, in anul 1854. Oricum, casatoriile erau evenimente strict inchise, care aveau loc fara public, in prezenta demnitarilor de la Curte.

 

La casatoria lui Franz Josef cu Elisabeta, membrii familiei s-au intalnit in camerele de stat ale Aripii Leopoldina, de unde s-au dis direct la biserica, unde erau aprinse 15.000 de lumanari, intr-un pasaj. Ceremonia a fost tinuta de Printul Arhiepiscop si viitorul Cardinal Othmar Rauscher, a carui predica a fost atat de lunga, incat i s-a dat porecla de "Cardinalul Plauscher" (Cardinalul Vorbaret).

 

O parte distinctiva a bisericii este Herzgruftl, unde sunt tinute inimile Habsburgilor, in 54 de urne. Cel mai important monument al bisericii este mormantul fiicei favorite a Mariei Tereza, arhiducesa Maria Cristina, care a murit in anul 1798. Sotul ei, Ducele Albrecht von Saxonia-Teschen a infiintat Albertina, comandat sculptorului italian Antonio Canova. El a fost, de asemenea, prezent la deschiderea din anul 1805.

 

Biblioteca Curtii

 

Josefplatz este caracterizata de Biblioteca Nationala Austriaca, vechea Biblioteca a Curtii. Johann Bernhard si fiul sau, Joseph Emanuel Fischer von Erlach au dus la bun sfarsit aceasta lucrare principala a arhitecturii baroce europene, intre anii 1721 si 1735. Fiind initial independenta de ansamblul Hofburg, biblioteca a fost conectata prima data de palat in anii 1760.

 

Statuile de pe parapet au fost facute de Lorenzo Matielli si o prezinta in mod impresionant pe zeita Atena Pallas in centru. Ea coboara in ignoranta si invidie in cvadriga ei. La stanga este Atlas cu globul celest si alegoriile astronomiei si astrologiei, stiintele atribuite lui; la dreapta, Gaia, zeita pamantului, cu alegoriile geometriei si geologiei.

 

Biblioteca Curtii, in urmatoarele 5 fotografii.

 




 

 

Redoutensäle (Salile de Reduta)

 

Biblioteca nu a fost singurul proiect de constructie baroca din Hofburg. In timpul regimului Mariei Tereza, intre anii 1744 si 1748, au fost construite Redoutensäle, in locul vechii opere si salii de concerte. Redoutensäle au fost folosite pentru festivitatile stralucitoare ale casei imperiale, dar mai presus de toate pentru balurile colorate, costumate. Caracteristicile cladirilor baroce ale Habsburgilor au fost camerele multifunctionale, care puteau fi folosite ca sali de bal.

 

Maria Tereza a iubit teatrul, opera si petrecerile stralucitoare. Ea a incurajat, de asemenea, spectacolele in familie si i-a pus pe cei mai importanti muzicieni si poeti contemporani sa studieze opere si balete mici cu copiii ei, pentru a le interpreta la zile de nastere sau onomastice, in cercurile Curtii. Si nu doar placerea acestor evenimente a fost importanta pentru Maria Tereza, ci ea urmarea si un obiectiv pedagogic major, de a-si face copiii sa invete cum sa cante in public, la spectacole.

 

Unul dintre cele mai importante momente din istoria Redoutensäle au fost festivitatile de nunta magnifice, cum a fost cea a fiului cel mi mare si succesor la tron al Mariei Tereza, Josef al II-lea, cu printesa italiana Isabella de Parma. Cativa ani mai tarziu, Ludwig van Beethoven a dirijat in aceasta locatie, iar la scurt timp dupa aceea, Franz Schubert a dirijat spectacole in premiera a celei de a Noua simfonii a lui Beethoven si a propriei sale simfonii neterminate; fiul lui Johann Strauss a sustinut aici concerte de vals apreciate.

 

In anul 1992, un incendiu mare a cauzat pagube majore in Aripa Redoutensäle, care fusese folosita ca centru de congrese zeci de ani. Reconstructia a fost facuta intre anii 1993 si 1997; Sala Mica Redoutensäle nu a fost atat de grav avariata si a putut sa fie reconstruita atat din punct de vedere istoric cat si al autenticitatii. Sala Mare Redoutensäle a fost, oricum proiectata din nou si pictata cu fresce de Josef Mikl.

 

 

Stallburg (Grajdurile)

 

Resedinta lui Maximilian al II-lea, inceputa in anul 1559, a fost curand remodelata in Neue Stallung, si anume in anul 1565, dupa ce a fost finalizata. De atunci, a gazduit grajdurile pentru caii lipitani. Stallburg este una dintre putinele structuri renascentiste ale Vienei. Fatadele sale exterioare si-au mentinut structura stricta pana astazi, chiar daca intrarea laterala si-a pierdut efectul de fatada din cauza contraforturilor care o leaga de Scoala de Echitatie de Iarna; curtea interioara este dispusa in randuri de arcade.

