Iordania-atractii turistice si costuri

 

IORDANIA - ATRACTII TURISTICE SI COSTURI

 


 

In acest articol va prezint atractiile turistice si costurile din Iordania.

 

 

Am vizitat Iordania in perioada 27 noiembrie - 2 decembrie 2022, pe cont propriu, impreuna cu inca o familie de prieteni. Perioada a fost destul de scurta, deoarece companiile low-cost zboara numai in anumite zile, ceea ce ne-a fortat sa alegem aceasta perioada. Puteam sa ne intoarcem peste o saptamana, dar ar fi fost prea mult.

 

Am organizat eu sejurul si a fost penrru prima data cand am organizat o deplasare in Asia. Mi s-a parut putin mai greu decat in Europa, deoarece nu erau prea multe mijloace de transport in Iordania, sa te deplasezi dintr-un oras in altul, ceea ce mi-a dat programul pe care-l doream eu peste cap. Pana la urma a fost foarte bine si am vizitat toate obiectivele propuse.

 

Am plecat cu mare teama in Iordania, deoarece multi prieteni imi spuneau sa nu ma duc, ca nu este o tara sigura. Am citit si o multime de prostii la bloggeri, ca se mananca cu mana si toti din aceeasi farfurie, ca este murdar la hoteluri, asa ca mi-am luat jumatate de valiza de tacamuri si farfurii de unica folosinta. Si colac peste pupaza s-a dat o alerta MAE cu doua saptamani inainte de plecare, care sunea ca fusese o greva langa Amman si recomanda sa nu inchiriem masini (asa cum ne planificasem noi).

 

Am venit foarte entuziasmata din Iordania! Este o tara foarte sigura (sau cel putin era, cand am fost noi). Nu manca nimeni cu mana la restaurante (poate manancau cu mana la ei acasa) si se dadeau tacamuri. La hoteluri era foarte curat, dar nu le-am ales pe cele mai ieftine, ce-i drept. Iordanienii sunt foarte primitori si ne-am simtit foarte bine din punctul asta de vedere. Am inchiriat masini cu soferi, de la hotelurile in care am stat. Cred ca a fost mai bine, pentru ca nu prea erau indicatoare pe drumurile lor.

 

Singurul lucru negativ de care m-am lovit a fost ca nu prea puteam sa traversam strada in Amman, chiar pe zebra, deoarece nu era semafor si soferii mergeau cu viteza cam mare, in flux continuu (era in centrul orasului) si nu lasau trecatorii sa traverseze. Am traversat pana la urma, bineinteles.

 

In Iordania nu se fura si nu esti agasat de vanzatorii ambulanti. Ne-a spus soferul cu care am mers ca pedepsele la ei sunt foarte mari, pentru furt, de exemplul pedeapsa este de 15 ani de inchisoare. Conditiile din inchisori sunt foarte grele, ne-a aratat o puscarie in desert si era ca o cazemata cu ziduri inalte si groase.

 

Istoricul Iordaniei

 

Teritoriul Iordaniei a inceput sa fie mentionat in jurul anului 2000 I.Hr., cand semitii amoriti s-au stabilit pe malul estic al raului Iordan, iar canaanitii (care apartineau de filisteni) s-au asezat pe malul vestiv al raului Iordan. Printre invadatorii si colonistii care au trecut prin Iordania putem enumera, in ordine cronologica, anatolienii, egiptenii, israelitii, asirienii, babilonienii, persii, grecii, caldeenii, romanii, arabii musulmani, cruciatii crestini, otomanii si britanicii.

 

Acordul Sykes - Picot

 

In timpul Primului Razboi Mondial, Regatul Unit a sprijinit declansarea revoltelor arabe din anii 1916 - 1918, pentru a indeparta dominatia otomana din Orientul Apropiat si a prelua teritoriile sub dominatie britanica. Un rol deosebit l-a jucat locotenentul - colonel britanic de informatii T.E.Lawrence (1888 - 1935), cunoscut ca Lawrence al Arabiei, care a unit unele triburi dispersate in regate ad-hoc cu cate un seic colaborator cu britanicii, numit peste noapte rege.

