Scotia-Edinburgh-atractii turistice si costuri

 

SCOTIA – EDINBURGH –

ATRACTII TURISTICE SI COSTURI

 


 

In acest articol va prezint atractiile turistice si costurile din Edinburgh, Scotia.



Edinburgh este un oras aflat pe coasta de est a Scotiei si capitala acesteia din secolul al XV-lea. Scotia este o tara care face parte din Regatul Unit si acopera treimea de nord a insulei Marea Britanie. Orasul Edinburgh a fost inscris in anul 1995 pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO.

 

Toti prietenii m-au intrebat inainte de plecare de ce am ales sa ma duc la Edinburgh. Eu citisem ca este un oras foarte frumos si mi s-a confirmat. Are multe obiective turistice, strazile sunt foarte frumoase pentru plimbarea pe jos, mancarea este buna si oamenii foarte primitori si educati. Orasul era impodobit pentru Craciun, cand am fost noi si era o incantare sa te plimbi seara pe strazi.

 

Edinburgh este un oras pentru indragostiti, care creste in ochii vizitatorului cu fiecare dezvaluire a frumusetii sale-este o relatie de dragoste care poate fi aprinsa intr-o pasiune la prima vedere a rasaritului de la fereastra unui hotel sau poate dura timp pentru o relatie in dezvoltare.

 

Edinburgh poate arata toate atractiile sale intr-o zi glorioasa de vara sau le poate ascunde in colturi, motivandu-te sa vii si sa explorezi vechiul si noul, sa cresti in incredere pe masura ce faci turul strazilor si te intalnesti cu istoria la fiecare viraj.

 

Caci aceasta capitala a Scotiei (din 1452) se afla intre Pentland Hills si Firth of Forth, o situatie care ofera noilor veniti o perspectiva uimitor de diferita din orice punct al busolei pe care se apropie: fie ca este prima privire a Tronului lui Arthur, vechiul vulcan distinctiv, ciot care domina Parcul Regal din Holyrood; sau orizontul de cupole si turle; sau puterea reconfortanta a fortaretei antice care este Castelul Edinburgh, care si-a protejat cetatenii printr-o istorie plina de confruntari cu vechiul dusman, Anglia, sau razboaiele intre partide; sau caracterul schimbator al unui drum prin suburbie, in inima unui oras impartit in Orasul Vechi si Orasul Nou.

 

“Auld Reekie” a fost numit Edinburgh sau “Atena Nordului”. Auld Reekie, Orasul Vechi care se lipeste cu tenacitate de dealul care leaga Castelul la un capat al Royal Mile de Palatul Holyrood, unde regina si familia ei stateau regulat in oras.

 

Cu toate ca sunt o multime de tururi si oferte, Edinburgh este un loc care trebuie descoperit la picior. Nu puteti lua un autobuz pe inchiderile stramte si abrupte de pe High Street, nu puteti sa intrati in pensiuni si restaurante rafinate care impodobesc artera veche a orasului, care a suferit un lifting, acum prietenos cu pietonii, dupa o schema de control al traficului care a largit trotuarele, iar drumul a fost pietruit cu granit traditional, ca in multe orase scotiene.

 

Am scris despre istoria Edinburgh in articolele precedente, asa ca nu voi mai reveni asupra acestui subiect.

 

Transport

 

Am calatorit pe ruta Bucuresti-Edinburgh si retur cu compania Ryanair si am dat 670,74 EURO/2 persoane/dus-intors. Noi am rezervat biletele de avion pentru inceputul lunii septembrie, dar nu am mai putut merge si am amanat pentru noiembrie. A trebuit sa mai platim 100 EURO in plus, penalizare. Avionul nu circula in fiecare zi catre Edinburgh si am fost fortati sa stam numai 5 zile, in functie de cursele avionului. La dus am ajuns noaptea, asa ca o zi a fost pierduta. Noi am fi stat inca 2-3 zile in plus.