 

Scoala de Echitatie de Iarna

 

Pe partea opusa Stallburg se afla Scoala de Echitatie de Iarna, construita de Josef Emanuel Fischer von Erlach intre anii 1729 si 1735. A fost construita pe locul vechii "Paradeisgartl", gradina privata a familiei regale. Fatada este caracterizata printr-o constructie de baza inalta si impartita de coloane duble care se inalta in sus, pana la coloane circulare, care sunt incununate de un dom.

 

Faimoasa sala a Scolii de echitatie, care ocupa intreg spatiul interior al cladirii, formeaza un spatiu luminos, auster si bine structurat, cu o constructie de baza inalta deasupra careia se deschide etajul principal in galerii. Scoala de Echitatie de Iarna, care a fost casa Scolii de echitatie spaniola pe vremea Imparatului Carol al VI-lea, nu a fost folosita ca scoala de echitatie, ci ca sala de bal.

 

Aici a avut loc in anul 1743 faimosul Carusel al doamnelor, condus de Maria Tereza, cand a fost recapturata Praga in timpul Razboiului Austriac de Succesiune. Pictorul Curtii, Martin van Meytens a imortalizat evenimentul intr-o pictura care se afla acum la Schonbrunn.

 

Sala a fost folosita si pentru ceremonii de nunta si concerte. Prima sesiune parlamentara austriaca a fost tinuta aici, pe data de 14 martie 1848. Din 22 iulie, a fost si locul de intalnire pentru "Reichstag", care a fost deschis de Arhiducele Johann, un frate al lui Franz I. In zilele noastre, se dau aici spectacole de gala faimoase, cat si sesiuni zilnice de training ale Scolii de Echitatie Spaniole.

 

Zeremoniensaal (Sala de ceremonii)

 

Pe partea opusa Heldenplatz se afla o cladire finalizata in perioada anilor 1802-1806 de Louis Montoyer, care gazduieste Zeremoniensaal. Aceasta extensie, pe care contemporanii au considerat-o nearmonioasa, a primit supranumele de "Nas", datorita pozitiei sale proeminente. In fata ei a fost construita in anul 1898 o cladire de conectare la Neue Burg (Palatul Nou) cu o gradina de iarna si sali de bal.

 

Zeremoniensaal a fost locul pentru petreceri splendide si baluri de curte, dineuri de gala si banchete. Erau invitati numai membrii nobilimii inalte, ministrii, diplomati si cei mai inalti demnitari la aceste baluri magnifice de curte.

 

In timpul domniei Imparatului Franz Josef, "Regele Valsului" si capel-maistrului fiul lui Johann Strauss au condus numeroase baluri de curte aici. Punctul culminant al serii era cotilionul, in timpul caruia barbatii ofereau buchete de flori partenerelor lor de dans, ale caror carti de dans le semnau anterior. Diverse figuri de dans au reunit femei si barbati tineri care, in mod normal nu ar fi dansat unul cu celalalt, dandu-le oportunitatea de a se cunoaste reciproc.

 

Al doilea cel mai mare bal de curte a fost exclusivistul "Ball bei Hof" (Balul de Curte), care era rezervat pentru membrii familiei Habsburg si o parte selectata a inaltei nobilimi.

 

Din anul 1958, vechile sali de bal ale Habsburgilor au fost folosite pentru conferinte si baluri. Fiind o parte fixa a carnavalurilor din Viena chiar si astazi, balurile sunt vazute ca seri dansante sau sunt, de asemenea, folosite pentru intalnirile cu vechii prieteni sau pentru a lucra intr-o atmosfera festiva.

 

Neue Burg (Palatul Nou)

 

Zona din jurul Heldenplatz spre vechile grajduri ale Curtii a fost initial planificata ca Forum Imperial. Modelele fastuoase au fost palatele imperiale antice tarzii, Piata Sfantul Petru din Roma si peste toate, Zwinger din Dresda. De aceea, a fost chemat la Viena Gottfried Semper, care a planificat proiectul extins impreuna cu arhitectul vienez Carl Hasenauer.

 

Chiar daca proiectul constructiei a inceput in anul 1879, a fost realizat numai o mica parte din el: Corpurile Logis langa Inel, care trebuiau sa fie o aripa de oaspeti si Neue Burg (Noul Palat Hofburg), care a fost finalizat de Ludwig Baumann.

 

Avand structura ca o colonada, cu frontul urias, complexul a fost planificat initial sa fie rezidenta mostenitorului la tron, Franz Ferdinand. Nu a fost construit in timp scurt si a fost inceput inainte de izbucnirea Primului Razboi Mondial, in anul 1913, de aceea complexul nu a fost finalizat niciodata. Finalizarea interiorului nu a fost facuta, de fapt, pana la caderea monarhiei, intre 1920 si 1926.