 

Documentele acordului secret Sykes - Picot, care vroia sa reglementeze dezideratele colonialiste franceze si britanice in Orientul Mijlociu, au ajuns pe mainile otomanilor si au fost transmise seicilor arabi, ceea ce a dus la destramarea marii insurectii arabe anti - otomane, organizata de britanici. S-a lansat zvonul ca dupa Revolutia Sovietica din anul 1917, documentele acordului au fost gasite de sovietici si in arhivele Ministerului de Externe al Rusiei si trnsmise otomanilor in schimbul unor avantaje.

 

In timpul celui de Al Doilea Razboi Mondial, Regatul Unit a organizat, instruit si inarmat armata transiordaniana. Legiunea Araba iordaniana a devenit astfel cea mai performanta, mai bine antrenata si mai utilata forta din zona, sub comanda generalului John Bagot Glubb (Glubb Pasa).

 

Razboiul arabo - israelian din anul 1948

 

Regatul Unit a fost nevoit in anul 1947 sa retrocedeze mandatul asupra Palestinei Organizatiei Natiunilor Unite, ca urmare a hotararii Adunarii Generale a ONU de a imparti Palestina intre evrei si arabi. Legiunea Araba a fost una dintre cele sase armate arabe care au invadat statul Israel nou - format. Conform planurilor regelui Abdullah I, ea a primit ordin sa ocupe toata zona de vest a Iordanului (Cisiordania) si Ierusalimul, cu locurile sfinte, pentru a fi alipite la Iordania. Legiunea Araba s-a angajat in lupte in mai 1948 si a fost singura, dintre toate armatele arabe invadatoare, care si-a executat sarcinile in marea lor majoritate.

 

Dupa retragerea mandatului britanic, Parlamentul transiordanian l-a proclamat pe Abdullah I al Iordaniei din dinastia beduina hasemita ca primul rege al Regatului Transiordania. Abdullah I a domnit pana in anul 1951, cand a fost impuscat de un arab palestinian, cand iesea de la rugaciune, in fata Moscheii Al-Aqsa din Ierusalim.

 

Deoarece fiul lui Abdullah I, Talal, avea probleme de sanatate de natura psihica, a fost numit ca urmas la tron printul Hussein, nepotul lui Abdullah si fiul lui Talal.

 

Acordul de armistitiu arabo - israelian din anul 1949 a mentionat afilierea Cisiordaniei, cucerita de iordanieni si redenumita "Malul de Vest" (al Iodanului), care se unificase politic si geografic cu populatia palestiniana din zona in urma "Acordului de la Ierihon" de la 1 decembrie 1948 si care il proclamase pe Abdullah I al Iordaniei rege al Palestinei.

 

Guvernul Transiordanian a ratificat aceasta unificare cu palesrinienii pe data de 7 decembrie 1948, iar pe data de 13 decembrie Parlamentul transiordanian a votat pentru transformarea Transiordaniei in Regatul Hasemit al Iordaniei, iar regele Abdullah a devenit Rege al Iordaniei. Aceasta unificare a fost definitivata de noua Adunare Nationala Iordaneza, care a fost formata pe data de 24 aprilie 1950 din 20 de reprezentanti ai Malului de Est al Iordanului si 20 de reprezentanti ai Malului de Vest.

 

Actul de unificare a continut si o clauza protectiva care asigura drepturile arabe asupra intregului teritoriu arab (care includea si teritoriul Israelului). Numai Regatul Unit a recunoscut oficial aceasta unire, iar Pakistanul a sustinut ca a recunoscut si el aceasta unire, cu toate ca faptele dovedesc contrariul.

