Romania-Muntii Bucegi-Babele si Sfinxul

 

ROMANIA - MUNTII BUCEGI -

BABELE SI SFINXUL

 

 


 

In acest articol va prezint Babele si Sfinxul din Muntii Bucegi, Romania.

 

 

Am fost pe Valea Prahovei intr-o mini - vacanta, in perioada 11 - 15 august 2023. Ne-am cazat la o pensiune in Predeal si de acolo am facut drumetii. Am urcat cu telecabina din Busteni la Babele si Sfinxul din Muntii Bucegi. Noi am fost de multe ori la Babele si Sfinxul, dar am vrut sa le mai vedem odata. Drumul cu masina de la Predeal la Busteni a fost bineinteles aglomerat.

 

Biletul pentru telecabina a costat 190 lei/persoana/dus - intors. Pentru un singur drum era 100 lei/persoana. Pretul este exagerat de mare, dupa parerea mea.

 

Muntii Bucegi

 

Masivul Bucegi se afla la extremitatea estica a Carpatilor Meridionali, intre Valea Prahovei la est si Culoarul Bran - Rucar si Valea Ialomitei la vest; spre nord merge pana in depresiunea Barsei si spre sud pana la contactul cu Subcarpatii de Curbura. Masivul Bucegi se afla pe teritoriul judetelor Dambovita, Prahova si Brasov.

 

Busteni, in urmatoarea fotografie.

 


Am lasat masina in parcarea hotelului Silva. Parcarea este gratuita. Hotelul Silva, in urmatoarea fotografie.

 


Imagini din parcarea unde am lasat masina, in urmatoarele doua fotografii.

 


Imagini de pe platforma telecabinei, in urmatoarele 3 fotografii.

 




Urcarea cu telecabina, in urmatoarele 21 fotografii.

 












 

Am ajuns pe Platoul Bugeci, care este un podis inalt, cu altitudini cuprinse intre 1.600 - 2.000 de metri si o inclinare de la nord la sud, din Muntii Bucegi. Pe platou erau nori si vant.

 

Babele

 

Babele sunt formatiuni stancoase situate in Masivul Bucegi din Carpatii Meridionali, la altitudinea de 2.292 metri. Forma lor de "ciuperci" a rezultat in timp foarte indelungat, pe parcursul ultimilor doua milioane de ani, in timpul Cuaternarului si si se datoreaza erozoiunii eoliene (vant), a precipitatiilor si a fenomenelor de inghet - dezghet.

 

Din punct de vedere geomorfologic, Babele sunt alcatuite de Conglomerate de Bucegi si Gresii de Babele, care sunt cele mai cunoscute formatiuni geologice din Muntii Bucegi.

 

Babele se afla foarte aproape de statia de telecabina.

 

Babele, in urmatoarele 6 fotografii.

 





Platoul Bucegi, in urmatoarele 3 fotografii.

 




Am mers pe jos cam 5 minute de la Babele pana la Sfinx.

 

Sfinxul

 

Sfinxul din Bucegi este o formatiune geologica situata la 2.206 metri altitudine. A rezultat in urma dezagregarii si eroziunii diferentiate. Sfinxul se afla in judetul Dambovita, pe teritoriul administrativ al comunei Moroeni.

 

Originea numelui Sfinxului se datoreaza asemanarii sale cu un cap uman, mai exact cu Sfinxul Egiptean. Este format dintr-un bloc mare de piatra care a capatat forma sa actuala intr-un timp foarte indelungat. Sfinxul din Bucegi are 8 metri inaltime si 12 metri latime.

 

Din punct de vedere istoric si chiar mistic, Sfinxul din Bucegi este reprezentarea unei divinitati supreme din timpuri pelasge. Aspectul sau uman este asociat cu o expresie de suveranitate si putere, lucru evidentiat prin fata sa proportionata, buzele severe si barbia voluntara. Pelasgii au fost anteriori grecilor, iar triburile lor au fost raspandite mai ales in zona Marii Egee.

 

Sfinxul din Bucegi, in urmatoarele 7 fotografii.

 





De la Sfinx, sotul si fiul meu au facut o drumetie de 15 minute la o stanca si s-au s-au suit pe ea. Stanca si panorama care se vedea de pe ea, in urmatoarele 7 fotografii.

 





Coborarea cu telecabina, in urmatoarele 6 fotografii.

 





La coborare am luat masa de pranz pe terasa restaurantului Silva. Restaurantul Silva, in urmatoarea fotografie.

 


Terasa restaurantului Silva, in urmatoarele doua fotografii.

 


 

Am mancat un bulz (42 lei), o portie de carne la garnita (65 lei), o portie de cartofi pai (14 lei), o portie de humus cu tocanita de ardei (30 lei), o portie de pulpe de pui la gratar cu sos Silva (38 lei), o paine focaccia parmezan (13 lei), o apa plata de 750 ml (14 lei) si un fresh de portocale (19 lei). Masa a costat 235 lei pentru 4 persoane. Mancarea, deservirea si preturile au fost bune.

 

Pranzul, in urmatoarele 4 fotografii.

 




 

 

Recomand vizitarea Babelor si Sfinxului din Muntii Bucegi, Romania!

 

 

 

 





Comments

Popular posts from this blog