Viena-Parcul de distractii Prater

 

PARCUL DE DISTRACTII PRATER VIENA

 

 


 

In acest articol va prezint Parcul de distractii Prater din Viena.

 

 

Programul Parcului de distractii Prater este zilnic, intre orele 11.00 - 22.00. Am mers cu tramvaiul Strassenbahn Praterstern (0, 5 și 21); Messeplatz (21) pana la Parcul de distractii Prater. Intrarea in parc este gratuita, dar pentru a te da in masinarii am folosit cardul nostru.

 

Prater sau Wiener Prater este un parc mare, public de distractii care se afla in Viena. Parcul a fost amenajat pe un teren vechi de vanatoare deschis publicului de Imparatul Josef al II-lea. Vanatoarea s-a practicat in Prater pana in anul 1920.

 

Giganticul parc de distractii Prater se intinde pe o suprafata de 6 km2 . Numele parcului vine probabil de la "pratum" sau "prado" (in latina indseamna "pasune" sau in spaniola "campie, pasune").

 

Istoricul Praterului

 

Praterul a fost mentionat pentru prima data in anul 1162, cand Imparatul Frederic I l-a daruit unui nobil pe nume Konrad. Termenul "Pratter" a fost folosit in anul 1403 si era denumirea unei insulite de pe Dunare, care se afla la nord de Freudenau. De-a lungul timpului, termenul a fost folosit si pentru lunca Dunarii de langa insula.

 

Praterul a fost folosit inca din timpul Imparatului Maximilian al II-lea (1564 - 1576) ca teren de vanatoare pentru imparatii Austriei. Prater a fost transformat in anul 1766 in parc de recreere de catre Imparatul Josef al II-lea.

 

Cu timpul, s-au deschis in parc restaurante si baruri, iar cel mai mare a fost cel al lui Basilio Calafati, un magician italian care si-a deschis un restaurant cu cateva jocuri de noroc. In anul 1895 a avut loc marea schimbare, cand s-a inaugurat Marea Roata (Riesenrad). In zilele noastre, figura lui Calafati, care a ramas o mascota a Praterului, este singurul lucru care aduce aminte de acele zile.

 

Atractiile Praterului

 

Cele mai vechi atractii ale Praterului sunt Marea Roata Vieneza si Caruselul caii vii (Ponny - Caroussel), o cursa cu anumalul simbol al Vienei, calul.

 

Marea Roata Vieneza (Riesenrad)

 

Este simbolul Vienei, cea mai veche roata si cea mai mare din Europa continentala. Din aceasta roata se poate admira privelistea intregii Viene. Marea Roata Vieneza are 25 de cabine si a fost construita de catre Daniel Prater in anul 1895.

 

Cele mai noi atractii ale Praterului sunt: Rotorul magic al lui Calafati (care se afla in mijlocul Pietei Calafatisplatz si se compune din doua statui rotative cu fetele lui Basilio Calafati si a sotiei lui, Berna Calafati, doi magicieni italieni care au deschis un bar in Prater), Turbo Booster (un pendul inalt), Top Spin, Megablitz si Austria in miniatura.

 

Transportul in interiorul parcului este asigura de Liliputbahn, un trenulet care stabate tot parcul si de minicarul care strabate aleea principala, de la Riesenradplatz până la Calafatisplatz.

 

Copiii se pot bucura de urmatoarele atractii: Ringelspiel X3, trei caruseluri cu diferite forme; Minidrom X2; Hip Hop; Mecky-Express, un trenulet care are ca tema lumea soricelului Mickey Mouse; Fabrica de Bile (Ball Factory), un labirint cu capcane, care are la iesire o imensa baie de bile; Roata Copiilor (Kinder Riesenrad); Safari si Disneyland.

 

Mie nu imi place sa m dau in masinariile parcurilor de distractii, dar as fi vizitat Praterul oricum, deoarece este celebru. Ne-am plimbat pe aleea principala a parcului, am mancat la o terasa, iar la final s-a dat sotul meu in roata. Am stat cam 3 ore in parc.

 

Intrarea in Parcul de distractii Prater din Viena, in urmatoaele doua fotografii.

 



Parcul de distractii Prater din Viena, in urmatoarele fotografii.

 



Muzeul Madame Tussauds, in urmatoarea fotografie. Acest muzeu se afla la intrarea in parc, pe partea stanga. Am vrut sa intram, dar ne-au spus ca nu este valabil cardul nostru si ca trebuie sa platim intrarea. Cand am cumparat cardul, ni s-a spus ca este valabil si la Muzeul Madame Tussauds. Asa ca am renuntat sa-l vizitam. Stiu de la Londra ca pretul biletului la Muzeul Madame Tussauds este foarte mare.

 



Marea Roata Vieneza (Riesenrad)

 



Am servit si masa de pranz, la o terasa din parc, ca in urmatoarele 5 fotografii.

 








 

Roata pentru copii. Erau tipete generale in timpul mersului

 


Marea Roata Vieneza (Riesenrad), in urmatoarele 3 fotografii.

 



Interiorul cladirii Marii Roti Vieneze (Riesenrad), in urmatoarele 9 fotografii.

 




 

Panorama care se vede din Marea Roata Vieneza (Riesenrad), in urmatoarele 15 fotografii.

 







Cat timp s-a dat sotul meu in roata, eu am stat la o terasa si am mancat o inghetata.

 



 

 

Recomand vizitarea Parcului de distractii Prater din Viena!

 

 

 

 

 

 











Comments

Popular posts from this blog