 

Mai multe state, inclusi SUA si-au mentinut consulatele atasate Iordaniei, pe teritoriul Ierusalimului de Est, ceea ce poate fi considerat ca un fel de recunoastere de facto. Aceasta stare de ambiguitate a fost contracarata de sustinerea in bloc si garantata a statelor arabe.

 

Ulterior, surse legate de Liga Araba si surse iordaneze au prezentat acest document ca o garantie ca Malul de Vest a fost preluat de Iordania provizoriu, in custrodie, pentru a putea crea un stat palestinian.

 

Dupa S.R.Silverburg, afirmatriile ca Pakistanul ar fi recunoscut alipirea Cisiordaniei erau false. Thomas Kuttner a constatat ca recunoasterea de facto a fost evidentiata cel mai clar prin mentinerea de consulate in Ierusalimul de Est de catre mai multe tari, inclusiv SUA.

 

 

Viza Iordania

 

In Iordania se poate intra numai viza si cu pasaport, care trebuie sa aibe valabilitate de cel putin 6 luni. Viza se poate lua online, sau de la frontiere, inclusiv de pe aeroport. La aeroportul international Queen Alia Amman (unde am ajuns si noi), viza pentru intrarea in Iordania costa 40 JOD/persoana (aproximativ 56 USD).

 

Noi am luat vizele online, cu o luna inainte, de pe site-ul jordanpass.com. Am cumparat de fapt Jordan Pass, care ne-a asigurat viza si intrarea la Petra pentru o zi. Tot cu acest pass am vizitat Teatrul Roman si Cetatea Ammanului. Passul ne-a costat 70 JOD/persoana, iar daca plateam separat toate obiectivele mentionate ne-ar fi costat 95 JOD/persoana (Viza 40 jod, Petra 50 JOD, Teatrul Roman 2 JOD si Cetatea Ammanului 3 JOD). Am economist deci 25 JOD/persoana, 50 JOD/2 persoane, adica in jur de 65 EURO. Si nu in ultimul rand, am economisit timp, deoarece noi am trecut repede prin controalele vamale, in timp ce persoanele care luau viza din aeroport stateau la o coada foarte mare. Noi am ajuns la aeroportul Amman noaptea, la ora 21.35.

 

Jordan Pass trebuie printat, deoarece se pun stampile pe el, atat la aeroport cat si la obiectivele turistice.

 

Moneda iordaniana si cartele sim in Iordania

 

Moneda iordaniana este dinarul iordanian (prescurtat JOD), iar un JOD era 6,32 lei cand am fost noi. In unele locuri primesc si EURO. Noi am cumparat 400 JOD de la o banca din Romania si am avut si EURO la noi. Am mai schimbat JOD la hotelul din Amman, aveau curs bun.

 

In ceea ce priveste cartele sim, am cautat pe aeroport cand am ajuns, dar majoritatea ghiseelor erau inchise, deoarece era noapte. Am gasit unul singur deschis si ne-a cerut 1.000 EURO, am crezut ca nu am inteles eu, dar ne-a si scris suma. Probabil ca era cu tot cu telefon. A cumparat prietena mea o cartela sim din Madaba, ne-a dus soferul cu care am mers la un centru ai a platit 25 EURO pe ea, ceea ce mi s-a parut scump.

 

Cand sa vizitezi Iordania

 

Anotimpurile cele mai indicate sa vizitezi Iordania sunt primavara (15-25 °C) si toamna (16 - 23 °C). Se poate vizita Iordania tot timpul anului, bineinteles, dar iernile sunt ploiase (8 - 13°C) si este putina lumina naturala, iar verile sunt toride (se pot depasi 40°C).

 

Transportul

 

Am calatorit pe ruta Bucuresti Amman si retur cu compania Ryanair. Zborul a durat 2h 50 min. Un bilet de avion a costat 1.916 lei dus/intors, cu bagaj de mana. Prietena mea a avut bagaj de cala si a costat-o biletul 1.997 lei, asa ca noi nu am facut economie prea mare pentru ca nu am luat bagaj de cala.

