Malta-Grota Albastra

 

MALTA - GROTA ALBASTRA

 


 

In acest articol va prezint Grota Albastra, din Malta!

 

 

Grota Albastra (in malteza: Taħt il-Ħnejja) se refera la un numar de caverne marine de pe coasta de sud-est a Maltei, aflate la distanta mica de portul Wied iż-Żurrieq, din Malta. Wied iż-Żurrieq, Grota Albastra si pesterile invecinate sunt toate localizate in limitele satului Qrendi, conform Actului Consiliului Local din 1993 si a unei dispute juridice din 1910 intre satele Qrendi si Zurrieq, cu privire la jurisdictia lor, care a fost castigata de Qrendi.

 

Atat portul Wied iz-Zurrieq, cat si pesterile Grotei Albastre apartin de litoral si sunt dispuse opus unei mici insulite nelocuite, Filfla, care este un sanctuar al pasarilor.

 

Pesterile Grotei Albastre sunt in apa de mare, care reflecta nuantele de albastru pe peretii si tavanele lor. Mai multe pesteri oglindesc, de asemenea, culorile fosforescente stralucitoare ale florei si faunei subacvatice, in timp ce alte pesteri prezinta o nuanta puternica de albastru inchis.

 

Sub apa, diferite culori de rosu, mov, verde, portocaliu si galben ofera o imagine impresionanta vizitatorilor.

 

Grota Albastra este o destinatie populara printre turistii care viziteaza Malta. Se fac excursii cu barca si se viziteaza pesterile in toate zilele anului, daca vremea o permite.

 

Scufundarile pe epava din apropierea Um El Faroud si snorkellingul de-a lungul coastei, impreuna cu alpinismul pe stanci sunt cele mai populare activitati practicate aici.

 

Locatia a fost folosita de mai multe ori de cineasti in productii TV si cinematografie, in filmele Hell Boats, Troy, sezonul 20 si cinci seriale din The Amazing Race, reclame pentru ciocolata Cadbury Milk Tray si programul de calatorie Rai 2 Sereno Variabile, cat si alte comenzi mai mici si sedinte foto.

 

Am cumparat bilete pentru plimbarea pe mare cu barca rapida si vizitarea Grotei Albastre de pe vapor si ne-au costat 52 EURO/3 persoane. Cele doua barci care mergeau la Grota Albastra apartineau societatii cu care am mers cu vaporul. Eu am crezut ca vizitam Grota Albastra, dar am avut parte si de multa adrenalina in plimbarea cu barca. Mergea foarte repede, iar cand cobora de pe coama valului te cam loveai la spate, pentru ca te zdruncina.

 

Daca doriti mai multe informatii despre plimbarea cu vaporul pe mare, din Malta, le gasiti aici.

 

Cand am mers pe mare la Dubrovnik, la Pestera Albastra, ne-a spus ca e barca rapida, dar nu se compara cu cea din Malta. De fapt, pe barca din Malta scria ca e de "putere suprema". Plimbarea a durat cam jumatate de ora si cand am ajuns inapoi pe vapor imi tremurau picioarele. Facea si niste viraje periculoase, am crezut ca ne arunca in apa. Oricum, barcagiul conducea foarte bine. Am vizitat mai multe pesteri ale Grotei Albastre.

 

Vaporul cu care am mers si barcile rapide, in urmatoarele 5 fotografii.

 



Pontonul de pe care am urcat pe barca rapida

 


Eu in barca rapida, in urmatoarele doua fotografii.

 



Plimbarea pe mare, in urmatoarele 4 fotografii.

 


 

Grota Albastra, in urmatoarele fotografii.

 




Interiorul uneia dintre pesterile Grotei Albastre, in urmatoarele doua fotografii.

 




Apa din interiorul uneia dintre pesterile Grotei Albastre, in urmatoarea fotografie.

 


Interiorul uneia dintre pesterile Grotei Albastre, in urmatoarele doua fotografii.

 





Apa marina are diferite nuante, ca in urmatoarea fotografie.

 







Am mers si la alte pesteri.

 





Peretii de diferite culori a unei pesteri a Grotei Albastre, in urmatoarele 3 fotografii.

 



Interiorul unei pesteri a Grotei Albastre, in urmatoarele 9 fotografii. Aici se vede clar culoarea albastra de pe pereti, care este reflectata din apa marii.

 




 

 

Recomand vizitarea Grotei Albastre, din Malta!

 








Comments

Popular posts from this blog