Romania-Dobrogea-atractiile turistice Adamclisi

 

ROMANIA – DOBROGEA - ATRACTII TURISTICE ADAMCLISI

 


 

In acest articol va prezint atractiile turistice din Adamclisi, Romania.



Noi am mai trecut prin Adamclisi anul trecut, tot de Rusalii, cand am fost cu niste prieteni din Calarasi, cu masina lor. Anul acesta am planificat sa mergem tot cu ei, dar a intervenit ceva in ultima saptamana si nu au mai putut sa mearga. Asa ca ne-am hotarat sa mergem singuri, daca tot ne planificasem.

 

Nu am gasit nicio cazare pe Booking in Adamclisi. Am gasit doua pensiuni pe internet, cu doua zile inainte de plecare si am trimis un email la una din ele, Columna, care ne-a placut noua. Am primit raspuns.

 

Drumul Galati-Adamclisi a fost cu peripetii. Am gresit de doua ori drumul si am facut 5 ore, in loc de 3. Nu am mai pus Gps, deoarece am zis ca stim drumul. Odata am gresit drumul de la Tandarei la Fetesti, unde nu erau indicatoare si era un tir care nu ne-a lasat sa intram pe drumul bun, deoarece era in mijlocul drumului si ne-a claxonat.

 

A doua oara am gresit drumul pe autostrada Soarelui. Trebuia sa facem la dreapta, dupa podul de la Cernavoda, dar tot asa, era un tir pe mijlocul drumului (probabil ca sunt regii soselelor si nu stiam noi), care ne-a claxonat si a trebuit sa o luam inainte pe autostrada. Nu prea merge sa opresti sau sa incetinesti pe autostrada, ca se merge cu viteza destul de mare. De asta nu imi place mie in vacanta cu masina in Romania, ca nu exista respect in trafic. La intoarcere a fost bine, am numerit drumurile.

 

Deja incepusem sa fiu nervoasa, imi era cald, foame si vroiam sa fac un dus. Se facuse tarziu si stiam ca se inchide la Muzeul Arheologic, pe care imi doream mult sa-l vizitez. Cand am ajuns in sfarsit la Adamclisi, nu am vazut terase in sat, unde sa mancam. Sotul meu mi-a spus ca vom merge la Medgidia (la 42 km) sa mancam. Eu nu mananc mult, dar nu pot sa sar peste mese. Am mancat la pensiune si a fost foarte bine!

 

Ne-a placut foarte mult la Adamclisi! Oamenii sunt foarte primitori peste tot in Adamclisi si ne-am simtit foarte bine primiti. Nu prea am vazut turisti multi si e mare pacat, ca zona este foarte frumoasa, ai ce sa vizitezi si esti bine primit. Si nu in ultimul rand, este ieftin.

 

Adamclisi este o comuna din judetul Constanta, Dobrogea. Numele Adamclisi (în grafii mai vechi Adamklissi sau Adam Klisi) este forma romanizata a denumirii turcesti Adam Kilisse/Adam Kilisesi, care inseamna Casa lui Adam, interpretata ca fiind Biserica Omului. Turcii au considerat impunatorul monument roman Tropaeum Traiani ca fiind biserica. Comuna se afla in sudul judetului si este traversata de soseaua nationala DN3, care leaga Constanta de Calarasi.

 

Istoria Adamclisi

 

In iarna anului 101-102 D.He., la Adamclisi a avut loc o mare confruntare intre armatele regelui dac Decebal si legiunile romane conduse de imparatul Traian, care s-a finalizat cu victoria romanilor, chiar daca au fost pierderi grele de ambele parti.

 

La sfarsitul secolului al XIX-lea, comuna nu exista, iar satele ei faceau parte din comunele Enigea din plasa Medgidia si Hazarlac din plasa Silistra Noua ale judetului Constanta. Comuna Adamclisi a fost consemnata insa in anul 1925 de anuarul Socec, avand in componenta satele Adam-Klisi, Cherim-Kunis și Urluia, in plasa Traian a aceluiasi judet, cu 1.795 locuitori.

 

Pana in anul 1931, au fost infiintate si satele de colonisti Abrud si Hateg, care au format o comuna separata cu numele de Abrud; tot in acel an, satul Cherim-Kunis a fost mentionat cu numele de Zorile.