 

Aeroportul din Amman, in urmatoarea fotografie.

 


Am mers de la aeroport cu un taxi si ne-a costat 35 Euro. Cand am iesit din aeroport, ne-a acostat un individ si ne-a intrebat daca vrem taxi. I-am spus ca da si ne-a repartizat la un taximetrist. Mare mi-a fost mirarea cand am vazut ca ne da bon, era un ghiseu la iesirea din aeeroport, de unde ne-au dat bon. Eu citisem ca te pacalesc taximetristii, dar se pare ca nu este adevarat. Pentru drumul inapoi, spre aeroport, am mers cu firma care ne-a dus de la Amman la Petra si am dat 60 Euro, mult mai scump decat la venire. Asa ca recomand sa circulati cu taxiuri in Iordania!

 

In Iordania nu sunt trenuri. Intre localitati se circula cu autobuzele locale, care sunt foarte rare si la ore nepotrivite. Pentru a ajunge de la Amman la Wadi Musa era un autobuz pe zi, la ora 6.00 dimineata, dupa cate imi amintesc eu. Pentru a ajunge in statia de autobuz trebuia sa luam un taxi de la hotel. Am vrut sa inchiriem o masina, dar cu doua saptamani inainte de plecare s-a dat o alerta MAE (am citit de site-ul lor) in care se spunea sa nu inchiriem masini, deoarece fusese o greva la o mina de langa Amman. Pe site scria ca daca opresti in zona grevei te poate aresta.

 

Asa ca am optat pentru inchiriere masini cu sofer, aranjate de la hotelurile unde am fost cazati (am scris inainte la hotelul de la Amman si ne-a spus ca se poate). A fost o alegere foarte buna, deoarece traficul este destul de haotic in Iordania si nu prea sunt indicatoare. Noi ne-am fi descurcat sa conducem, dar riscam sa pierdem mai mult timp, pe care nu il aveam la dispozitie. Si nu in ultimul rand, este destul de rentabila din punct de vedere financiar varianta aleasa de noi, in conditiile in care am fost doua familii si am impartit costurile.

 

Am dat 80 JOD pentru cursa Amman - Muntele Nebo - Madaba - Locul Botezului si retur, 130 JOD pentru cursa Amman - Wadi Musa si retur, 230 USD pentru cursa Wadi Musa - Wadi Rum plus transportul prin Wadi Rum si 110 JOD pentru cursa Wadi Musa - Amman. La Wadi Rum a fost cam scumpa cursa, cred ca trebuia sa negociez, dar am ajuns tarziu noaptea, cu o seara inainte si nu prea aveam alte variante. In toate cazurile ne-a luat si ne-a lasat in fata hotelurilor.

 

Am luat un UBER de la hotel la Teatrul Roman si ne-a costat 3 JOD/cursa (foarte ieftin UBER-ul) si un taxi de la Teatrul Roman la Cetatea Ammanului si apoi la hotel (ne-a asteptat sa vizitam cetatea), care ne-a costat 12 JOD/cursa.

 

La Amman hotelul ne-a aranjat transportul cu o firma foarte buna, care avea masini bune, ca in urmatoarele doua fotografii. Si soferul care ne-a dus era foarte bun si a fost si ghid pentru noi. La intors, ne-a luat patronul firmei, pentru ca soferul cu care mergeam s-a imbolnavit.

 



La Wadi Musa nu am avut masina atat de buna, dar a fost OK.

 

Cazarea in Iordania

 

Am fost cazati la Amman la Shams Alweibdeh Hotel Apartments, la adresa Al-Baouneyah Street, Building 59. Am luat un apartament, pentru perioada 27 - 29 noiembrie si altul pentru 1 - 2 decembrie, deoarece ne-am cazat o noapte tot in Amman cand ne-am intors de la Petra. Apartamentele aveau 2 camere si 2 bai. Apartamentele au costat in total 251 JOD/2 camere/3 nopti (167 JOD/2 nopti si 84 JOD/1 noapte). Pretul acesta este fara mic dejun. La ultimul etaj al hotelului se serveste micul dejun si exista si o terasa, de unde se poate admira Ammanul.

