Romania - Hunedoara si lacul Cincis


ROMANIA – HUNEDOARA SI LACUL CINCIS




In acest articol, voi povesti despre ce am mai vazut la Hunedoara si in imprejurimile Hunedoarei, in afara de Castelul Corvinilor.

In data de 18 iulie 2018, am vizitat Hunedoara.



 

Din Tara Hategului am plecat spre Hunedoara. Inainte de a intra in Hunedoara, am vazut lacul Cincis, care este superb. In Hunedoara am vizitat castelul Corvinilor si am intrat putin in catedrala Hunedoarei, care este aproape de castel. Nu am gasit cazare la motelurile si pensiunile de pe malul lacului Cincis, asa ca am plecat spre Deva, dupa ce am vizitat Hunedoara. Seara ne-am cazat la o pensiune din Deva.

Lacul Cinciș este un lac de acumulare situat in judetul Hunedoara, la 15 km de Municipiul Hunedoara. Este unul dintre cele mai mari lacuri din Transilvania, având o suprafață de cca 867 ha și o adâncime de 48 metri. Din cauza faptului ca județul Hunedoara nu are ieșire la mare, lacul Cinciș mai este denumit în glumă și “Marea hunedorenilor”.

Lacul Cinciş a fost creat la începutul anilor 1960, pe vatra a cinci cătune de pe Valea Cernei. Valea în care se aflau vechile aşezări Cinciş-Cerna, Valea Ploştii, Baia lui Crai, Moara Ungurului şi Ciuleni a fost inundată pentru a fi creat Lacul Cinciş, cu o capacitate de aproape 30 de milioane de metri cubi de apă, care urma să devină principala sursă de apă a Hunedoarei şi a combinatului siderurgic din municipiu.

Sezonul turistic de vârf, tine de la începutul lunii iunie si până la sfârșitul lui august.Temperatura medie a apei este de 18 °C, făcând posibil înotul. Principalele atracții turistice sunt reprezentate de pescuit, sporturi nautice, vizitarea obiectivelor turistice din zonă. Țărmul nordic al lacului este alcătuit din plaje, în timp ce țărmul sudic este alcătuit din dealuri și păduri.

 În jurul lacului sunt 2 camping-uri, 3 moteluri și mai multe pensiuni, numeroase vile, particulare sau destinate turiștilor, o sala de popice.

Lacul Cincis, malul dispre Hunedoara, in urmatoarele 12 fotografii.
















Restaurantul Cincis, care este pe malul lacului dinspre Hunedoara, in urmatoarele 3 fotografii.







Am mancat pe terasa restaurantului, cate o portie de papanasi si am baut 1 sticla de apa plata (de 500 ml) si o sticla de bere fara alcool. Toate au costat 30 lei (15 lei/persoana).

Malul celalalt al lacului Cincis, in urmatoarele 16 fotografii.





Hotelul Diamond de pe malul lacului Cincis


Receptia Hotelul Diamond

Restaurantul Hotelul Diamond

Terasa Hotelul Diamond








 Camping de pe malul lacului Cincis



Camping de pe malul lacului Cincis


 
Camping de pe malul lacului Cincis


Biserica catedrala “Sfintii Imparati Constantin si Elena”

Monument istoric de arhitectura religioasa (secolul al XX-lea) – Biserica Cult – ortodox

Biserica catedrala “Sfintii Imparati Constantin si Elena”, a fost ctitorita de deputatul liberal Constantin Bursan si construita pe un teren donat de familia Chirca din Hunedoara.

Constructia a fost realizata din beton si caramida, are soclul placat cu piatra de trahit, iar fatada cu piatra de “Banpotoc”. Lucrarile au fost demarate in anul 1939 si finalizate in anul 1946.

Realizata in stil pur bizantin, cu un plan in forma de cruce, avand patru turle si o cupola centrala, catedrala este prevazuta cu trei balcoane: unul principal, in fata, sustinut pe 8 stalpi din piatra, sculptati, iar cele laterale, pe 6 stalpi, tot sculptati.

Sub cornisa principala sunt amplasate 50 de nise de un metru patrat fiecare, realizate din mozaic (sibile, filozofi, prooroci, ingeri) si trei panouri tot din mozaic, din marmura de Italia, avand cca 20 metri patrati fiecare, care reprezinta hramul bisericii (in fata), Nasterea Domnului (sud) si Invierea (nord).

Biserica catedrala “Sfintii Imparati Constantin si Elena”, in urmatoarele 3 fotografii.






COSTURI HUNEDOARA

Cazare Deva

Ne-am cazat seara la Deva, la o pensiunea Olimpia, care este pe strada Horea 100A, la iesirea din Deva. Pensiunea este chiar la strada, dar noi am fost cazati pe partea cealalta si nu a fost zgomot. Am stat o noapte, iar camera cu pat matrimonial a costat 120 lei, fara mic dejun. Camera avea baie, terasa. Mi-a placut foarte mult!

TOTAL CAZARE DEVA/PERSOANA = 60 LEI (120 LEI/2 = 60 LEI).

Pensiunea unde am fost cazati, in urmatoarele 7 fotografii.



Restaurantul pensiunii





 
Vedere din terasa camerei unde am fost cazati


Mancare

Am servit masa de pranz la restaurantul Popasul castelului, din Hunedoara, care se afla pe strada Closca nr.2, in centrul vechi, chiar la coborarea de la Castelul Corvinilor. Restaurantul are si terasa, unde am servit noi masa. Am mancat mamaliguta cu branza si smantana, cascaval pane cu cartofi prajiti si salata de varza si o bere fara alcool, care au costat 36 lei (18 lei/persoana). Mi-a placut foarte mult, atat restaurantul, cat si mancarea.

Restaurantul Popasul castelului, in urmatoarele 3 fotografii.




Terasa restaurantului

 
Interiorul restaurantului

O portie de mancare pe care am servit-o la restaurant, in fotografia de mai jos.



Am servit cina si micul dejun de a doua zi, la Deva, am cumparat de la Hunedoara, cascaval, salam, iaurturi, biscuiti, ciocolata, fructe, bere si apa, care au costat cam 25 lei/persoana.

TOTAL MANCARE /PERSOANA = 58 LEI (inclusiv masa de pranz).

TOTAL CASTELUL CORVINILOR = 30 LEI.

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Corvinilor, le gasiti aici.

TOTAL COSTURI = 148 LEI/PERSOANA pentru 1 zi (fara transport).

Recomand vizitarea Hunedoarei si a lacului Cincis!

Comments

Popular posts from this blog