 

Am luat un taxi de la aeroport la hotel, deoarece avionul a ajuns la 22.55 la Edinburgh si pana am iesit din aeroport s-a facut si mai tarziu. Taxiul ne-a costat 34 Lire. I-am dat 40 Lire si nu ne-a mai dat rest, a spus multumesc. Citisem inainte ca trebuie sa dai bani ficsi la taxi, ca nu iti mai da restul, dar nu aveam marunti, deoarece am luat Lire de la banca, unde nu au monede.

 

La intoarcere am mers cu autobuzul pana la aeroport, care se ia de pe o strada perpendiculara cu Princes Street, chiar in fata Monumentului Scott. Biletul a costat 5,5 Lire/persoana, iar frecventa este urmatoarea: 00.30.3.30, la 20 minute; 03.50-00.07, la 10 minute. Autobuzul face 30 de minute pana la aeroport.

 

Aeroportul din Edinburgh si imagini din avion, in urmatoarele 7 fotografii.

 








 

Cazare

 

Am fost cazati la hotelul Ibis Edinburgh Centre South Bridge Royal Mile, de la adresa 77 South Bridge, Orasul Vechi. Am stat in perioada 15-19 noiembrie (4 nopti) si am platit 546, 55 Lire (638 EURO), fara mic dejun. Am facut rezervare cu 4 luni inainte. Camera era mare si foarte curata, iar hotelul este foarte bine plasat, astfel incat am mers pe jos la toate obiectivele turistice. Nu am luat mic dejun, deoarece era foarte scump si nu era inclus in pretul camerei (cred ca era 16 Lire/persoana/zi). Am cumparat mancare pentru micul dejun de la un supermarket din apropiere si ne-a costat mult mai putin. Nu am avut minibar, dar am tinut mancarea pe geam si nu era asa cald sa se strice.

 

Cazarea in Edinburgh este exagerat de scumpa. Am inteles de ce este asa scumpa, cand am fost la Edinburgh si am vazut ca multe hoteluri erau in cladiri istorice, foarte somptuoase. 

 

Camera in care am stat, in urmatoarele 3 fotografii.

 




Baia, in urmatoarele 4 fotografii.

 





Am stat la un etaj superior si se vedeau imagini foarte frumoase cu centrul vechi, de pe hol, ca in 7 urmatoarele fotografii.

 




 




De la hotel faceam 5 minute pana pe High Street, strada pe care se afla Catedrala Sf Egidiu, ca in urmatoarele 4 fotografii.

 


Pe strada era un cantaret la cimpoi, imbracat in haine traditionale

 



 

Mancare

 

Mancarea este foarte buna la Edinburgh. Am mancat o data pe zi la restaurant, iar micul dejun si cina le-am servit in camera. Am cumparat mancare de la un supermarket care era aproape de hotel. Nu am avut frigider in camera, dar a tinut mancarea, deoarece era frig afara.

 

In prima zi am cumparat de la supermarket paine, sunca, salam si am dat 5 Lire. Am mai fost odata la cumparaturi si am luat cascaval, masline, prune si apa si am dat 8,85 Lire.

 

A doua zi am cumparat apa plata 1,5 litri (1,2 Lire), masline, chifle (6 bucati, 1 Lira) si am platit 3,5 Lire.

 

A treia zi am luat 6 chifle, pe care am dat 1 Lira.

 


 

Masa de pranz

 

In prima zi am luat masa de pranz la restaurantul Angels with Bagpipes, vis a vis de Catedrala Sf. Egidiu. Am mancat amandoi hagis, o specialitate scotiana (piftelute), cartofi copti si paine si ne-a costat 19,13 Lire. Cam scump si mancare putina, dar noi nu mancam foarte mult.

 

Restaurantul Angels with Bagpipes si mancarea, in urmatoarele 5 fotografii.

