Spania-atractiile turistice din Sevilla


SPANIA - ATRACTIILE TURISTICE DIN SEVILLA


In acest articol va prezint atractiile turistice din Sevilla, unul dintre orasele mele preferate. 



Dupa ce am vizitat Madridul, Segovia si Granada, am vizitat Sevilla.

Daca doriti informatii despre atractiile turistice din Madrid, le gasiti aici.

Daca doriti informatii despre atractiile turistice din Segovia, le gasiti aici.

Daca doriti informatii despre atractiile turistice din Granada, le gasiti aici.

Am mers cu un autocar ALSA de la Granada la Sevilla. Autocarele sunt din ora in ora, nu este necesara rezervarea online. Drumul a fost de 2 ore si 45 minute si a costat 11 USD/persoana.

Am stat in Sevilla in perioada 07 - 09 septembrie 2016. Am citit ca Sevilla a fost votata pe locul doi in top 50 cele mai frumoase orase din lume (dupa Venetia), clasificare facuta in anul 2018. Daca as mai merge in Sevilla, as lua la pas tot orasul si as vizita toate obiectivele turistice, atat de mult mi-a placut. Din pacate, am avut doar o zi si jumatate pentru vizitarea obiectivelor turistice. Nu am luat niciun mijloc de transport, am mers numai pe jos.

Am fost cazati la hotelul AACR Museo, de trei stele, din Pedro del Toro nr. 9, Old Town (Orasul Vechi), 41001 Sevilla. Camera dubla a costat 138,80 Euro pentru doua nopti, din care 27,20 Euro a costat micul dejun. Hotelul este foarte elegant si se afla la 10 minute de mers pe jos pana la Catedrala. Am facut rezervare cu trei luni inainte, prin Booking.com.

Pe data de 08 septembrie am servit  masa de pranz la terasa unui restaurant din centru. Am mancat creveti care au costat 12,5 Euro/portie, dar portiile erau foarte mari, ne-au dat la pachet ce nu am putut sa mancam la restaurant. Seara am mancat in camera, am fost la supermarket, am luat tot ce ne trebuie si am dat 10 Euro.

Am vazut si un spectacol de flamenco la Museo del Baile Flamenco (Muzeul de Dans Flamenco), aflat la adresa C/Manuel Rojas Marcos nr.3, la cinci minute de mers pe jos de la Catedrala. Spectacolul a durat o ora, iar biletul a costat 20 Euro/persoana si l-am cumparat de la hotel. Fotografiatul si filmatul erau interzise in timpul spectacolului. A fost un spectacol superb!

Recomandari: Sa stati in Sevilla cel putin patru zile. Daca va duceti la spectacole de flamenco, sa stati in ultimele randuri, salile sunt mici.

Scurt istoric al orasului

Radacinile Sevilliei dateaza din secolul al VIII-lea I.Hr., cand orasul s-a format langa raul Guadalquivir. Cu toate ca mitologia atribuie fondarea orasului lui Hercules, descoperirile arheologice si numele primitiv al orasului, Hispalis, atribuie originile sale fenicienilor si legendarului Regat Tartessos.

In timpurile romanilor, Hispalis era printre centrele cele mai infloritoare din provincia Andaluzia, exportand minerale din muntii Sierra Morena si produse din valea fertila a raului Guadalquivir: ulei, grau, si vin. Importanta orasului a fost confirmata chiar de imparatul Cezar, care a dat orasului titlul de Colonia Iulia Romula. In acelasi timp, orasele nobile din Italica, locul de nastere al imparatilor Traian si Hadrian, au crescut in vecinatatea Sevilliei, iar ruinele lor au fost cunoscute mai tarziu ca "Vechea Sevilla".

Sub vizigoti, orasul si-a pastrat importanta sa economica, politica si culturala, avand figuri notabile, cum ar fi Inteleptul San Isidoro.

Dupa venirea musulmanilor, in anul 711, Hispalis a renuntat la numele sau vechi, in favoarea numelui Isbiliya, de unde deriva si actualul nume al orasului. Fiind rivala cu Cordoba pana la caderea Califatelor Omeya, incepand cu secolul al VI-lea, Sevilla s-a impus altor orase din Andaluzia (al-Andalus), care era Spania Islamica, devenind capul celui mai puternic Regat Taifas si capitala domeniului Andaluzian al Imperiului Marocan al almohazilor, in secolul al VII-lea.

