Romania-Weekend la Zarnesti

ROMANIA -

WEEKEND LA ZARNESTI

In acest articol voi povesti cum am petrecut un weekend prelungit, de relaxare, in Zărnești, Romania! Am fost la Zărnești in perioada 22 - 24 august 2020.

Zărnești, care se numea inainte Zernești, Zârnești, este un oras din judetul Brasov, format din localitatile componente Tohanu Nou si Zărnești (resedinta). Zărnești este situat la poalele masivului Piatra Craiului si este strabatut de raul Barsa. Orasul Zărnești apartine de zona metropolitana Brsov si are o populatie de 25.299 de locuitori.

Scurt istoric al orasului Zărnești

Pe teritoriul de astazi al orasului Zărnești au locuit oameni din cele mai vechi timpuri. Apoi, in perioda romana, au fost inmormantati aici soldati ai Legiunii a XIII-a Gemina. Prima atestare documentara a orasului Zărnești dateaza din anul 1373, sub numele de Zârna. In anul 1395, localitatea este denumita ca possessio regalis Zerne”.  Alte denumiri ale localitatii Zărnești, care au aparut dupa anul 1437 sunt: Zerna, Villa Czerne și Zernyest.

Orasul Zărnești s-a dezvoltat pe vechiul asezamant al localitatii Zârnești, iar atestarea documentara a orasului este din anul 1367. Localitatea Tohanu Vechi, care este astazi in componenta orasului, a fost atestata documentar in anul 1294 si este printre cele mai vechi asezari din Romania care si-au pastrat un fond national nealterat.

In anul 1951, Zărnești a fost declarat oras, iar localitatea Tohanu Vechi face parte din el. In anul 1968 a fost inclusa in componenta orasului Zărnești si localitatea Tohanu Nou.

Orasul Zărnești s-a dezvoltat in special in perioada comunista. Dupa Revolutia din anul 1989, situatia s-a schimbat, ca urmare a inchiderii fabricilor din localitate. In prezent, orasul Zărnești este in plina ascensiune, iar turismul incepe sa se dezvolte.

Turismul si agrementul in Zărnești

Datorita pozitiei sale geografice, orasul Zărnești are posibilitati mari de dezvoltare a turismului, in special cel montan. Baza turistica a orasului nu este foarte dezvoltata, dar se poate practica turismul in conditii optime. In Zarnesti sunt pensiuni agro-turistice si cabane, pentru turismul de recreere.

In apropierea orasului Zărnești sunt pensiuni in zona Plaiul Foii, Poiana Marului sau Tohanita-Predelut. In Zărnești si imprejurimi puteti practica alpinismul, echitatia (calaria), drumetiile montane. Va puteti delecta privind natura in adevarata ei splendoare, in una dintre cele mai salbatice zone din Europa, si anume Piatra Craiului. Aici, populatia de animale salbatice este foarte numeroasa.

Piatra Craiului este principala atractie turistica a zonei Zărnești, fiind principala baza de plecare spre cele mai frumoase trasee turistice ale masivului. Turistii se mai pot plimba cu carutele trase de cai spre satele din apropiere, Magura sau Pestera si si pot practica asa-numitul bird-watching in Cheile Zarnestilor (Prapastiile Zarnestilor) sau in imprejurimi.

Daca doriti mai multe informatii despre Cheile Zarnestilor (Prapastiile Zarnestilor), le gasiti aici.

Una dintre ultimele atractii turistice se afla in padurea din apropierea orasului, si anume Rezervatia de ursi, unde sunt aduse diverse exemplare din aceasta rasa de pe meleagurile noastre, care au fost agresate sau ingrijite prost in gradinile zoologice, sau prin zone nesalbatice, deci acesti ursi care au avut contact mai des cu omul sunt mai putin salbatici.

Daca doriti mai multe informatii despre Rezervatia de ursi de la Zărnești, le gasiti aici.

Ultima noutate din ecoturism este ca alaturi de zonele Maramures si Muntii Apuseni, orasul Zărnești este printre primele trei zone din tara certificate ca destinatii ecoturistice.

Am fost cazati la pensiunea Hora cu brazi. Am facut rezervare cu doua luni inainte prin Booking.com iar camera costa 187 lei pentru 1 noapte. Micul dejun costa 35 lei/persoana (pentru o zi) si se plateste separat la proprietate. Micul dejun se comanda cu o seara inainte, primeam in camera mai multe variante, trebuia sa alegem varianta care ne placea si sa o lasam la receptie, seara. Micul dejun a fost delicios si foarte variat.

In spatele pensiunii este un domeniu foarte intins. Sunt amenajate chiscuri unde se poate servi masa. Seara mancam acolo si apoi jucam remi si carti, pana tarziu. Dupa amiaza jucam badminton pe iarba. Am trecut toata consumatia pe care am facut-o la pensiune pe camera si am platit la sfarsit, inante de plecare.

Pensiunea Hora cu brazi, in urmatoarea fotografie.

Receptia pensiunii, in urmatoarele 3 fotografii.

Camera in care am fost cazati, in urmatoarea fotografie.

Privelistea care se vedea de pe terasa camerei unde am fost cazati, in urmatoarele 8 fotografii.

Micul dejun la pensiunea Hora cu brazi, in urmatoarea fotografie.

Cina la pensiunea Hora cu brazi, in urmatoarele 5 fotografii. Se serveau mancaruri traditionale romanesti, cu produse din gospodaria proprie. Ne-am distrat bine, asa cum se vede si din urmatoarea fotografie.

Domeniul din spatele pensiunii, in urmatoarele 10 fotografii.

Am jucat badminton pe iarba, pe domeniul pensiunii, ca in urmatoarele 4 fotografii.

Pe domeniul din spatele pensiunii era si o trambulina elastica pentru copii, ca in urmatoarea fotografie. Sa nu faceti ca sotul meu, pentru ca nu este voie!

La capatul domeniului erau niste tarcuri cu pasari, vaci si porci, ca in urmatoarele 3 fotografii.

Domeniul pensiunii in care am fost cazati, vazut de sus, in urmatoarele doua fotografii.

Am fost intr-o poienita pe muntele din spatele pensiunii. Am urcat prin padure cam 10 minute. Acolo am stat pe iarba si am jucat badminton si carti. Drumul de urcare, privelistea care se vede si poienita, in urmatoarele 8 fotografii.

Imagini de la Zarnesti, in urmatoarele 12 fotografii.

Pensiunea Hora cu brazi

Recomand vizitarea orasului Zarnesti, din Romania!

Comments

Popular posts from this blog