 

In anul 1950, comunele au fost transferate la raionul Baneasa din regiunea Constanta si apoi, dupa anul 1960, la raionul Adamclisi din regiunea Dobrogea. In anul 1968, ele au revenit la judetul Constanta, care a fost reinfiintat, iar comuna Abrud a fost desfiintata si inclusa in comuna Adamclisi.

 

Atractiile turistice de la Adamclisi sunt:

 

Monumentul Tropaeum Traiani

 

Tropaeum Traiani este un monument triumfal roman in Adamclisi, care a fost ridicat in cinstea imparatului roman Traian, intre anii 106-109 D.Hr., pentru a comemora victoria romanilor asupra geto-dacilor.

 

Monumentul a fost reconstituit in anul 1977, dupa unul dintre modelele ipotetice ale vechiului monument aflat in ruine si este declarat in prezent monument istoric. Inaugurarea monumentului s-a facut in cadrul festivitatilor prilejuite de aniversarea unui secol de la cucerirea independentei Principatelor Romane.

 

Tropaeum Traiani este unul dintre cele mai importante monumente antice de pe teritoriul Romaniei. Primele sapaturi arheologice au fost intreprinse incepand cu anul 1882 de catre Grigore Tocilescu.

 

Monumentul a fost reconstituit de catre arheologi, sub conducerea reputatului istoric Adrian Radulescu in anul 1977. Monumentul este alcatuit dintr-un soclu cilindric, care are la baza mai multe randuri de trepte circulare, iar la partea superioara un acoperis conic, cu solzi pe randuri concentrice de piatra, in mijlocul caruia se ridica suprastructura hexagonala.

 

La partea superioara este trofeul bifacial, care are o inaltime de 10,75 metri si care infatiseaza o armura cu patru scuturi cilindrice. La baza trofeului sunt doua grupuri statuare care contin fiecare reprezentarea trupurilor a trei captivi.

 

Inaltimea monumentului impreuna cu trofeul este aproximativ egala cu diametrul bazei, de circa 40 de metri. De jur imprejur, sunt 54 de metope din calcar de Deleni, care infatiseaza scene de razboi in basiorelief. Metopele erau lespezi dreptunghiulare, care aveau inaltimea de 1,48-1,49 metri. Din cele 54 de metope initiale s-au mai pastrat 48.

 

Deasupra metopelor este o friza cu 26 de merloane, din care s-au pastrat numai 23, sculptate si ele in basorelief, care alcatuiesc coronamentul nucleului circular.

 

Imparatul Traian a ridicat un monument pentru comemorarea victoriei sale: coloanele din Adamclisi sau Trofeul lui Traian (Tropaeum Traiani, Tropaeum vine din grecescul Tropaion). Ansamblul, din care facea parte monumental, mai cuprindea un altar funerar, pe ai carui pereti erau inscrise numele celor aproximativ 3.800 de soldati romani, legionari si auxiliari, cazuti probabil in lupta de la Adamclisi, “pentru Republica” si un mausoleu cu trei ziduri concentrice, in care se pare ca a fost inmormantat comandantul (praefectus castrorum), care a decis victoria din anul 102, cu pretul vietii sale.

 

Monumentul-trofeu a fost inspirat dupa mausoleul lui Augustus. Cu tot cu inscriptia mare, a fost dedicat lui Marte Ultor (“Razbunatorul”). Inscriptia a suprvietuit fragmentar dinspre doua parti ale trofeului hexagonal si a fost redata asa, la stanga, unde Traian e supranumit Germanicus, dupa ultimele lui izbanzi din Germania, si Dacicus, dupa proaspat supunerea Daciei, poate fi tradusa asa (la dreapta).

 

Langa monument se afla un muzeu de antichitati dacice, grecesti si romane, pe care nu l-am vazut din pacate, deoarece era inchis.

 

Monumentul Tropaeum Traiani este deschis de luni-duminica, intre orele 09.00-17.00. Prerul unui bilet  este de 10 lei pentru adulti, 5 lei pentru pensionari si 2,5 lei pentru elevi si studenti. Nu am stiut dinainte ca la monument este program de vizitare si am ajuns dupa ora inchiderii. Era un paznic la monument si a fost foarte dragut, ne-a lasat sa intram.