Timp de 400 de ani, Sevilla a fost cel mai important oras din Peninsula. Aceasta epoca stralucitoare, cand orasul a fost punctul de intalnire dintre Est si Vest, a lasat mostenire Sevilliei o zona urbana fortificata extensiva si cateva dintre cele mai emblematice monumente: Giralda, Alcazar si Turnul de Aur.

In anul 1248, Ferdinand al III-lea a intrat in Sevilla, pentru a o transforma in bastion crestin, in campania sa de cucerire a redutei finale a Spaniei Islamice, Regatul Granadei. Pana la caderea Granadei, curtea regala a avut sediul in Sevilla, conducand de aici prin monarhi, cum ar fi: San Fernando, Alfonso al X-lea Inteleptul, Petru I si Monarhii Catolici.

Locuit de castilieni si musulmani, cat si de evrei si alte minoritati straine la sfarsitul Evului Mediu, Sevilla a fost unul dintre cele mai dinamice orase din Vest, a carui prosperitate si triumful final al crestinismului s-au exprimat prin constructia grandioasei catedrale gotice.

Culmea prosperitatii Sevilliei a fost in secolele XVI si XVII, cand orasul a detinut monopolul pe traficul cu Indiile, dupa descoperirea Lumii Noi de catre Columb, in anul 1492. Flotele si galioanele care veneau in portul Sevilliei au umplut orasul de bogatii, facandu-l unul dintre cele mai prospere si cosmopolite metropole din Europa, cu o populatie pestrita, de 150.000 de locuitori.

Apogeul acestui "port si poarta spre Indii", in care erau aristocrati, negustori, figuri religioase, birocrati, artizani, navigatori si oameni de rand, a stimulat si prosperitatea culturala prin Cervantes, Lope de Vega, Zurbaran si alte figuri ilustre, cat si Velasquez, Murillo si o multime de alti artisti care s-au nascut aici. In acelasi timp, orasul a fost transformat de o multime de cladiri noi, monumentale, construite in stilurile renascentist si baroc.

Apogeul orasului s-a degradat in secolul al XVII-lea, datorita ravagiilor produse de maladii si a crizei monarhiei spaniole. Degradata din functiile de capitala regionala si centru agricol, Sevilla a adoptat un ritm mai pasiv si de rutina in secolele XVIII si XIX, ritm care a fost alterat si de evenimente istorice, cum ar fi Razboiul de Independenta.

Oricum, atmosfera traditionala a orasului, farmecul sudic al populatiei, exotismul patrimoniului arab si abundenta monumentelor, a atras repede turisti si artisti, configurand imaginea Sevilliei intr-o destinatie romantica si o atractie pentru miturile universale ale lui Don Juan, Figaro si Carmen.

In secolul al XIX-lea orasul a suferit o transformare profunda care s-a accelerat in secolul al XX-lea. Au fost demolate zidurile orasului, portile si cladirile religioase, pentru a se construi piete si bulevarde. Au fost facute zone rezidentiale, districtul Santa Cruz si Parcul Maria Luiza au fost reamenajate si orasul a depins de un proiect ambitios care a dus in final la cresterea lui si anume Expozitia Latino Americana din anul 1929, care a schimbat fizionomia orasului.

Dar modernizarea definitiva a orasului nu s-a facut pana in anii 1960, cand a avut loc o crestere demografica, economica si o expansiune urbana.

In anul 1982, Parlamentul si Guvernele autonome au fost stabilite aici si Sevilla a devenit capitala oficiala a Andaluziei. In anul 1992, orasul a gazduit Targul Mondial, rezultand o imbunatatire a infrastructurii: poduri, autostrazi, trenuri de mare viteza, care au pus bazele Sevilliei actuale, cu o populatie de 700.000 de locuitori, inconjurata de o zona metropolitana mare, moderna. Populatia orasului stie sa-si pastreze identitatea si traditiile, care se pot vedea in binecunoscutul si spectaculosul Festival al Primaverii din timpul Saptamanii Sfinte si al Targului din Aprilie (Feria de Abril).