 

Am rezervat apartamentele pe Booking, dupa pozitie, sa fie aproape de centru si dupa curatenie. Recenziile erau foarte bune pe Booking si asa a fost, intr-adevar. Hotelul era foarte curat, micul dejun foarte bun si personalul extraordinar de amabil.

 

Erau multe hoteluri in Amman pe Booking, dar unele nu aveau recenzii prea bune, in ceea ce priveste curatenia. Un vlogger spunea ca a stat la o gazda in Wadi Musa si a dat 10 EURO/camera/noapte, dar lenjeriile de pat erau murdare. La banii acestia este normal sa nu se schimbe lenjeria de pat, deoarece nu acopera serviciile de spalatorie.

 

Singura recenzie negativa pentru hotelul de la Amman era ca nu se dadeau prosoape suficiente. Intr-adevar, erau doua prosoape de baie si un singur prosop mic, care era pentru dus, sa-l pui pe jos cand iesi. Probabil ca iordanienii se sterg cu un singur prosop, atat pe corp cat si pe fata. Oricum, eu mi-am luat prosoape de acasa si in bagaj. Am fost de curand la Edinburg, in Scotia si ne-am cazat la Hotel Ibis, care este renumit in toata lumea. Aveam tot doua prosoape mari si unul singur mic, pentru dus si nu am citit le recenzii despre acest lucru. Numai ca de data asta nu mi-am mai luat prosoape de acasa, am zis ca in vestul Europei trebuie sa avem de toate. Asa ca nu este bine sa-ti faci probleme dinainte, te descurci la fata locului.

 

Eu citisem intr-o recenzie pe Booking ca se fac clatite foarte bune la micul dejun (scrisese o romanca). Prietena mea mi-a spus intr-o dimineata sa cerem si noi clatite, numai ca nu stiam cum se spune la clatite in engleza (nu are echivalent in engleza, este din bucataria romaneasca). Cei de la bucatarie nu au inteles ce vreau eu si au sunat la receptie. Am vorbit eu cu receptionerul si nu a inteles nici el ce vreau, dar mi-a spus ca o sa vorbeasca la un restaurant sa imi aduca. Mi-a fost rusine si am spus ca nu vreau. Intre timp, am vazut noi in restaurantul hotelului ca faceau pancakes si am cerut si noi. Oricum, am fost impresionata de faptul ca au vrut ne dea tot ce doream noi. Am mai vazut asa servicii doar in Elvetia!

 

Personalul de la receptie era foarte amabil si foarte atent la toate nevoile noastre. Am avut mereu apa de la hotel, noi nu am cumparat nicio sticla. Ne-au aranjat toate transporturile solicitate, cu servicii foarte bune. Ei ne-au aranjat si cu UBER. Am schimbat si JOD la hotel (din EURO), sa nu mai cautam case de schimb valutar si cursul era bun.

 

Micul dejun era foarte bun si costa 6 JOD/1 zi/persoana. Noi am platit separat micul dejun, la plecare.

 

Shams Alweibdeh Hotel Apartments, in urmatoarele doua fotografii.

 



Holul hotelului, in urmatoarea fotografie.

 


Unul dintre apartamentele in care am stat, in urmatoarele 5 fotografii.

 



 

Sala de mese, in urmatoarele doua fotografii.

 



Terasa si privelistea Ammanului, in urmatoarele doua fotografii.

 



Strada din jurul hotelului, in urmatoarea fotografie.

 


La Wadi Musa am stat la Rose city inn, aflat la adresa Ala aldin mall, Str.Petra downtown (adica centru) Wadi Musa-Petra. Am platit 183 JOD/apartament/2 nopti, adica 236 EURO, cu mic dejun inclus. Hotelul avea doua camere, doua bai si o terasa mica. Era nou construit si nu prea mi-a placut ca in apartamentul nostru era o incapere langa intrare care era inca in constructie. Micul dejun era destul de saracacios.

