Germania-Valea Rinului-Castelul Pfalzgrafenstein

GERMANIA -

ATRACTIILE TURISTICE DIN VALEA RINULUI -

CASTELUL PFALZGRAFENSTEIN

In acest articol va prezint Castelul Pfalzgrafenstein.

Dupa ce am vizitat Castelele Reicheinstein si Rheinstein, am plecat sa vizitam Castelul Pfalzgrafenstein.

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Reicheinstein, le gasiti aici.

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Rheinstein, le gasiti aici.

Am mers cu vaporul de la Castelul Rheinstein pana la Rüdesheim am Rhein. Pentru a ajunge la gara, am strabatut o mare parte din oras, care este superb. Din pacate, nu am facut fotografii, din lipsa de timp. Am mers apoi cu trenul de la Rüdesheim am Rhein pana la Kaub si am facut doar 15 minute. Din gara Kaub am vazut portul de unde trebuia sa luam feribotul pentru a vizita Castelul Pfalzgrafenstein (se vedea si castelul). Numai ca noi am mers paralel cu liniile ferate, cam 5 minute si cand am ajuns in port ne-am dat seama ca nu avem pe unde sa coboram.

Era si tarziu, mai era un sfert de ora pana sa se inchida castelul si vedeam ultimul feribot, care urma sa plece. Ne-am intors in gara si am intrebat un conductor de tren cum se poate ajunge in port. Din gara Kaub, imediat ce coborati din tren, se traverseaza liniile ferate si apoi se coboara niste scari (care nu se vad din gara), se trece printr-un tunel mic si astfel se ajunge paralel cu Rinul. Am inceput sa alergam foarte tare pana in port, mai ales ca auzeam sunetul feribotului care urma sa plece. Am reusit sa luam ultimul feribot, care nu era nici aglomerat. Costul unui bilet la feribot era de 4 EURO. Si am reusit sa vizitam trei castele in acea zi plina de aventuri.

Castelul Pfalzgrafenstein se afla la adresa 56349 Kaub. Programul de vizitare al castelului era zilnic, intre orele 10.00 - 17.00. Pretul unui bilet era de 4 EURO.

Castelul Pfalzgrafenstein (in germana: Burg Pfalzgrafenstein) este un castel vechi de taxare, de pe insula Falkenau, cunoscuta si sub numele de insula Pfalz de pe fluviul Rin, de langa Kaub.  Castelul se afla pe o stanca in mijlocul fluviului si seamana cu un vapor facut din piatra. Cunoscuta si sub numele de Pfalz, aceasta fosta cetate este renumita pentru decorul sau pitoresc si unic. Se poate ajunge la castel cu un feribot.

Scurt istoric al Castelului Pfalzgrafenstein

Dupa ce linia Casei Wittelsbach a intrat in posesia tinutului Palatinat in anul 1214, Kaub, Hohenburg si drepturile lor de taxare au intrat, de asemenea in posesia lor, in anul 1277, prin achizitiile facute de Ludovic al II-lea. Regele Ludovic al IV-lea Bavarezul a acordat administratiei Kaub drepturile orasului in anul 1324 si de atunci el a trait intr-un conflict continuu cu Papa Ioan al XXII-lea, din cauza taxelor mari.

Cetatea acestui castel insular, un turn pentagonal cu varful sau in amonte, a fost ridicata intre anii 1326 si 1327 de Regele Ludovic al IV-lea Bavarezul. Cetatea a fost ridicata pentru a colecta taxele de navigatie si turnul a fost plasat sub guvernatorul Bisericii pe data de 23 iulie 1327. In jurul turnului a fost construit un zid hexagonal defensiv intre anii 1338 si 1340. Castelul Pfalzgrafenstein a fost mentionat pentru prima data in documente in anul 1339. Cstelul nu a fost distrus niciodata.

In anul 1477, Pfalzgrafenstein a fost dat ca depozit Contelui Katzenelnbogen. Ulterior au fost facute extinderi ale castelului, in anii 1607 si 1755, care au constat din turnulete de colt, bastionul de tragere, care este indreptat in amonte si domul caracteristic turnului baroc.

Castelul a functionat ca o statie de colectare a taxelor fluviale, care nu trebuia ignorat. A functionat in acord cu Castelul Gutenfels si orasul fortificat Kaub din partea dreapta a Rinului.

Datorita unei cascade periculoase din stanga fluviului, la aproximativ un kilometru in amonte de castel, fiecare nava trebuia sa foloseasca senalul navigabil mai aproape de malul drept, plutind astfel in aval intre cetatea puternica din stanga navei si orasul cu castelul din dreapta sa. S-a tras un lant peste Rin, intre cele doua fortificatii, pentru a forta navele sa plateasca taxe. Comerciantii necooperanti erau tinuti in temnita pana la eliberarea unei rascumparari. Temnita era un plutitor din lemn intr-o fantana.