Atractiile turistice din Sevilla

Atractiile principale ale Sevilliei sunt Catedrala, cu Turnul Giralda si Alcazarul. Catedrala din Sevilla este cea mai mare biserica din Spania si a treia biserica dupa marime din lume, dupa Bazilica Sfantul Petru de la Vatican si Bazilica Sanctuarului National al Fecioarei Maria de la Aparecida, Brazilia.

Daca doriti informatii despre Catedrala si Giralda din Sevilla, le gasiti aici.

Daca doriti informatii despre Alcazarul din Sevilla (Palatul Regal), le gasiti aici.

Districtul Santa Cruz

Cel mai seducator si traditional loc din Sevilla se afla in labirintul ingust al acestui cartier vechi si intim, parfumat cu portocali pe strazi si cu iasomii in curtile interioare. Este format dintr-o retea sinuoasa de alei, piete, in umba Giraldei si parapetele Alcazarului, care a pastrat caracterul medieval de cand a fost Cartierul Evreiesc, si are aura romantica data de aventurile lui Don Juan Tenorio si de prezenta altor figuri cum ar fi Bartolome Esteban Murillo, pictorul sevillian.

Felinarul stradal din Piata Fecioarei Regilor (Plaza de la Virgen de los Reyes), dintre catedrala si fatada roscata a Palatului Arhiepiscopal, marcheaza inceputul singurei strazi late din vecinatatea Calle Mateos Gago, care duce spre parohia baroca a bisericii Santa Cruz, parasind palatele Caii Abades pe o parte, iar pe cealalta parte Piata Alianza, unde se afla figura lui Hristos facut din azulejos (placi de ceramica pictate), pe o cladire; urmeaza Calea Santa Tereza si manastirea fondata de acesta sfanta, vis-a-vis de casa traditionala in stil sevillian unde a locuit odata Murillo si care are o curte interioara centrala inconjurata de camere inalte si joase, care erau folosite alternativ in lunile de iarna si de vara; apoi urmeaza Piata Doamnei Elvira (Plaza de dona Elvira) folosita odata pentru spectacole de comedie in aer liber.

 Toate locurile mentionate sunt apropape de Spitalul Venerabilior, localizat in inima districtului. Cladirea a fost initial "Casa Preotilor", iar astazi este o fundatie culturala, cu o colectie remarcabila baroca din secolul al XVII-lea; tot in aceasta zona sunt fatade colorate in rosu si ocru, o curte interioara cu gradini, flancata de pasaje si o biserica cu fresce geniale facute de Juan de Valdes Leal si de fiul sau, Lucas Valdes. Culoarea locala cea mai prietenoasa a zonei poate fi intalnita pe aleile Cartierului Evreiesc (Calle Juderia).

Districtul Santa Cruz, in urmatoarele 8 fotografii.


Catedrala si Turnul Giralda


Turnul Giralda

Poarta de intrare in Alcazar de Sevilla

Palatul Arhiepiscopal

Intrarea in Palatul Arhiepiscopal

Convento (Manastirea) de la Encarnacion si felinarul stradal din Piata Fecioarei Regilor

Districtul Santa Cruz vazut din Giralda

Arhivele Indiilor

Cel mai apreciat exemplu de arhitectura renascentista din Sevilla este in fata Alcazarului, in Piata Triumfului (Plaza del Triunfo). Aceata constructie solida, cu doua etaje, facuta din zidarie si caramizi, cu o curte interioara centrala si o arcada, a fost construita in perioada 1583 - 1598, in timpul domniei lui Filip al II-lea, sub indrumarea arhiectului sau favorit, Ioan (Juan) de Herrera, arhitectul lui El Escorial. Cladirea a fost folosita in trecut de Breasla Negustorilor.