 

De la poarta monumentului pana la monumental propriu-zis este un parc foarte frumos, ca in urmatoarele 3 fotografii.

 




Monumentul Tropaeum Traiani vazut de jur-imprejur, in urmatoarele 18 fotografii.

 



Apus de soare la monument

 





Apus de soare la monument










Apus de soare la monument

 


 

Muzeul Arheologic din Adamclisi

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muzeul Arheologic din Adamclisi, Romania, partea I, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muzeul Arheologic din Adamclisi, Romania, partea a II-a, le gasiti aici.

 

Cetatea Tropaeum Traiani din Adamclisi

 

Daca doriti mai multe informatii despre Cetatea Tropaeum Traiani din Adamclisi, Romania, le gasiti aici.

 

Imagini din Adamclisi vazute din cetate, in urmatoarele 3 fotografii.

 



Se vedea pensiunea unde am fost cazati

 


 

Manastirea Sfantul Filip

 

Daca doriti mai multe informatii despre Manastirea Sfantul Filip din Adamclisi, Romania, le gasiti aici.

 

Noi am fost la Manastirea Sfantul Filip din Adamclisi si anul trecut, de Rusalii. S-au terminat lucrarile la altarul de vara al manastirii si am fost la slujba de Rusalii aici. Dupa slujba ne-au invitat la masa, asa este traditia ca toti cei care vin la slujba sa ia masa la manastire. Noi nu am vrut sa ramanem, dar au insistat foarte mult. A fost foarte buna mancarea si era foarte curat peste tot.

 

Cand am vrut sa plecam, fugea o doamna dupa masina noastra. Ne-a dat doua carticele de rugaciuni si a spus ca vrea sa ne faca un cadou, pentru ca am venit la ei in sat. M-a impresionat foarte tare gestul.

 

Altarul de vara al Manastirii Sfantul Filip din Adamclisi, in urmatoarele 7 fotografii.

 




 



 

Peisajul care se vede de la Manastirea Sfantul Filip din Adamclisi, in urmatoarele doua fotografii.

 


Poarta de intrarea in manastire

 

Am fost cazati la pensiunea Columna. Camera dubla a costat 200 lei/noapte si era foarte curata si spatioasa. Se pot face rezervari la numarul de telefon 0773365389. Gazdele sunt foarte primitoare, am stat de vorba cu dumnealor si ne-am simtit foarte bine. Mai erau doi barbati din Germania, biciclisti, cand am fost noi. Ne-au spus ca au venit pe bicicleta din Germania, unul dintre ei avea 57 de ani. Gazdele ne-au spus ca au multi straini si isi rezerva camera prin telefon (afla numarul prin recomandari).

 

Pensiunea are si o gradina foarte frumoasa.

 

Pensiunea Columna, in urmatoarele 3 fotografii.

 




Camera in care am stat, in urmatoarele 4 fotografii.

 





Cina, in urmatoarea fotografie. La inceput am mancat niste dovlecei prajiti, apoi cate o pulpa cu cartofi prajiti, cu castraveciori murati facuti in casa si paine. Cina este 50 lei/persoana. A fost foarte buna si ieftina, dupa parerea mea. Apa este foarte buna si rece, este luata de la un izvor. Gazdele ne-au dat apa si in camera.

 


 

Dimineata am servit micul dejun, care a fost foarte bun si satios, dar nu am dacut poze, din pacate. Am servit salam, branza, paine, cafea si o zacusca foarte buna, facuta de gazde. A costat 30 lei/perosoana.

 

La pensiune era un catel foarte frumos si foarte jucaus. Nu am mai vazut un caine asa de mare care sa vrea numai joaca. Mie imi este frica de caini, deoarece m-a muscat o catea cu pui cand eram mica. Acesta era insa foarte simpatic si nu a stiut ce sa mai faca sa ma joc cu el. A vent pe sub masa, cand mancam si si-a pus botul pe picioarele mele, iar apoi m-a lins pe pantaloni. Sotul meu l-a mangaiat.

 


Cateva imagini din drumul spre casa, la intoarcere, pana la podul de la Cernavoda, in urmatoarele 17 fotografii.

 














 

Se vedea Dunarea

 




Am ajuns pe podul de la Cernavoda.

 


 

Recomand vizitarea Adamclisi, din Romania!





















Comments

Popular posts from this blog