 

Hotelul era o afacere de familie, iar la receptie erau niste tineri. Nu vorbeau engleza, doar unul mai stia putin, dar ne-am inteles pana la urma. El mi-a aranjat si cu transportul cu masina pentru a doua zi si mi-a spus ca este a unui var. Hotelul era foarte curat si foarte bine pozitionat, cam la 10 minute de mers pe jos la situl arheologic Petra. Pe noi ne-a luat masina din fata hotelului, deoarece eram in criza de timp, am vazut Petra si Wadi Rum intr-o singura zi. Mi-ar fi placut sa merg pe jos pana la Petra!

 

Am ales acest hotel pe Booking, cu doua luni inainte. Nu prea am avut de ales, deoarece preturile sunt astronomice la Wadi Musa.

 

Rose city inn, din Wadi Musa, in urmatoarele 4 fotografii.

 




Cand ne plimbam prin Wadi Musa, noaptea, ne-am intalnit cu un grup de fete, care ne-au urat bun venit si ne-au intrebat daca ne place in tara lor. Am stat putin de vorba si una a vrut sa faca o fotografie cu mine. Foarte frumos din partea lor!

 


 

Mancarea

 

Mancarea din Iordania este foarte buna.

 

Cand am mers la Muntele Nebo si Locul Botezului, am mancat la un restaurant cu autoservire, ca in urmatoarele fotografii. Puteai sa mananci cat vrei. Masa a costat 12 JOD/persoana.

 

Restaurantul si mancarea, in urmatoarele 8 fotografii.

 





De pe fereastra restaurantului se vedea o priveliste foarte frumoasa, ca in urmatoarea fotografie.

 


Pe Drumul Regilor am mancat mansaf la restaurantul MidWay Castle, pe care l-am mai descris in articolul respectiv. Am platit 14 JOD/persoana si a fost cea mai delicioasa mancare pe care am mancat-o in Iordania. Am observat ca se face mancare mai buna la restaurantele unde se serveste la masa, iar mansaf nu se face peste tot, deoarece gatitul acestui fel de mancare este laborios.

 


Am mancat doua seri la un restaurant care era chiar peste drum de hotelul nostru si se chema Gradinile Maestro. Am mancat foarte bine, era foarte curat si deservirea foarte buna, iar preturile decente. Aveau un fel de mancare numit pui Sajiyet, pe care ni l-a recomandat chelnerul si care mi-a placut foarte mult. Il aducea intr-o cratita si iti puneai de acolo in farfurie. Consta in bucati de pui cu legume si era putin picant. Costa 5,5 sau 6,5 JOD, am platit diferit pe acelasi fel de mancare in doua seri. Tacamurile erau infasurate in servetele.

 

In prima seara am comandat trei portii de pui Sajiyet si o portie de paste si am platit 23 JOD, adica aproximativ 30 EURO pentru 4 persoane. In cea de a doua seara am luat doua portii de pui Sajiyet, o pizza Marguerita, cartofi frantuzesti si 4 sticle mici de apa plata si am platit 29 JOD, adica 38 EURO pentru 4 prsoane. Am vazut ca se platea 8% taxa de vanzare, care era inclusa in bon.

 

Gradinile Maestro si mancarea, in urmatoarele 5 fotografii.

 

Pui Sajiyet

 

Paste

 

Pui Sajiyet

 


 

Cand am ajuns la Wadi Musa, am fost la un supermarket de langa noi si am cumparat salam, cascaval, iaurt, paine, apa, sucuri naturale. Nu am mai fost la restaurant in acea seara, deoarece era tarziu. Ne-am plimbat prin Wadi Musa si apoi am mancat in camera. Am dat pe cumparaturile de la supermarket 30 JOD, pentru 4 persoane. Iaurtul nu ne-a placut deloc, era atat de sarat ca nu se putea manca, si am luat doua sticle mari, pe care le-am aruncat. Toate etichetele erau numai in limba araba si nu am inteles ce scrie pe ele.