 





 


In prima seara am intrat sa bem cate un ceai cald la Costa Cofee, pe o straduta perpendiculara pe Princes Street. Am luat ceai englezesc, la recomandarea baiatului de la casa si a fost foarte bun. Era frig afara si am vrut sa ne incalzim. Eu am mancat si o prajitura si am dat in total 5 Lire. Costa Cofee este un lant de cafenele renumit in Scotia.

 

Costa Cofee si straduta pe care se afla, in urmatoarele 9 fotografii.

 





 




 

A doua zi am luat masa de pranz la restaurantul Scran, pe o straduta perpendiculara pe cea cu Catedrala Sf. Egidiu. Am mancat Scotish breakfast si cartofi prajiti, pe care am dat 18,59 Lire. Am gasit mic dejun scotian si la pranz, eram curioasa cum este. A fost bun, iar restaurantul este foarte mare si frumos.

 

Restaurantul Scran si mancarea, in urmatoarele 6 fotografii.

 




 




A treia zi am luat masa de pranz la un restaurant de pe Royal Mile, dup ace am vizitat Platul Holyrood. Am mancat o placinta scotiana (specialitate traditionala), o portie de cartofi prajiti si un ceai mic, pe care am platit 21,05 Lire. Mi-a placut foarte mult placinta!

 

Restaurantul si mancarea, in urmatoarele 4 fotografii.

 





In ultima zi am mancat in aeroport.

 


 

Vremea

 

A fost frig in noiembrie la Edinburgh si a plouat in fiecare zi. Am avut totusi noroc ca ploua mai ales noaptea, iar ziua ne-a prins ploaia de cateva ori, dar nu era torentiala. Am citit ca in septembrie a plouat torential in timpul zilei, ca nu puteai sa stai pe strada, trebuia sa te adapostesti. Seara era cam frig, am avut o geaca vatuita de iarna si mi-am pus manusi.

 

Costurile

 

Am cheltuit 1.658 EURO/2 persoane (829 EURO/persoana), in total. Avionul si cazarea sunt foarte scumpe, in rest am cheltuit 300 Lire (349 EURO)/2 persoane, pentru obiectivele turistice, mancare si transport aeroport (din care un drum a fost cu taxi), ceea ce nu mi se pare mult.

 

Atractiile turistice din Edinburgh sunt urmatoarele:

 

Catedrala Sf Egidiu din Edinburgh

 

Daca doriti mai multe informatii despre Catedrala Sf Egidiu din Edinburgh, partea I, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Catedrala Sf Egidiu din Edinburgh, partea aII-a, le gasiti aici.

 

Galeria Nationala a Scotiei

 

Daca doriti mai multe informatii despre Galeria Nationala a Scotiei, din Edinburgh, le gasiti aici.

 

Princes Street

 

Daca doriti mai multe informatii despre Princes Street, din Edinburgh, le gasiti aici.

 

Castelul Edinburgh

 

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Edinburgh, din Edinburgh, partea I, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Edinburgh, din Edinburgh, partea a II-a, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Edinburgh, din Edinburgh, partea a III-a, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Edinburgh, din Edinburgh, partea a IV-a, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Castelul Edinburgh, din Edinburgh, partea a V-a, le gasiti aici.

 

Camera Obscura si Lumea Iluziilor din Edinburgh

 

Daca doriti mai multe informatii despre Camera Obscura si Lumea Iluziilor din Edinburgh, partea I, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Camera Obscura si Lumea Iluziilor din Edinburgh, partea a II-a, le gasiti aici.

 

Royal Mile

 

Daca doriti mai multe informatii despre Royal Mile din Edinburgh, le gasiti aici.

 

Palatul Holyrood

 

Daca doriti mai multe informatii despre Palatul Holyrood din Edinburgh, le gasiti aici.

 

George Street

 

Daca doriti mai multe informatii despre George Street din Edinburgh, le gasiti aici.

 

In incheiere, cateva imagini din Edinburgh.

 






 




 

 

Recomand vizitarea Edinburgh, din Scotia!











Comments

Popular posts from this blog