 

Intre ferestrele temeliei sunt 20 de sculpturi mari care reprezinta principalele epoci ale istoriei Austriei: un Marcomanni, un legionar roman, un bavarian, un misionar, un slav, un conte franc, un maghiar, un cruciat, un marinar, un cavaler, un absolvent, un comerciant, un orasean, un miner, un lansquenet (mercenar german), un soldat Wallenstein, un orasean polonez si unul vienez din anul celei de a doua ocupatii turcesti, 1683, un fermier si in sfarsit un luptator tirolez pentru libertate din anul 1809.

 

Astazi, Neue Burg gazduieste parti ale Bibliotecii Nationale, a carei sala principala de lectura se afla la parter, cat si colectii ale Muzeului Kunsthistorisches (Muzeul de Istoria Artei).

 

Neue Burg (Palatul Nou), in urmatoarele 3 fotografii.

 




 

Muzeul de Istoria Artei (alta aripa a Neue Burg), in urmatoarele 12 fotografii.

 







 

Heldenplatz (Piata Eroilor)

 

Proiectarea Heldenplatz a inceput dupa retragerea trupelor lui Napoleon din anul 1809, dupa ce aceastea au explodat parti din zidul orasului care margineau Hofburg, inclusiv poarta veche a orasului. S-a dezvoltat apoi o piata intre resedinta imperiala si burgheza Ringstrasse, care a fost construita pentru punerea in scena a productiilor politice.

 

Pe partea de est a pietei, in fata Neue Burg a fost construit monumentul Printului Eugen de Savoia "Cavalerul nobil". Statuia ecvestra din bronz sta pe o baza facuta din marmura de Untersberg, care prezinta comandantii a trei imparati: Leopold I, Josef I si Carol al VI-lea. Comanda pentru acest monument a fost data lui Anton Dominik Fernkorn, in anul 1860.

 

Fernkorn crease anterior monumentul Arhiducelui Carol, care l-a invins pe Napoleon in Batalia de la Aspern din anul 1809 si care este pe partea opusa statuii Printului Eugen. Cu monumentul Printului Eugen, Fernkorn a facut o opera deosebit de reusita, echilibrand silueta astfel incat calul care se ridica sa stea pe picioarele din spate si nu, ca de obicei, sa fie sprijinit pe coada.

 

Heldenplatz, in urmatoarea fotografie.

 


 

Burgtor (Poarta Palatului)

 

Complexul Hofburg este inconjurat la Ringstrasse de poarta simbolica Burgtor, care a fost inceputa in anul 1821 de Luigi Cagnola si finalizata in anul 1824 de Pietro Nobile. Complexul portii, cu cele 5 arce semi-circulare si aripi invecinate, este impodobit generos si inscriptionat cu motoul Imparatului Franz I:"Iustitia regnorum fundamentum". 

 

Partea portii orientata spre palat are coloane, copii ale Propileei din Atena si a fost ridicata in memoria Bataliei Natiunilor din Leipzig. In anii 1933-1934, Burgtor a fost remodelata de Rudolf Wondracek si mentine inca structura de baza istorica, in onoarea caderii din Primul Razboi Mondial.

 

Burgtor, in urmatoarele doua fotografii.

 

Burgtor si Muzeul de Istoria Artei in spatele lui

 

 

Hofstallungen (Cartierul Muzeelor)

 

In spatele muzeelor de Arta si Istorie Naturala, complexul Hofburg este inconjurat de vechiul Hofstallungen (Grajdurile Curtii), care a fost inceput in anul 1719 de Johann Bernhard Fischer von Erlach. Multi ani dupa caderea monarhiei, grajdurile au fost folosite ca terenuri de afaceri comerciale.

 

Dupa cativa ani de planificare, a fost realizat si deschis Cartierul Muzeelor, in anul 2001. Firma de arhitectura Ortner si Ortner a proiectat 3 cladiri noi in curtea interioara a grajdurilor baroce: Muzeul Leopold, Kunsthalle, conectat la salile de evenimente E si G, care a fost odata folosit ca sali de echitatie de iarna si Muzeul Mumok.

 

Din pacate, nu am vizitat Cartierul Muzeelor, deoarece nu am avut timp.

 

Cartierul Muzeelor, in urmatoarele 9 fotografii.

 


Intrarea in Cartierul Muzeelor

 




 

Voi prezenta in detaliu in articolele viitoare, mueele din Hofburg pe care le-am vazut noi. Am vizitat aproape toate muzeele din Hofburg si altele, cu cardul pe care l-am cumparat si despre care voi vorbi in detaliu intr-unul din articolele viitoare.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 







Comments

Popular posts from this blog