 

Cand am fost la Wadi Rum, am facut o pauza de 10 minute, pe drum. Am adimirat deserul, ca in urmatoarele 3 fotografii.

 



Dupa ce am mai mers cu masina, am oprit sa mancam la un restaurant din desert, ca in urmatoarele doua fotografii. Nu era prea luxos, dar era curat. Masa ne-a costat 12,5 JOD/persoana.

 



In ultima zi de sedere in Amman, ne-am plimbat putin pe jos, prin centru. Am mancat la o saormerie, deoarece nu gaseam restaurante si ne era foame. Am mancat un gen de shaorma, cu ficatei prajiti, legume si salata, la alegere. A costat numai 2 JOD/bucata si noua ne-a placut. Nu erau mese, se manca in picioare.

 


Apoi am fost la mall si prietena meu a mancat la KFC, aripioare de pui cu cartofi prajiti, o prajitura si un Pepsi, care au costat 8 JOD.

 


Supermarketul era foarte frumos, ca in urmatoarele 3 fotografii.

 



Peste drum de supermarket era un magazin de dulciuri, foarte select, ca in urmatoarele doua fotografii. Am cumparat si noi dulciuri traditionale, foarte bune.

 



Imagini din Amman, in urmatoarele 5 fotografii.

 




 

Atractiile turistice din Iordania, in ordinea in care le-am vizitat noi, sunt urmatoarele:

 

Muntele Nebo

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muntele Nebo, partea I, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Muntele Nebo, partea a II-a, le gasiti aici.

 

Madaba

 

Daca doriti mai multe informatii despre Madaba, le gasiti aici.

 

Betania dincolo de Iordan, locul unde a fost botezat Iisus

 

Daca doriti mai multe informatii despre Betania dincolo de Iordan, locul unde a fost botezat Iisus, le gasiti aici.

 

Teatrul Roman din Amman

 

Daca doriti mai multe informatii despre Teatrul Roman din Amman, le gasiti aici.

 

Cetatea Ammanului, din Amman

 

Daca doriti mai multe informatii despre Cetatea Ammanului, din Amman, partea I, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Cetatea Ammanului, din Amman, partea a II-a, le gasiti aici.

 

Drumul Regilor din Iordania

 

Daca doriti mai multe informatii despre Drumul Regilor din Iordania, le gasiti aici.

 

Wadi Musa

 

Daca doriti mai multe informatii despre Wadi Musa, le gasiti aici.

 

Petra, cu Canionul Siq, Trezoreria si Teatrul

 

Daca doriti mai multe informatii despre Canionul Siq, din Petra, partea I, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Canionul Siq, din Petra, partea a II-a, le gasiti aici.

 

Daca doriti mai multe informatii despre Trezoreria si Teatrul, din Petra, le gasiti  aici.

 

Wadi Rum

 

Daca doriti mai multe informatii despre Wadi Rum, le gasiti aici.

 

Moscheea Regelui Abdullah I, din Amman

 

Daca doriti mai multe informatii despre Moscheea Regelui Abdullah I, din Amman, le gasiti aici.

 

Catedrala Ortodoxa Greaca, din Amman

 

Daca doriti mai multe informatii despre Catedrala Ortodoxa Greaca, din Amman, le gasiti aici.

 

Totalul costurilor a fost de 950 EURO/persoana, mai ieftin decat prin agentiile de turism, dar am avut transport mult mai confortabil si ne-am facut programul cum am vrut noi.

 

In incheiere postez cateva fotografii facute din masina, pe drumurile din Iordania unde am fost noi.

 



Corturi de beduini

 


 

 

 

Recomand vizitarea Iordaniei!

 


Comments

Popular posts from this blog