In anul 1785, Carol al III-lea a dat ordin ca toate documentele de peste hotare ale regatului (din Lumea Noua) sa fie stranse si depozitate in aceasta cladire, care a devenit Arhivele Indiilor. Pana atunci, cladirea a fost locul de depozitare a celei mai complete colectii de documente referitoare la istoria Americii si a Pacificului, intre secolele XV si XIX, cu 90 de miloane de pagini de manuscrise si 7.000 de harti si desene. Recent, s-au adaugat cladirii camere din cladirea alaturata, Cilla del Cabildo, o cladire veche care a fost magazie de grane si a carei stema se afla deasupra usii de intrare. Pe stema este si Giralda.

Arhivele Indiilor si Piata Triumfului (Plaza del Triunfo), in urmatoarele 3 fotografii.

Arhivele Indiilor (in dreapta fotografiei, in fundal)


Arhivele Indiilor

Monumentul Conceptiei Imaculate (1918)

Centrul orasului si imprejurimile sale

Chiar la cativa pasi de catedrala si de districtul Santa Cruz este centrul orasului, zona din districtul istoric, cu zone publice si comerciale, in jurul cladirilor notabile, cum ar fi Primaria sau Ayuntamiento si a strazilor populare cum ar fi Calea Serpilor (Calle de Sierpes). Zonele inconjuratoare sunt rezidentiale, presarate cu monumente cum ar fi Casa de Pilatos si Muzeul de Arte Frumoase, in timp ce vecinatatile cele mai traditionale si modeste se intind spre nord, de-a lungul Cailor Feria si San Luis, spre Alameda de Hercules si zidurile Macarena.

Locatia Casei Consistorial este punctul de intalnire a celor doua piete, care constituie centru orasului Sevilla. Pe o parte este Piata San Francisco, care a fost odata forum public, folosit pentru marfuri, autodafe (executii publice) si spectacole cu tauri, iar astazi este folosita pentru procesiunile religioase ale Sfintei Semana si Corpus. Pe cealalta parte este Piata Noua (Plaza Nueva), cea mai mare piata din centrul orasului, prezidata de statuia ecvestra a Sfantului (San) Fernando, care a fost asamblaat aici in secolul al XIX-lea, pe locul unei manastiri franciscane care a fost demolata.

Dualitatea Primariei este evidentiata de designul cladirii, localizata intre cele doua piete, ale caror caractere diferite sunt refelctate in cele doua fatade ale cladirii. Fatada din Piata San Francisco a inceput sa fie facuta in anul 1527, de catre Diego de Riano, pentru a da consistoriului un stil care sa il evidentieze. El a construit o fatada splendida in stil plateresc, cu reliefuri care ii infatiseaza pe fondatorii legendari ai orasului: Hercules si Cezar, cat si simbolul Sevillei, hieroglifele NO8DO, care inseamna "NU MA PARASI", mottoul pe care regele Alfonso al X-lea l-a dat orasului pentru devotamentul cetatenilor sai din timpul conflictelor dinastice cu fiul sau.

Intrarea sau "apeadero" (locul unde era echipat si dezechipat un cal) si salile de consiliu inferioare corespund renasterii timpurii, in timp ce casa scarii, camerele superioare si salile de consiliu superioare au un stil mai dezvoltat. In contrast, cladirea Ayuntamiento sau a Primariei din Plaza Nueva reflecta mai mult stilul auster neoclasic al secolului al XIX-lea. Camerele municipalitatii expun o colectie admirabila de picturi care includ picturi celebre de Velasquez si Zurbaran.

Cativa pasi mai incolo de Primarie este Calea Serpilor, cea mai veche si cea mai traditionala artera din Sevilla. Este o artera pedestra prin definitie, ingusta, neregulata, variata si galagioasa, plina de atmosfera in lunile fierbinti ale verii, cand strazile sunt animate de oameni. In zonele invecinate, care duc in La Campana si in Piata Duque, alte puncte esentiale din centrul orasului, sunt cateva zone mici, valoroase.

Aceste zone includ bijuteria baroca a Capelei San Jose si Plaza del Salvador, plina de restaurante, care stau fata in fata cu monumentala biserica baroca Divino Salvador, care are fundatia asezata pe un templu roman, o bazilica vizigota si o moschee a carei curti interioare de ablutiune exista inca.

Primaria (Ayuntamiento), in urmatoarele 4 fotografii.