Spre deosebire de majoritatea castelelor de pe Rin, Pfalzgrafenstein nu a fost niciodata cucerit sau diatrus, rezistand nu numai razboaielor, ci si intemperiilor naturale de gheata si inundatii de pe Rin. Sediile sale spartane gazduiau aproximativ 20 de persoane.

In secolul al XIX-lea s-au intreprins masuri extinse de inginerie a cailor navigabile, mai presus de toate de indreptare a fluviului, pentru o mai buna utilizare a caii navigabile internationale. De-a lungul acestei intinderi de apa s-a indepartat vechea cascada, mutand senalul navigabil folosit in mod regulat, de la bratul drept al fluviului spre stanga. Astfel vechiul avantaj tactic nu se mai vede, pentru cineva care nu stie de schimbarea cursului fluviului.

La inceputul anului 1814 (iarna), insula castelului a fost folosita pentru marea traversare a Rinului de catre o armata prusaca/ruseasca cu un numar de 83.800 soldati si 312 piese de artilerie, condusa de generalul feldmaresal Blucher, care era pe urmele lui Napoleon.

Din anul 1803 Pfalzgrafenstein a fost in posesia Ducatului de Nassau, iar apoi in posesia Prusiei, din anul 1866. Colectele de taxare au incetat in anul 1867, Castelul a continuat sa fie folosit ca statie de semnalizare pentru traficul cu barca pe Rin, timp de inca un secol. In anul 1946 castelul a devenit proprietatea landului Renania-Palatinat.

Aspectul exterior structural

Forma zidului circular inalt de 12 metri si cu grosimea de 2,6 metri este de hexagon cu bastion de artilerie. Intrarea in castel se face pe partea de nord-est. Turnurile se afla deasupra celor cinci colturi ramase, in sud-vest, deasupra unei scari intortocheate. Castelul are o pasarela defensiva acoperita, in creasta zidului si una secundara inferioara, cu fata spre curtea interioara.

Donjonul pentagonal de 34 metri inaltime, cu sase etaje, este independent in curtea interioara si este accesibil de la al doilea etaj al castelului, printr-un pod din lemn.

Muzeul castelului

Statul german a transformat in cele din urma Castelul Pfalzgrafenstein intr-un muzeu si a restaurat schema de culori din perioada baroca. Muzeul reflecta conditiile din secolul al XIV-lea, iar vizitatorul nu va gasi aici facilitati moderne, cum ar fi electricitatea sau toaletele. Castelul Pfalzgrafenstein este accesibil publicului printr-un serviciu de feribot din apropiere, din Kaub, functional atat timp cat conditiile fluviale permit.

Zona face parte din Defileul Rinului, un sit al Patrimoniului Mondial.

Plimbarea cu vaporul de la Castelul Rheinstein pana la Rüdesheim am Rhein, in urmatoarele doua fotografii.

Castelul Pfalzgrafenstein vazut din gara Kaub, in urmatoarele doua fotografii.

Exteriorul Castelului Pfalzgrafenstein, in urmatoarea fotografie.

Castelul Pfalzgrafenstein si orasul Kaub vazute din feribot, in urmatoarele 8 fotografii.

Curtea interioara a castelului, in urmatoarele 5 fotografii.

Interiorul Castelului Pfalzgrafenstein (Muzeul) si panorama care se vede din castel, in urmatoarele fotografii.

Tunuri, in urmatoarele doua fotografii.

Camera de pulbere, in urmatoarea fotografie.

Statuia Sfantului Graal, in urmatoarea fotografie.

Macheta Castelului Pfalzgrafenstein, in urmatoarea fotografie.

Cuptorul castelului, in urmatoarele 3 fotografii.

Podul castelului si panorama vazuta din el, in urmatoarele 9 fotografii.

Turnurile castelului

Scara spiralata, in urmatoarea fotografie.

Turnurile castelului, in urmatoarele 4 fotografii.

Curtea interioara a castelului vazuta de sus, in urmatoarea fotografie.

Iesirea Castelului Pfalzgrafenstein, in urmatoarele 3 fotografii.

Castelul Gutenfels aflat deasupra orasului Kaub si vazut din Castelul Pfalzgrafenstein, in urmatoarele doua  fotografii.

Kaub, in urmatoarea fotografie.

Recomand vizitarea Castelului Pfalzgrafenstein!

Comments

Popular posts from this blog