Romania - statiunea Paltinis

 

ROMANIA -

STATIUNEA PALTINIS

 

 


 

In acest articol va prezint statiunea Paltinis din Romania. Am fost la Paltinis in perioada 15 - 19 august 2020 (4 nopti). De acolo, plecam in fiecare dimineata cu masina in diferite locuri, pe care le voi prezenta in articolele urmatoare. Ne intorceam seara. Intr-o dupa-amiaza am strabatut statiunea pe jos, cativa kilometri.

 

 

Paltinis este statiunea montana situata la cea mai mare altitudine din tara, 1.442 metri. Statiunea a fost intemeiata de Societatea Carpatina Ardeleana a Turistilor - SKV (Siebenbürgischer Karpatenverein) in anul 1894, fiind cea mai veche statiune montana din Romania. Este situata pe coasta de nord-est a muntilor Cindrel din Carpatii Meridionali, in mijlocul unei paduri de conifere, la 32 kilometri sud-vest de Sibiu, de care este legata printr-o sosea modernizata.

 

 

Paltinisul este o optiune pentru un weekend prelungit destinat sporturilor de iarna sau plimbarilor prin Rezervatia Iezerele Cindrelului, la faimoasele lacuri glaciare. In statiune se poate schia, se pot urca crestele impadurite din apropiere, pe traseele accesibile sau se poate admira doar panorama care se deschide in fata. Conditiile de schi sunt bune incepand din luna decembrie pana in luna aprilie, iar partiile sunt accesible tuturor schiorilor. Tot in Paltinis se afla si un parc de aventura, Arka Park, aflat vizavi de Arena Platos.

 

In statiune se pot vizita Schitul Paltinis si Casa Memoriala Constantin Noica. Din nucleul initial de vile, statiunea Paltinis conserva Casa Turistilor (1894), Casa medicilor (1895), Sala Monaco (1898) si inca o vila, toate declarate monumente istorice.

 

Noi am plecat din Bucuresti, pe traseul Bucuresti - Targoviste - Pitesti - Curtea de Arges - Ramnicu Valcea - Valea Oltului - Cisnadie - Cisnadioara - Rasinari - Paltinis. Traseul este de 5 ore, teoretic, dar am facut mult mai mult, in jur de 7 ore, deoarece a fost foarte aglomerat pe Valea Oltului, fusese un raliu inainte de a ajunge noi si a fost intrerupta circulatia.

 

De la Rasinari se urca la Paltinis, pe un drum foarte frumos.

Drumul spre Paltinis, in urmatoarele 9 fotografii.

 



Noi am mai fost la Paltinis acum 25 de ani, cu un bilet de 6 nopti, luat prin Sindicat. Am stat la Hotelul Paltinis, in statiunea veche. De atunci s-au mai construit multe vile si restaurante si statiunea s-a extins, cu Aarena Platos Paltinis, care este inainte de intrarea in Paltinis.

 

Arena Platos Paltinis

 

Este cel mai nou resort de schi si snowboard din judetul Sibiu, aflat la cativa kilometri de statiunea Paltinis. Tot aici se afla si o scoala de schi si gradinita pe schi, destinata celor mici. Copiii au la dispozitie doua partii pentru incepatori, unde se afla Aleea cu Povesti, o promenada unde se pot intalni cu figurine din desene animate.

 

Arena Platos Paltinis, in urmatoarele 5 fotografii.

 



Plimbarea prin statiunea Paltinis, in urmatoarele fotografii.

 




Am mancat si fragi din padure.

 






Am ajuns la Schitul Paltinis, unde nu am putut sa intram, din pacate, deoarece era inchis. Se deschidea, probabil, in timpul slujbelor, dar nu a fost nicio slujba cand am trecut noi pe acolo.

 

Schitul Paltinis

 

Schitul Paltinis este o bisericuta frumoasa din lemn, ridicata in anul 1930, in care se odihneste trupul filosofului Constantin Noica, a carui Casa Memoriala se afla tot in Paltinis. Filosoful a petrecut aici ultimii sai ani din viata, timp in care a infiintat Scoala de la Paltinis. Biserica a fost sfintita in anul 1927 si are hramul "Schimbarea la Fata".

 

Schitul Paltinis a devenit un loc de pelerinaj din anul 2006, cand Mitropolitul Ardealului, IPS Laurentiu Streza a donat acestuia o bucatica din Sfanta Cruce, pe care a fost rastignit Mantuitorul Iisus Hristos. Ea a fost adusa in Romania in anul 2004, de preoti olandezi, dupa ce a fost pastrata timp de 1.000 de ani la Catedrala Sfantului Gertrudis din Amsterdam, adusa acolo de pelerini.

 

Schitul Paltinis are o catapeteasma realizata intre anii 1944 - 1945 de Constantin Vasile, in stil neobizantin. Fresca este opera lui Ovidiu Preotescu. Biserica a fost ridicata cu meseriasi din Rasinari. Dintre obiectele de valoare pastrate in biserica se numara icoana Sfintei Paraschiva, din anul 1904 si o Psaltire din aceeasi perioada.

 

Schitul Paltinis, in urmatoarele doua fotografii.

 


Am continuat plimbarea prin Paltinis.

 




Am ajuns aproape de capatul Paltinisului, in statiunea veche.

 

Statiunea veche Paltinis, in urmatoarele 15 fotografii. Noi am fost cazati la Hotelul Rinne Paltinis acum 25 de ani, dar atunci se chema Hotelul Paltinis. Cand am fost noi in statiune anul trecut, hotelul era inchis.

 

 

Hotelul Rinne Paltinis

 







 

Partia de schi de la capatul statiunii Paltinis, in urmatoarele 4 fotografii.

 




Am fost cazati la Vila Paltinis si am fost foarte multumiti. Am facut rezervare cu o luna inainte, direct la vila. Camera a fost mare, foarte curata, iar gazdele foarte primitoare. Am platit 1.240 lei, pentru camera dubla, 4 nopti, cu mic dejun inclus. Mancarea de la micul dejun a fost variata si foarte gustoasa. Vila Paltinis se afla inainte de Arena Platos, pe o straduta (este indicator la sosea).


Vila Paltinis, in urmatoarea fotografie.

 


Camera in care am fost cazati, in urmatoarele 3 fotografii.

 


Terasa camerei si panorama care se vedea de pe terasa, in urmatoarele 3 fotografii.

 


Terasa Vilei Paltinis si panorama din spatele vilei, in urmatoareale 3 fotografii.

 


 

Parcarea Vilei Paltinis, in urmatoarea fotografie.

 


Panorama care se vedea de pe terasa vilei, in urmatoarele 3 fotografii.

 



Sala de mese a Vilei Paltinis, in urmatoarea fotografie.

 


 

Am servit odata masa la terasa complexului turistic Alpina Casi, in zona Platos-Paltinis.

Complexului turistic Alpina Casi, in urmatoarele doua fotografii.

 


 

Am mancat o ciorba de porc ardeleneasca cu tarhon, doua portii de bulz si am baut doua beri. Ciorba a fost foarte buna, dar la bulz mamaliga nu era fiarta bine si mi-a facut rau. Toate acestea au costat 89 lei, cam scump.

 

 


 

Recomand vizitarea statiunii Paltinis!

 

Comments

Popular posts from this blog