Fatada Primariei din Piata San Francisco

Alte monumente din districtul istoric

Sevilla este un oras memorabil, unul dintre "acele orase excelente, unde trebuie sa vezi cat mai multe locuri, pentru a te bucura cat mai mult", conform celor spuse de un calator din trecut. Langa monumentele unice si binecunoscute ale orasului este o retea densa de locuri interesante.

Biserica Magdalena este in vecinatatea zonei care duce la rau si la Muzeul de Arte Frumoase. Biserica face parte din Manastirea Dominicana a lui San Pablo, care in anul 1480 a fost locul primei curti a Inchizitiei Spaniole. Biserica a fost reconstruita la sfarsitul secolului al XVII-lea. Farmecul exterior a unui dom decorat cu figuri de giganti si cu ceramica pictata, corespunde cu interiorul splendid, impodobit cu fresce, lucrari in zidarie, sculpturi o catapeteasma inalta, picturi de Zurbaran si imagini religioase de prima clasa.

Biserica este deschisa zilnic, intte orele 7.45 - 13.30 si 18.30 - 21.00, cu exceptia zilelor de vineri, duminica si luni, cand are un program mai scurt. Intrarea este libera.

Biserica Magdalena (Iglesia de la Magdalena), exteriorul si interiorul, in urmatoarele 8 fotografii.

Portalul de intrare in biserica

Altarul si catapeteasma bisericii








In Calle Cuna din imediata apropiere, Palatul Contesei Lebrija este alta demonstartie de continut artistic de arhitectura civila. Cladirea are mozaicuri si podele romane aduse din Italia, in timp ce camerele sale cu diferite teme, expun impreuna colectii de artefacte arheologice.

Mergand mai departe in zonele rezidentiale ale districtului istoric, gasim parohia mudejar San Lorenzo si bazilica Nuestro Padre Jesus del Gran Poder, cea mai solemna dintre procesiunile Semana Santa (Saptamana Sfanta), atribuita lui Juan de Mesa. Mai departe, strazile au case frumoase si manastiri mari, cum ar fi Santa Ana, Santa Clara si San Clemente.

Orasul vechi este divizat de Alameda de Hercules. Acest bulevard imparte zona spre est si spre nord, unde sunt multe biserici care inconjura biserica mudejar Santa Catalina si San Marcos. Atractiile din zona sunt: vecinatatile Feria (Festivalul de Primavara) si bisericile sale San Juan de la Palma si Omnium Sanctorum; Calle San Luis cu biserica Santa Marina; o starda cu palate, cum ar fi Palatul Duenas; manastirea Santa Paula, un model sevillian si monumete unice cum ar fi biserica San Luis, din secolul al XVIII-lea, cea mai dinamica compozitie baroca din oras, cu coloane spiralate si un dom fantastic, colorat.

Palatul Contesei Lebrija, in urmatoarele 5 fotografii.








Calle Cuna, in urmatoarele 6 fotografii.


Palatul Contesei Lebrija, in dreapta fotografiei






Raul Guadalquivir

Raul Guadalquivir este nervul Sevilliei si fatada cea mai deschisa si mai luminoasa a orasului. Imprejmuit de promenade cu copaci si monumente faimoase, cum ar fi Turnul de Aur (Torre del Oro) si de Piata Taurilor Maestranza (Plaza del Toros de la Maestranza), raul a fost odata motivul pentru existenta orasului. Orasul a depins de portul raului, unde erau tinute galioanele incarcate cu aur si argint, aduse din Indii.

Mai recent, raul a ajutat la expansiunea orasului spre sud, de-a lungul parcului Maria Luiza, cu vegetatie, si a zonelor urbane amenajate pentru festivitatile Expozitiei Latino - Americane, care dateaza din anul 1929, un eveniment care a lasat o mostenire de pavilioane si spatii grandioase, cum ar fi Piata Spaniei.

Raul Guadalquivir, in urmatoarele 4 fotografii.





Turnul Giralda vazut de pe raul Guadalquivir, in stanga fotografiei (fundal)

 

Turnul de Aur

Simbolul orasului Sevilla este reflectat in rau, care a fost denumit Betis de romani si "Marele Rau" (Ued el-Kebir) de arabi. Turnul poligonal a fost construit de almohazi in jurul anului 1220, pentru a apara accesul in port. Turnul a avut o misiune aproape perfecta in timpul asaltului Sevilliei de catre Ferdinanad al III-lea, in anul 1248. Ferdinand a fost incapabil sa forteze orasul si a vrut sa cedeze, pana cand flota sa, comandata de Ramon Bonifaz, a taiat lantul dintre turn si malul opus al raului, care impiedica avansarea crestinilor si facea posibil sa se aduca intariri orasului, pe Guadalquivir.

Acest bastion era punctul final al zidurilor orasului, care conecta portul de Alcazar. Urmatoarea conexiune in acest lant a fost Turnul de Argint (Torre de la Plata), localizat intre cladirile vechii Case a Monetariei, unde erau aduse navele cu aur si argint, din America.

Numele Turnului de Aur este inca o enigma. Este atribuit tonelor de aur pe care turnul le primea pe inserat, cat si a rolului sau de a pazi trezoreria regelui si a metalelor pretioase descarcate din galioane. Astazi, camerele turnului au diferite exponate. Aici se afla un muzeu care descrie istoria navala a Sevillei si navigatia pe rau. Colectia muzeului include exponate cum ar fi desene ale vechiului turn, ale raului Betis, prima nava cu aburi a Spaniei, facuta in santierele navale de la Triana si lansata la apa in Sevilla, in anul 1817.

Turnul de Aur, in urmatoarele 4 fotografii.







Piata Taurilor Maestranza (Plaza de Toros de la Maestranza)

Fiind o "catedrala" autentica a luptei cu taurii si o temelie in istoria acestei lupte, Maestranza a fost una dintre primele arene circulare de lupta cu taurii si una dintre primele arene facute din piatra cioplita, inceputa in anul 1761 si terminata dupa un secol.

Arena sevilliana este una dintre cele mai frumoase arene, pentru stralucirea peretilor sai albi, intrarea baroca cu Poarta Printului (Puerta del Principe), care se deschide numai pentru cei care triumfa, boxa de locuri din piatra sculptata care prezideaza ringul, armonia dintre podea si ring, colorate in ocru - galben si a locurilor care au un cerc de arce peste coloanele din marmura.

Numele pietei vine de la aceasta institutie, Real Maestranza de Cabbaleria (Cavaleria Arsenala Regala), o corporatie nobila, infiintata in secolul al XVII-lea, pentru a promova instruirea militara ecvestra a nobilimii.

In timpul luptei cu taurii de dupa amiaza, atmosfera este de neuitat, culorile si animatia, dispozitia spectatorilor, printre care sunt si personalitati celebre, a doamnelor imbracate cu Mantillas (haine traditionale), care stau pe locurile de langa boxa Printului si a tacerii prin care fanii isi arata respectul fata de matadorii care executa miscarile lor. Atmosfera se simte chiar de la intrarea in arena, printre standuri, tarcuri, grajduri, o capela mica unde matadorii se roaga inainte de inceperea luptelor si de Muzeul Luptelor cu Taurii, care este foarte interesant. Acest muzeu include un repertoriu variat de piese legate de lupta cu taurii si de arta acestei lupte, sculpturi, picturi, costume de lupta cu taurii, costume ale matadorilor celebri, cat si o capa semanta de Picasso.

Din ringul cu taurii, axa traditionalului district Arenal, se ajunge pe malul raului pe strada Passeo de Colon, unde sunt monumentele matadorului Curro Romero si figura legendara a lui Carmen, a carui act final a avut loc la aceasta intrare.

Real Maestranza, in urmatoarele 3 fotografii.




Poarta Printului (Puerta del Principe)

Passeo de Colon, in urmatoarele 5 fotografii.



Statuia lui Curro Romero






Interiorul restaurantului la care am mancat, in urmatoarele doua fotografii.






Interiorul hotelului si al camerei in care am stat, in urmatoarele doua fotografii.





 
Recomand vizitarea orasului Sevilla!








Comments

Popular posts from this blog